سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دیده دوست از [دیدن] عیب های محبوب، نابیناو گوشش از [شنیدن] زشتیِ نقص هایش ناشنواست . [امام علی علیه السلام]
الله اکبر، خامنه‌ای رهبر
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» رهبر انقلاب :اصل استیضاح غلط بود.

رهبر انقلاب، امروز:اصل استیضاح در مجلس غلط بود ، آن هم با دلیلی که مربوط به آن وزیر نیست.

دفاع رئیس محترم مجلس هم از خودش مقداری زیاده روی بود و لزومی نداشت.



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » فضول نامه ( شنبه 91/11/28 :: ساعت 11:54 صبح )
»» امام خامنه ای :فعلا نصیحت میکنم.

امام خامنه ای در دیدار مردم تبریز:این که رئیس یک قوه به خاطر یک سند اثبات نشده دو قوه دیگر را متهم کند،

خلاف شرع و تضییع حقوق مردم است.

مردم آرامش اخلاقی و روانی میخواهند.

بنده فعلا نصیحت میکنم.



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » فضول نامه ( شنبه 91/11/28 :: ساعت 11:32 صبح )
»» بازخوانی استیضاح وزیر کار توسط شریعتمداری؛

بازخوانی استیضاح وزیر کار توسط شریعتمداری؛

به گزارش مشرق، مدیر مسوول کیهان با درج یادداشتی با عنوان" ارثیه کسی نیست ! " به افشای زوایایی از ماجرای استیضاح وزیر کار پرداخت.
متن یادداشت حسین شریعتمداری به این شرح است.

1- بامداد دیروز سعید مرتضوی که دوشنبه شب هفته جاری بازداشت شده بود از زندان آزاد شد. دادستانی تهران با انتشار بیانیه ای درباره علت و چرایی این اقدام خود آورده است «پس از اعلام جرم دادستان تهران علیه سعید مرتضوی به اتهام قید شده در اعلام جرم، نامبرده به دادسرا احضار و پس از تحقیق و تفهیم اتهام توسط بازپرس پرونده به زندان معرفی گردید. متعاقبا پس از تکمیل تحقیقات بازپرس، نامبرده با صدور قرار تامین مناسب آزاد شد. همچنین از فاضل لاریجانی با توجه به مطالب منعکس در نوار منتشره تحقیقات لازم توسط بازپرس انجام گرفت. رسیدگی به پرونده هر دو نفر فوق ادامه دارد.»

