سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانش دو گونه است [ در طبیعت [سرشته و [ به گوش [شنیده و تا سرشته نباشد، شنیده سود ندهد . [امام علی علیه السلام]
الله اکبر، خامنه‌ای رهبر
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» آیا به اهل سنت اجازه تاسیس مسجد در تهران داده نمیشود!

آیا به اهل سنت اجازه تاسیس مسجد در تهران داده نمی‌شود!

بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد در حال حاضر سنی‌های ساکن تهران حداقل 9 مسجد برای خود دارند و برای خواندن نماز جماعت به آن‌ها مراجع می‌کنند. گفته می‌شود گروهی که خود را «جماعت دعوت و اصلاح ایران» معرفی می‌کند این اماکن را برای برگزاری نماز جماعت اهل سنت فراهم کرده است.

به گزارش گروه فضای مجازی «خبرگزاری دانشجو»،  در روزهای گذشته و با فرارسیدن هفته? وحدت گا‌ها سخنان تفرقه انگیز همچون اجازه نداشتن اهل سنت در ساخت مسجد و حوزه علمیه و مسجد نداشتن اهل سنت در تهران هستیم اما توجه به یک نکته ضروری است و آن اینکه مسجد خانه خداست و معنی ندارد که قید بزنیم و بگوییم مسجد شیعیان یا اهل سنت. مگر شیعیان در مساجد اهل سنت در ایران و دیگر کشور‌ها به خصوص عربستان نماز و دعا نمی‌خوانند یا اینکه مگر در کشوری مثل عربستان هیچ شیعه‌ای اجازه دارد که مسجدی به نام شیعیان درست کند. پس اگر ما مسلمانیم و قصدمان از رفتن به مسجد عبادت و برپایی نماز است نباید برای ما فرق کند که این مسجد را شیعیان ساخته‌اند یا اهل سنت مگر اینکه نیت ما امر دیگری باشد.

به هر حال در پاسخ باید بگوییم:


برخی مدعی هستند که هیچ مسجدی در تهران به عنوان پایتخت جمهوری اسلامی ایران، برای برگزاری نماز جماعت ندارند. اما آیا واقعیت چنین است؟!


بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد در حال حاضر سنی‌های ساکن تهران حداقل 9 مسجد برای خود دارند و برای خواندن نماز جماعت به آن‌ها مراجع می‌کنند.


گفته می‌شود گروهی که خود را «جماعت دعوت و اصلاح ایران» معرفی می‌کند این اماکن را برای برگزاری نماز جماعت اهل سنت فراهم کرده است.

 

ناگفته نماند به دلیل پراکنده بودن اهل سنت ساکن تهران، این مساجد به طور مداوم نماز جماعت برگزار نمی‌کنند بلکه تنها در روزهای جمعه، نماز جمعه و در اعیادی مانند عید فطر و عید قربان نماز جماعت برگزار می‌کنند. در طول ماه مبارک رمضان نیز هر شب نماز تراویح  در این اماکن خوانده می‌شود.

 

محدوده این مساجد 9 گانه عبارت است از: 1- مسجد صادقیه، واقع در فلکه? دوم صادقیه … 2- مسجد تهران ‌پارس، واقع در خیابان دلاوران … 3- مسجد شهر قدس، واقع در کیلومتر 20 جاده? قدیم … 4- مسجد خلیج فارس، واقع در بزرگراه فتح … 5- مسجد النبی، واقع در شهرک دانش … 6- مسجد هفت‌جوب، واقع در جاده? ملارد … 7- مسجد وحیدیه، واقع در شهریار … 8- مسجد نسیم‌ شهر، واقع در اکبرآباد … 9- مسجد رضی‌آباد، واقع در سه ‌راه شهریار …

 

این اشکالات در حالیست که اهل سنت درایران، بیش از 15 هزار مسجد دارند که این تعداد بیشتر از مساجد شیعیان است. با بررسی‌های آماری تطبیقی از نشریات اهل سنت ایران و نیز آمارهای مساجد به دست آمده توسط سازمان‌های تبلیغات اسلامی استان‌ها، بیشترین میزان این مساجد به استان سیستان و بلوچستان با 3546 مسجد و پس از آن کردستان و آذربایجان غربی با 1768 و 1465 مسجد است. استان‌های هرمزگان با 1032، گلستان با 1017، خراسان (مجموعه 3 استان) با 746، کرمانشاه با 341، بوشهر با 106 و گیلان با 89 مسجد در رتبه‌های بعدی تعداد مساجد قرار دارند و در استانهای کرمان و خوزستان هم هموطنان اهل سنت تعدادی مسجد دارند. تعداد مساجد اهل سنت شهر زاهدان در مقایسه با 32 سال قبل 10 برابر شده است.
قبل از پیروزی انقلاب اسلامی اهل سنت علاقه‌مند به تحصیل علوم دینی در سیستان و بلوچستان باید به خارج از کشور هجرت می‌کردند اما اکنون صد‌ها مدرسه علوم دینی در استان پذیرای طلاب است.