در بیانیه دادستانی تهران ابهامات درخور توجهی دیده می شود از جمله آن که؛
الف- در بیانیه دادستان محترم تهران به اتهام سعید مرتضوی اشاره نشده و در این باره تنها به جمله مبهم «اتهام قید شده در اعلام جرم»! بسنده شده است و سؤال این است که «کدام اتهام»؟ پاسخ این سؤال را می توان از بخش پایانی این بیانیه کوتاه به دست آورد. آنجا که آمده است «همچنین از فاضل لاریجانی با توجه به مطالب منعکس در نوار منتشره، تحقیقات لازم توسط بازپرس انجام گرفت. رسیدگی به پرونده هر دو نفر فوق ادامه دارد» این جمله از بیانیه دادستان محترم تهران نشان می دهد که سعید مرتضوی و فاضل لاریجانی پرونده مشترکی دارند و از آنجا که درباره سعید مرتضوی از لفظ «اتهام» به صورت مفرد استفاده شده، می توان نتیجه گرفت که برخی از اتهامات دیگر مرتضوی در این بازداشت دخالت نداشته است.
اکنون جای این سؤال است که چرا مرتضوی برای تفهیم اتهام بازداشت می شود- آنهم بازداشت شبانه- ولی فاضل لاریجانی برای تفهیم اتهام بازداشت نمی شود؟!
ب- در بیانیه دادستانی آمده است «پس از اعلام جرم دادستان تهران علیه سعید مرتضوی به اتهام قید شده در اعلام جرم، نامبرده به دادسرا احضار و...» پرسش بعدی آن است که چرا دادستان محترم علیه سعید مرتضوی اعلام جرم کرده ولی علیه فاضل لاریجانی اعلام جرم نکرده است؟! مگر به استناد بیانیه دادستانی تهران، هر دو نفر متهم یک پرونده نبوده اند؟! اگر یکی از آنها شاکی و دیگری متهم بود، برخورد دوگانه دادستانی قابل توجیه بود ولی بیانیه دادستانی بر متهم بودن فاضل لاریجانی نیز تاکید و تصریح دارد. بنابراین بازداشت شبانه یکی از دو متهم و خودداری از بازداشت متهم دیگر چگونه قابل توجیه است و این تبعیض از کجا ناشی شده و به چه علت صورت پذیرفته است؟!
ج- بیانیه دادستانی نشان می دهد که اتهام هر دو متهم «به مطالب منعکس در نوار منتشره» مربوط است، که باید گفت اگر انتشار نوار یاد شده جرم باشد که هست و اقدام ضد اخلاقی، مجرمانه و غیرقابل توجیهی نیز هست، این جرم را آقای رئیس جمهور مرتکب شده است. بنابراین جرم مرتضوی می تواند اقدام غیراخلاقی و صد البته مجرمانه وی در تهیه نوار باشد. و جرم فاضل لاریجانی درخواست غیرقانونی او - صرفنظر از صحت و سقم آن - است. با این حساب وقتی قرار و تصمیم به دستگیری باشد اتهام فاضل لاریجانی اگر بیشتر از مورد اتهامی مرتضوی نباشد، کمتر از آن نیز به نظر نمی رسد و بار دیگر این سوال مطرح می شود که چرا با فاضل لاریجانی برخوردی مشابه سعید مرتضوی صورت نپذیرفته است؟!
از آنجا که فاضل لاریجانی، برادر ریاست محترم قوه قضائیه است برخورد دوگانه و غیر قابل توجیهی که به آن اشاره شد می تواند توهم تبعیض از سوی دستگاه تحت مدیریت ایشان را در پی داشته و برخلاف تاکید چندباره رهبرمعظم انقلاب و گواهی عقل و منطق؛ مصداق «به کارگیری احساسات مردم در جهت ایجاد اختلاف» باشد. اگر چنین باشد که متأسفانه هست، چه کسی پاسخگوست؟!
2- و اما، نوار مطرح و منتشر شده در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس کمترین ارتباطی با موضوع و دستور کار جلسه یعنی استیضاح وزیرکار نداشت. اگر برادر رئیس مجلس - بر فرض صحت آنچه در نوار آمده است- مرتکب جرمی شده باشد، این موضوع چه ربطی به استیضاح وزیر کار دارد؟! و یا این جرم احتمالی! چه ارتباطی می تواند با رئیس مجلس داشته باشد؟! در کدام سیستم حقوقی و قضایی، گناه برادر- بر فرض صحت- را به حساب برادر دیگر می نویسند؟! و سوال این است که آیا جناب رئیس جمهور از این نکته بدیهی بی خبر بوده اند؟! پاسخ نمی تواند مثبت باشد، بنابراین باید پرسید با چه انگیزه و برای رسیدن به کدام مقصود و منظور اقدام به انتشار نوار یاد شده کرده اند؟! به یقین منظور ایشان برخورد با یک فساد اقتصادی نبوده است، چرا که اگر چنین بود اولا؛ بایستی نوار را در اختیار مراجع قضایی و مراکز مربوطه قرار می دادند که ندادند! ثانیا؛ چنانچه نگران فساد اقتصادی بودند چرا نوار مورد اشاره را مدتها نزد خود نگاهداشته و تا روز یکشنبه کذایی منتشر نکرده بودند؟ ثالثا؛ چرا در موارد مشابه که به اطرافیان ایشان مربوط می شود، نظیر ملاقات آقای «م» با یکی از متهمان ردیف اول فساد کلان اقتصادی در هتل لاله تهران، ماجرای «فیوضی» در کیش و نمونه های دیگری که موضوع این یادداشت نیست، سکوت کرده اند؟! بنابراین با جرأت می توان گفت؛ که منظور آقای رئیس جمهور مقابله با مفاسد اقتصادی نبوده است مخصوصا آن که از نوار یاد شده برای وادار کردن مجلس به پس گرفتن طرح استیضاح وزیر کار استفاده کرده اند و قبل از جلسه استیضاح نیز به انتشار این نوار در صورت استیضاح وزیر کار اشاره کرده بودند!
اکنون جای این سؤال است که آقای رئیس جمهور از انتشار نوار یاد شده در صحن علنی مجلس- صرفنظر از غیرقانونی و غیراخلاقی بودن آن- چه منظوری داشته اند؟! در این باره سخنی به میان نمی آوریم چرا که ذوق زدگی دشمنان تابلودار بیرونی از اقدام رئیس جمهور و تعجب توأم با تاسف مردم از این اقدام غیراخلاقی و غیرقانونی، پاسخ روشن و خالی از ابهامی به سؤال یاد شده است؟! و فقط اشاره می کنیم که ماجرا بسیار فراتر از یک به اصطلاح افشاگری- آنهم با مشخصات فوق الذکر- بوده است!
گفتنی است که براساس یک خبر موثق، برخی از اعضای دولت و نزدیکان رئیس جمهور با توجه به سخیف و غیراخلاقی بودن اقدام یاد شده و نیز پیامدهای منفی آن برای شخصیت رئیس جمهور، با انتشار نوار مخالف بوده اند ولی آقای «م» اصرار به انتشار آن داشته اند! چرا و با کدام انگیزه؟! بماند!
3- استیضاح وزیر کار اگرچه اقدامی قانونی بود ولی بسیار بعید به نظر می رسد که استیضاح کنندگان از پیامدهای سوء این اقدام خود باخبر نبوده باشند. مجلس و نمایندگان نیز با توجه به شرایط حساس کنونی از هرگونه اقدام تنش آفرین به شدت نهی شده و مشمول این هشدار رهبر معظم انقلاب بودند که «از امروز تا روز انتخابات هر کس احساسات مردم را در جهت ایجاد اختلاف به کار گیرد، قطعا به کشور خیانت کرده است» بنابراین چرا بر استیضاح اصرار ورزیدند؟! از برخی نمایندگان استیضاح کننده که اندک و کم شمارند، انتظار چندانی نبوده و نیست ولی بسیاری دیگر به شدت درخور ملامت هستند که چرا شرایط حساس کنونی را نادیده گرفته اند؟!
4- و بالاخره با عرض پوزش از مسئولان محترم بایستی خطاب به برخی از آنان این سخن حضرت امام راحل(ره) را گوشزد کرد که انقلاب و نظام ارثیه شما نیست که به میل خود در آن دخل و تصرف کنید و بعد از نشستن بر کرسی های مسئولیت که برآمده از خون صدها هزار شهید و خون دل خوردن توده های عظیم پاکباز و فداکار این مرز و بوم اسلامی است، اندازه نگه ندارید و توهم «این منم طاووس علیین شده»! در ذهن خود بپرورانید.

حسین شریعتمداری

(مشرق)



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » فضول نامه ( پنج شنبه 91/11/19 :: ساعت 1:39 عصر )
»» امام خامنه ای :من دیپلمات نیستم

مقام معظم رهبری حفظه الله(امام خامنه ای):من دیپلمات،من انقلابیم و حرف را صریح و صادقانه میگویم /

شما(امریکاییها)اسلحه را مقابل ایران میگیرید و میخواهید مذاکره کنید، ملت ایران مقابل این چیزها مرعوب نخواهد شد.

 

مقام معظم رهبری حفظه الله(امام خامنه ای):عده ای از روی ساده لوحی یا غرض از پیشنهاد مذاکره آمریکا خوشحال میشوند.

مذاکره مشکلی را حل نمیکند/امروز اگر کسانی بخواهندسلطه آمریکا را مجددا در کشور برقرار کنند،ملت گریبان آنها را خواهد گرفت.

 

مقام معظم رهبری حفظه الله(امام خامنه ای):ملت ایران در روز 22 بهمن ، بار دیگر نشان خواهد داد که برای حفظ انقلاب ،

مصمم تر از همیشه ودر صحنه و همدل و هم زبان و هم جهت هستند.



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » فضول نامه ( پنج شنبه 91/11/19 :: ساعت 1:36 عصر )
»» مذاکره با ایران

به نظر شما التماس آمریکا مبنی بر مذاکره با ایران برای چیست؟

مقام معظم رهبری حفظه الله(امام خامنه ای):« سیاست خاورمیانه ای آمریکا دچار شکست شده وآمریکاییها احتیاج دارند برگ برنده ای رو کنند / برگ برنده ی آنها کشاندن ایران پای میز مذاکره است».

 

مسئولین مصالح کشور را کنند و این بد اخلاقیهایی که دیده میشود را کنار بگذارند/در آینده در باره این بداخلاقیها با مردم صحبت خواهم کرد.

 




نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » فضول نامه ( پنج شنبه 91/11/19 :: ساعت 1:24 عصر )
»» راههای رفته ایران پیش روی ماست

1391/09/25نسخه قابل چاپ

راه‌های رفته ایران پیش روی ماست

وقتی در دیدار با آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای، از فرونشاندن پهپادهای آمریکایی سخن می‌گفت، حاضران متوجه بغض گلویش شدند. از او دلیل این بغض را جویا شدیم که در پاسخ گفت: «شاید نسل امروز متوجه این خبر نباشد که جهان از آن سخن می‌گوید. آرزوی دوران کودکی ما این بود که چگونه می‌توانیم با غرب روبه‌رو شویم.» مجدی حسین، رئیس حزب اسلامی «العمل» مصر و از مبارزین و سیاسیون قدیمی این کشور، برای شرکت در اجلاس جهانی «اساتید دانشگاه‌ها و بیداری اسلامی» به ایران آمد. او نخستین‌بار 27 سال پیش به علت اعتراض به حضور صهیونیست‌ها در نمایشگاه کتاب قاهره دستگیر شد و آخرین‌بار آن پس از جنگ 22 روزه‌ی غزه بود که مخفیانه خود را به اهالی غزه رساند تا از طرف مردم مصر، مقاومت و پیروزی‌شان را تبریک بگوید اما بلافاصله پس از بازگشت دستگیر و زندانی شد.

«اسلام و حکومتداری»، «آمریکا طاغوت زمان»، «احکام قرآن درباره پیروی از کفار و مشرکین» و «مقاومت پیروز شد» از جمله تألیفات مجدی حسین است. عصر روز دیدار با رهبر انقلاب اسلامی با او درباره

آسیب‌های انقلاب‌های منطقه و ضرورت نظام‌سازی به گفتگو نشستیم.

http://farsi.khamenei.ir/image/ver2/li_star_1.gif حدود دو سال از آغاز «بیداری اسلامی» می‌گذرد و شما از کشوری به ایران آمده‌اید که حاکمان پیشین آن مهم‌ترین هم‌پیمانان آمریکا و اسرائیل بودند. در این چند وقت، مصر دستخوش فرازونشیب‌های فراوانی شده است. با توجه به تجارب‌ شما اگر بخواهیم آسیب‌های پیش روی این تحولات را بررسی کنیم -آسیب‌هایی که اکنون بیش از هر زمان دیگری اهمیت یافته- چه چالش‌هایی فراروی این انقلاب‌ها قرار دارد؟
یکی از چالش‌های انقلاب‌ها این است که نظامِ سرنگون‌شده گمان می‌کند می‌تواند برگردد و شکست را نمی‌پذیرد. نه‌تنها حاکمیت پیشین، که تمام طبقه‌هایی که سال‌ها در آن حکومت منتفع بوده‌اند نیز طبیعتاً تلاش می‌کنند که دولت جدید را از داخل تضعیف کنند و کشور را به وضعیت ناامنی و هرج و مرج ببرند و میان مردم و انقلاب فاصله بیندازند تا به مردم القا کنند که انقلاب، موجب هرج و مرج شده ولذا نظام پیشین بهتر بود. مخالفان در این راه از تمام نیروهای خود در حکومت استفاده می‌کنند، چون نظام فقط یک رئیس‌جمهور یا هیأت وزیران نیست؛ قضات بزرگ و متوسط در تمام ادارات دولتی و پلیس هم حضور دارند.