اکنون عالیترین سطوح دینی در حوزه‌های علمیه اهل سنت سیستان و بلوچستان تدریس و حتی پذیرش طلاب خارجی دارد.


نماز جمعه اهل سنت در 300 نقطه از سیستان و بلوچستان اقامه می‌شود، تریبون‌های نماز جمعه اهل سنت این استان همچون سایر نقاط کشور آزادانه معارف دینی و مسائل مذهبی را ترویج و تبلیغ می‌کنند که این موضوع فقط منحصر به ایران است.


در بسیاری از کشورهای اسلامی امامان جمعه باید خطبه‌ها و مطالب تعیین شده از سوی حکومت‌ها را بیان کنند و کسی حق سخنرانی قبل از خطبه را بدون اذن حکومت ندارد و حتی به حداقل خطبه شرعی اکتفا می‌شود.


اما تریبون‌های نماز جمعه اهل سنت ایران آزادانه و به تشخیص روحانیون و علماء در اختیار آنهاست.


این مطالب بسیار جای تامل دارد که با این گونه آزادی‌ها که تنها گوشه‌ای از آزادی اهل سنت در سیستان و بلوچستان اما باز هم چرا برخی‌ها دوست دارند بر طبل تبعیض بکوبند و با تکرر گفته‌های خود در پی انحراف افکار عمومی باشند.

 

 

منبع: بصیرنیوز



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » فضول نامه ( سه شنبه 93/10/23 :: ساعت 5:40 عصر )
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

ویژهبرنامه «خبرگزاری دانشجو» در دوران «روحانی مچکریم»؛ فیلم طنز/
وطن جدید برای انتقال یهودیان + عکس
«وام 10 هزار میلیاردی به کارکنان»
کوثری: این بیعرضگی دولت است که.......
حکایت رئیس جمهوری که به همه حمله میکرد
واکنش روحافزا به تکذیبیه مجید انصاری/
«دوستان آلسعود» در ایران را بیشتر بشناسیم
آقای زیباکلام، آیا تا به حال به دولت گوشزد کردهاید
مداحی کامل شب چهارم محرم 1394 با نوای مطیعی + دانلود
مداحی کامل شب چهارم محرم 94 با نوای بنی فاطمه + دانلود
حالا که خاطره می گویید از آن چند میلیون دلار، یاسر هاشمی رفسنجان
کاسبانتحریمچهکسانیاند؟
بزرگترین امحاء تاریخ!
\چند گام با روحانی در ساری\
آهنگ عکس العمل خشن با صدای هاشم بافقی
[همه عناوین(1066)][عناوین آرشیوشده]

>> بازدید امروز: 38
>> بازدید دیروز: 66
>> مجموع بازدیدها: 334042
» درباره من

الله اکبر، خامنه‌ای رهبر

» پیوندهای روزانه

روشنگر [31]
فتیان [31]
اسلام و مسیحیت [70]
امام و رهبری [80]
[آرشیو(4)]

» فهرست موضوعی یادداشت ها
دانلود فیلم سربازان امریکایی .گلوله میان دو چشم دانلود همه بشتاب . دیالمه . رادان:حبس موسوی دروغ است رهبری: انتخابات ریاست جمهوری اعجاز . زندگی علوی 22بهمن دولت اسلامی ارمان شهر شیعه . هولوکاست احمدی نژاد ترور .
» آرشیو مطالب
دولت اسلامی
قبل از این
بهمن ماه
فروردین 87
اردیبهشت 87
دانلود دونی
تیرما 87
مرداد87
شهریور87
دانلودشهریور87
آبان87
آذز87
دی 87
اسفند 87
خرداد88
آذز88
دی88
بهمن88
فروردین 89
اردیبهشت89
زمستان 89
تابستان90
سال 91
سال 92
سال 94

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان
شقایقهای کالپوش
جوک بی ادبی
زلال دل
مشق عشق ناز
مطالب عاشقانه
Chamran University Accounting Association
ساعت بدهی آمریکا
آخزین زلزله های ایران
آموزش تست زدن کنکور
..::.. رنــــگــیـــن کــــــمــــان ..::..


» صفحات اختصاصی

» لوگوی لینک دوستان








» وضعیت من در یاهو
یــــاهـو
» طراح قالب