نمی‌توان به استقلال رسید، مگر وقتی که یک منظومه‌ی فکری متفاوت با منظومه فکری غرب داشته باشیم. ما باید تعریف جدیدی از علم داشته باشیم که با تعریف آنها متفاوت باشد و علم را در جهت منافع مردم و طبق ضوابط شرعی به کار گیریم و در دستیابی به علوم، متکی به خودمان باشیم.


چالش دوم ما نیروهای خارجی هستند. در شرایط کنونی آمریکا می‌خواهد بر کشورهایی که انقلاب در آنها صورت گرفته، تسلط پیدا کند. لذا می‌کوشد شرایطی پدید آورد که این کشورها نتوانند منافع خود را حفظ کنند. گاهی نیز تلاش می‌کند به نظام جدید کمک کند، اما نه از روی دوستی؛ در واقع به فکر سرنگونی این نظام است. این امکان‌پذیر نیست که حکام جدید بخواهند آمریکا را راضی نگهدارند و منافع خود را حفظ کنند. این امری غیر طبیعی است، زیرا اگر انقلاب بخواهد هرگونه اقدام جدیدی انجام دهد، منافع آمریکا به خطر می‌افتد. در این‌جا است که برخی نیروهای محلی با نیروهای بین‌المللی برای شکست‌دادن انقلاب از طریق ایجاد بحران‌های اقتصادی همدست می‌شوند.

مثلاً ما اکنون در مصر با بحران سوخت و قیمت مواد غذایی و نیز برپایی تظاهرات‌های فراوان و درخواست‌ها و مطالبات گروهی مواجه هستیم و به‌سختی با همه‌ی این بحران‌ها دست و پنجه نرم می‌کنیم. همچنین سوء‌استفاده از دموکراسی در بیان مطالبات دیگر که امکان برآوردن آنها برای هیچ انقلابی پیش از اصلاحات وجود ندارد؛ مانند افزایش دستمزدها. از دیگر چالش‌های پیش روی ما، مسدودکردن راه‌ها و به آتش کشیدن راه‌آهن و ... است. این‌ها چالش‌های مصر و تونس و تمام انقلاب‌های عربی است.

http://farsi.khamenei.ir/image/ver2/li_star_1.gif شما به تلاش غرب و به‌ویژه آمریکا اشاره کردید و آن را یک چالش برای انقلاب‌ها دانستید. به نظر شما برای جلوگیری از نفوذ غرب چه باید کرد؟
وظیفه‌ی فعلی ما بصیرت‌بخشی به حاکمان جدید است و کمک به آنها برای تصمیم‌‌های درست و مستقل از کشورهای بزرگ. در غیر این صورت، کشورهای ما همانند کشورهای اشغالی می‌شود. البته منظورم از اشغال، اشغال مرسوم از طریق نیروهای مسلح و نظامی نیست، بلکه به معنی نفوذ اقتصادی و سیاسی و رسانه‌ای بیگانگان است. برای جلوگیری از این اتفاق باید حاکمان جدید را از این خطرها آگاه کنیم. باید در تصمیم‌گیری‌ها در کنار آنها بایستیم و بابت هرگونه اشتباه آنها در زمینه‌ی تعامل با آمریکا به آنها اعتراض کنیم.

انقلاب‌های ما علیه یک حاکم یا خانواده نبود، زیرا آنها فقط نقش یک مجری را داشتند. خطر واقعی که مردم برای مقابله‌ی با آن قیام کرده‌اند، نفوذ آمریکا در کشور است. باید مردم ما برای حفظ نظام از نفوذ آمریکا و صهیونیسم، هماهنگ و مراقب باشند و آنها را از کشور بیرون کنند. نباید هیچ کمک و همکاری غیر عادی آنها مانند وام‌گرفتن از صندوق بین‌المللی پول یا اتحادیه‌ی اروپا و کمک‌های غربی را با این تصور بپذیرند که موجب حل مشکلات اقتصادی ما می‌شود.

باید به خودمان متکی باشیم. باید همکاری با کشورهای عربی و اسلامی را افزایش دهیم و حتی با کشورهای دیگر جهان مانند روسیه و هند و چین و آمریکای لاتین تعامل کنیم. جهان بسیار بزرگ است و می‌توان با کشورهایی جز آمریکا و غرب نیز رابطه داشت.

شاید نسل امروز متوجه این خبر نباشد که جهان از آن سخن می‌گوید. آرزوی دوران کودکی ما این بود که چگونه می‌توانیم با غرب روبه‌رو شویم. در آن دوران اگر ما از مواجهه‌ی با آمریکا سخنی می‌گفتیم، ممکن بود ما را مسخره کنند. امروز شکار هواپیماهای آمریکایی با فناوری پیشرفته توسط مسلمانان مایه‌ی افتخار است.


http://farsi.khamenei.ir/image/ver2/li_star_1.gif به نظر می‌رسد یکی از راه‌های بنیادی مقابله با نظام سلطه، تلاش برای نظام‌سازی درست در این کشورها است؛ مخصوصاً با توجه به الگوهای نظام‌سازی رقیبی که در مقابل الگوی اسلامی قرار دارند. نظر شما در این باره چیست؟
این یک امر ضروری است، زیرا نمی‌توان به استقلال رسید، مگر وقتی که یک منظومه‌ی فکری متفاوت با منظومه فکری غرب داشته باشیم. ما باید تعریف جدیدی از علم داشته باشیم که با تعریف آنها متفاوت باشد و علم را در جهت منافع مردم و طبق ضوابط شرعی به کار گیریم و در دستیابی به علوم، متکی به خودمان باشیم. ما نباید منتظر باشیم که غربی‌ها این علوم را در اختیار ما قرار بدهند یا ندهند، زیرا غرب این علوم را به ما نخواهد داد. منظور ما از استقلال، استقلال عمیق و واقعی است. ما تنها دشمنی سیاسی با غرب نداریم، از لحاظ فکری نیز با آنها دشمنی داریم و الگوی تمدنی ما با آنها متفاوت است. پس اگر به نظام‌سازی که رهبر انقلاب در سخنرانی خود به آن اشاره کردند، توجه نکنیم، شکست می‌خوریم. طبیعتاً دلیل اساسی فروپاشی سیستم گذشته این بود که جامعه را در برابر جنگ فکری بیگانگان حفظ نکرد و این مصونیت، با نظم جدید حاصل می‌شود.

نکته‌ی مهم دیگر این است که جنبش اسلامی نیروهای بسیاری دارد. این افراد باید فوراً جاهای خالی را پر کنند و دولت را پاکسازی کنند. سپس احزاب اسلامی باید تقویت شوند و نه‌فقط یک حزب. در کشور ما مجموعه‌های اسلامی زیادی وجود دارد که باید از همه‌ی آنها استفاده کنیم تا نیروهای مورد نیاز دولت را آموزش دهند و آماده کنند. همین نیروها هستند که باید مبارزه با نظام پیشین در خیابان‌ها را به مرحله‌ی مبارزه برای سازندگی و اقدامات فکری برای نظام‌سازی تبدیل کنند. این اتفاق به شکل محدود در مصر اتفاق افتاد. مثلاً ما 26 وزارتخانه داریم که فقط پنج یا شش وزیر آنها اسلامگرا هستند. این یک اقلیّت است و دولت اسلامی و حتی دولت إخوان‌المسلمین نیست، باقی وزرا از دولت سابق هستند و به همان روش سابق هم عمل می‌کنند و توانسته‌اند همان نسبت قبلی خود را در دولت جدید حفظ کنند. در حالی که می‌شد به جای آنها شخصیت‌های ملّی یا اشخاصی از جریان‌های دیگر قرار بگیرند. پس باید تدریجاً این نیروها را وارد دولت کرد و به حمایت از آموزش و دانشگاه‌ها به عنوان یک مسأله‌ی استراتژیک توجه ویژه داشت تا رفته‌رفته عناصر اسلامی این مراکز را در دست بگیرند و این نیز به وقت و زمان نیاز دارد.

رسانه نیز بسیار مهم است. آن‌چه که بیش از هر چیز دیگری انقلاب را تهدید می‌کند، تبلیغات منفی رسانه‌ای است. در این زمینه باید قوانین و ضوابطی را برای رادیو و تلویزیون و شبکه‌های ماهواره‌ای و روزنامه‌ها تعریف نمود. باید رسانه‌ی اسلامی موفق نیز داشته باشیم که مردمی باشد و بتواند با مردم رابطه برقرار کند. معرکه‌ی رسانه‌ها بسیار مهم است.

http://farsi.khamenei.ir/image/ver2/li_star_1.gif به نظر شما تجربه‌ی انقلاب اسلامی ایران چگونه می‌تواند به این انقلاب‌ها کمک کند؟
مهم‌ترین ابزار غرب علیه ما جنگ روانی با هدف شکستن اراده‌ی ما است. آنها از طریق مزدورانشان سعی می‌کنند این نکته را القا کنند که بر خلاف آنها، ما در پایین‌ترین مرتبه‌ی عقلی هستیم و آنها از لحاظ علمی بسیار از ما جلوتر هستند. ما چاره‌ای جز این نداریم ‌که دست خود را به سوی آنها دراز کنیم و همه چیز خود را از آنها بخواهیم. حتی گاهی همین عبارات را در سخنان خود به‌صراحت می‌گویند که ماباید از هرچه به ما می‌دهند، راضی باشیم. آنها می‌خواهند اعتماد به نفس را از ما بگیرند و تجربه‌ی جمهوری اسلامی ایران از این حیث مهم است که در سه دهه‌ی گذشته مشکلات و چالش‌های بسیاری -همچون تحریم‌های اقتصادی و ...- را تحمل کرده از سر گذرانده است. ایران ثابت کرده که می‌توان در برابر این چالش‌ها مقاومت کرد و به پیش رفت. از همین رو ایران الگویی برای ملت‌های منطقه شده تا بدانند که اسلامگراها هم می‌توانند همانند گذشته از پیشرفت‌های علمی برخوردار شوند.

پادکست: «العلمُ سلطان»


ما می‌توانیم خودمان زمام امور را به دست بگیریم. ما کارشناسان و خبرگان ممتازی در تمام زمینه‌ها داریم؛ از جمله کارشناسان انرژی هسته‌ای در ایران. ما باید زمینه‌ها‌ی اجرای علمی را که دانشمندان ما فراگرفته‌اند و همچنین زمینه‌ی توسعه و پیشرفت این علوم را فراهم کنیم و این فناوری‌ها را بومی‌سازی کنیم. این اتفاقی است که در ایران رخ داده است. پس همکاری و همگرایی کشورهای عربی و اسلامی می‌تواند راه را برای ما کوتاه کند تا به جای آن‌که از صفر شروع کنیم، مسافتی را که ایران طی کرده است، ما در یک زمان کوتاه‌تری طی کنیم.

http://farsi.khamenei.ir/image/ver2/li_star_1.gif شما از سخنرانان در دیدار اساتید دانشگاه‌های جهان اسلام با رهبر انقلاب بودید. هنگامی که موضوع صحبت‌ شما به پیشرفت‌های علمی ایران رسید، به‌خصوص هنگام اشاره به فرونشاندن پهپاد آمریکایی توسط ایران، شما بغض کردید و این حالت روحی شما بسیاری از حاضران را تحت تأثیر قرار داد. علت آن شرایط عاطفی شما چه بود؟
شاید نسل امروز متوجه این خبر نباشد که جهان از آن سخن می‌گوید. آرزوی دوران کودکی ما این بود که چگونه می‌توانیم با غرب روبه‌رو شویم. در آن دوران اگر ما از مواجهه‌ی با آمریکا سخنی می‌گفتیم، ممکن بود ما را مسخره کنند. مسأله‌ی ما همان چیزی است که رهبر انقلاب در نقل خاطره‌شان از امام خمینی به آن اشاره کردند و این سخنرانی گویی تکرار آیه‌ی «أَفَتَخشَونَهُم فَاللهُ أحَقُّ أن تَخشوه»1 بود. نقطه‌ی ضعف ما تاکنون احساس خودکم‌بینی و احساس شکست روحی بوده است که به لطف خدا در حال برطرف‌شدن است.

اما امروزه هنگامی که مسلمانان می‌توانند هواپیماهای آمریکایی با فناوری پیشرفته را بدون این‌که آسیبی ببیند، تصاحب کنند، این مایه‌ی افتخار است. آرزوی ما این بوده که چگونه می‌توانیم با این همه قدرت نظامی و اقتصادی غرب روبه‌رو شویم. پس این یک خبر عادی نیست، بلکه نشان‌دهنده‌ی رقابت جدی ما با آمریکا در عرصه‌ای بوده که آنها مدّعی پیشرفت در آن هستند. ما باید این پیروزی‌ها را حفظ کنیم و اهمیت آن را بدانیم و آنها را در جنگ رسانه‌ای نیز شکست بدهیم، زیرا آنها چنین اخباری را منتشر نمی‌کنند.

 

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » فضول نامه ( دوشنبه 91/9/27 :: ساعت 4:23 عصر )
»» تفاوت مدیریت انتشار تصاویر از حوادث در رسانههای ایران و آمریکا +

یک مقایسه ساده؛
مدیریت تصاویر منتشر شده از حوادث طبیعی و بحران های غیرمترقبه، سوژه ای است که این روزها و با تقارن چند حادثه دلخراش در ایران و امریکا، به سوژه ای قابل بحث در فضای رسانه ای کشور تبدیل شده است.

به گزارش مشرق، مدیریت تصاویر منتشر شده از حوادث طبیعی و بحران های غیرمترقبه، سوژه ای است که این روزها و با تقارن چند حادثه دلخراش در ایران و امریکا، به سوژه ای قابل بحث در فضای رسانه ای کشور تبدیل شده است. موضوعی که مقایسه آن در رسانه‌های ایرانی و امریکایی، حقیقتی تاسف برانگیز را از پوشش تصویری این حوادث در ایران به ذهن‌ها متبادر می کند.

هفت سال پیش در اوت 2005 علاوه بر یک میلیون نفری که آواره شدند، 1836 نفر نیز جان خود را از دست دادند. علت مرگ و آوارگی این تعداد انسان طوفانی بود که شهر نیواولئان را درنوردید و با خساراتی که از خود بر جای گذاشت سهمگین ترین و پر تلفات ترین حادثه بعد از جنگ داخلی آمریکا نام گرفت. چنانکه بعد از هفت سال هنوز اوضاع مردم طوفان زده نیواورلئان سر و سامان نگرفته است و در شرایط فلاکت باری زندگی می‌کنند.

اما اگر حالا عکس‌های مربوط به این طوفان را در موتور گوگل جستجو کنید بیش از آنکه با تصاویر مربوط به یکی از این 1836 نفر روبرو شوید، عکس‌هایی ماهواره‌ای از وضعیت هواشناسی طوفان و منظره‌هایی از دوردست درباره خرابی‌های طوفان را می‌بینید. بغیر از یکی دو مورد، خبری از تصاویر جسدهای شناور در آب و یا اسباب و اثاثیه غرق شده نیست. در صفحه ویکی پدیای این طوفان هم تنها یک تصویر موجود است و آن چیزی نیست جز تصویری از قایق گارد ساحلی آمریکا که در حال گشت زنی در میان خیابان‌های سیل زده شهر نیو اورلئان است!
تصویر جستجوی گوگل برای عکس از طوفان کاترینا
طوفان سندی هم همین حال و روز را دارد. این طوفان اکتبر سال جاری میلادی هشت کشور را درنوردید و مجموعا 191 کشته و 52 میلیارد دلار خسارت برجای گذاشت که از این میزان، سهم آمریکا 119 کشته و 52 میلیارد دلار بود. تصاویری که برای این طوفان می‌توانید پیدا کنیدهمچیزی جز همان‌ها که برای طوفان کاترینا گفته شد نیست.
یکی از چهار تصاویر گالری ویکی پدیا درباره خسارات طوفان سندی!
برای آخرین نمونه به همین حادثه اسفناک اخیر در دبستان سندی‌هوک نیوتاون نگاه کنید. 20 کودک با ضرب گلوله کشته شده‌اند اما حتی یک تصویر از تصاویر خون‌های ریخته روی نیمکت یا شتک زده بر دیوار کلاس نیست و عکسی از اجساد آن دانش آموزان منتشر نشده است. تنها تصاویری که عمق این فاجعه را نشان می‌دهند مادرانی هستند که اشک می‌ریزند و رییس جمهوری که در نطق خبری خود اشک‌هایش را پاک می‌کند. تصاویر مربوط به ابراز هم دردی با قربانیان حادثه هم بخشی دیگر از عکس‌های خبری منتشر شده از این فاجعه است.
تصویر جستجوی گوگل برای عکس از کشتار در دبستان سندی‌هوک
حالا از ینگه دنیا و مهد دموکراسی و مرکز آزادی بیان که ضریب نفوذ رسانه‌ها در آن بسیار بالاست، چند هزار کیلومتر بیایید این‌طرف‌تر به کشور خودمان. بخاری یک مدرسه در روستایی آتش گرفته است و هنوز ساعتی نگذشته که تصاویر دلخراش دختربچه‌های آن مدرسه روی خروجی خبرگزاری‌های داخلی قرار می‌گیرد. صورت‌های سوخته و سر و دست‌های باندپیچی شده سوژه عکاس‌ها می‌شوند و در کم‌ترین زمان ممکن در جمع پربازدیدترین مطالب قرار می‌گیرند. حتی اگر آتش سوزی پیرانشهر را به زبان انگلیسی هم جستجو کنید همین نوع تصاویر را می‌بینید.

تصویر جستجوی گوگل برای عکس از آتش سوزی پیرانشهر
نمونه وطنی دیگر این ماجرا زلزله ورزقان است. اگر در موتور جستجوی گوگل چندان خبری از تصاویر قریب دو هزار کشته طوفان کاترینا نیست، عوضش در این سایت می‌توان عکس‌های دلخراش اجساد زیرآوار مانده در زلزله ورزقان را دید.

تصویر جستجوی گوگل برای عکس از زلزله ورزقان
سریع قضاوت نکنید! حرفمان مقایسه این چند حادثه و یا بحث درباره دردناکی آنها نیست؛ حتی کاری هم به نحوه امدادرسانی به حادثه دیدگان نداریم. موضوع چیز دیگری است. موضوع بحث مدیریت رسانه‌ها و انتشار اخبار و تصاویر در زمان بحران است. برای اینکه هدف این مطلب مشخض شود و حرف و حدیثی پیش نیاید بد نیست مثال زیر هم ذکر شود.
چند سال پیش که تازه اسکور بوردهای ورزشگاه آزادی از حالت تزئینی خارج شده بود و تصاویر بازی‌ها را پخش می‌کرد بحثی جدی درگرفت درباره پخش صحنه‌های مشکوک داوری در همان بازی و چند دقیقه بعد از وقوع. چندی نگذشته بود که همه متفق القول بر اشتباه بودن این اقدام توافق کردند و پخش این تصاویر ممنوع شد. تهییج تماشاگران و بهم ریختن فضای روانی ورزشگاه از جمله دلایل اتخاذ این تصمیم بود.
در حالی که مدیریت نادرست تصاویر پخش شده از یک نمایشگر می‌تواند تبعات نامناسبی داشته باشد، چرا کسی به فکر تبعات فعالیت نامناسب اقدامات غلط و بعضا مجرمانه رسانه‌ها در شرایط بحرانی نیست؟ آیا روند اطلاع رسانی در مواقع حساس نباید به گونه‌ای مدیریت شود که از سوی رسانه‌ها آسیب‌هایی متوجه فضای روانی جامعه و حتی روند کمک رسانی به مصدومان حوادث نشود؟
مدیریت رسانه‌ها یکی از بخش‌های مدیریت بحران است و اگر به این مهم توجه نشود در مواقع حساس شاهد مشکلات و اتفاقات ناخوشایند خواهیم بود. می‌توان با برداشت اشتباه از این امر حرف از سانسور یا جلوگیری از نشر حقایق و سرپوش گذاشتن بر کوتاهی مسئولان زد، اما برداشت صحیح چیزی نیست جز لزوم وجود ساز و کار و مدیریت رسانه‌ای واحد و عاقلانه در زمان وقوع بحران‌ها. چیزی که اگر وجود نداشته باشد در بحران‌های بزرگ می‌تواند حتی به امنیت ملی آسیب بزند.
در ادامه تصاویری را که به نماد هر یک از این چهار حادثه تبدیل شده مشاهده می‌کنید تا به این ترتیب تفاوت مدیریت نادرست و بعضا مغرضانه رسانه ها در پوشش یک حادثه غیر مترقبه با مدیریت دلسوز نسبت به حفظ وجهه جهانی یک کشور مشخص شود.
نماد تصویری زلزله ورزقان در ایران
نماد تصویری توفان سندی در امریکا

نماد تصویری آتش سوزی در دبستانی در پیرانشهر در ایران
نماد تصویری کشتار دانش آموزان در امریکا

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » فضول نامه ( دوشنبه 91/9/27 :: ساعت 4:21 عصر )
»» سردار احمدیمقدم در ششمین سالگرد ربایش علیرضا عسگری:

سردار احمدی‌مقدم در ششمین سالگرد ربایش علیرضا عسگری:
فردی که تهمت پناهندگی به عسگری زد عاقبت بخیر نشد/اطلاعات زیادی از پرونده وجود دارد

خبرگزاری فارس: فرمانده نیروی انتظامی گفت: شورای عالی امنیت ملی و نهادهای امنیتی کشور اذعان دارند که علیرضا عسگری ربوده شده است ولی متاسفانه برخی افراد هستند که تشکیک ایجاد می‌کنند.

  •  

به گزارش خبرنگار حوزه دفاعی خبرگزاری فارس، سردار اسماعیل احمدی‌مقدم فرمانده نیروی انتظامی در مراسم ششمین سالگرد ربایش سردار علیرضا عسگری که با عنوان «یار غریب» عصر امروز در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد، گفت: رضا عسگری دوستداران زیادی دارد و مظلومیتش بر غربتش می‌چربد. البته بعضی‌ها در حق ایشان جفا کردند.

وی افزود: رضا عسگری هیچ وقت عافیت طلب نبود و همواره در دفاع مقدس موضع سخت را تقبل می‌کرد. هیچ وقت نمی‌دیدیم او عصبانی شود زیرا روحیه بسیار خوبی داشت.

احمدی‌مقدم تاکید کرد: روزی که وی از فرماندهی سپاه کردستان مستقیما به لبنان رفت، فتنه داخلی بین حزب‌الله و امل اتفاق افتاده و جنگ داخلی صورت گرفته بود و حاج رضا رفت تا این فتنه را مهار کند که موفق هم شد.

فرمانده نیروی انتظامی ادامه داد: گام بزرگ دوم حاج رضا تشکیل حزب‌الله به عنوان یک حزب کامل با تمام ارکان نظامی، اطلاعاتی، فرهنگی، سیاسی و ... بود.

احمدی‌مقدم در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اسیر شدن رون‌ آراد خلبان اسرائیلی گفت: این فرد توسط گروه مقاومت مومنه در روستای نبی شیط اسیر شده بود و نگهداری می‌شد که از آنجا هم ربوده شده بود و وقتی اسرائیلی‌ها مصطفی دیرانی از اعضای اصلی این گروه را ربودند، مطمئن شدند که رون آراد دست ایران نیست و سپاه نقشی نداشته ولی با این حال باز هم همه جا این موضوع را گردن ایران انداختند.

وی ادامه داد: این رژیم یک پرونده دروغین را بیست و چند سال مدام پیگیری می‌کند و ما یک پرونده واقعی (وضعیت علیرضا عسگری) را پیگیری نمی‌کنیم که اصلا انصاف نیست. جمهوری اسلامی باید از این مستمسک، بیشتر علیه دشمنان استفاده می‌کرد.

فرمانده نیروی انتظامی گفت: علیرضا عسگری یک روز قبل از سفر به سوریه به دفتر من آمد و خیلی خوشحال بود. او گفت شاید دیگر همدیگر را نبینیم. من آمده ام اینجا تا حرف‌هایی را به شما بزنم که بعدا آن را پیگیری کنید. علیرضا عسگری به یک مناسبتی به همراه فردی با یک گروه سیاسی نشستی داشت و وقتی نزد من آمد، گفت این افراد نیت شومی دارند که باید بعدا آن را به دیگران منتقل کنیم. حال کسی که یک روز قبل از سفر بیاید و اطلاعات دقیقی از خیانت یک گروه بدهد چه طور می‌تواند پناهنده شود؟ این ظلم است که می‌گویند او پناهنده شده و خداوند از آدمی که این کار را کرد، نگذرد. البته آن فرد عاقبت به خیر هم نشد.

احمدی‌مقدم در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به بازداشت علیرضا عسگری در داخل کشور گفت: در زمان بازداشت عسگری نزد آقای ناطق نوری بازرسی ویژه مقام معظم رهبری رفتم. در آن زمان حدود 15 ماه از بازداشت علیرضا می‌گذشت و من گفتم انصاف نیست او این مدت در بازداشت باشد زیرا قرار مجرمیت صادر نشده بود که ایشان گفت من خودم پیگیر ماجرا هستم. آقای ناطق نوری همچنین گفت این همه آدم خیانت کردند و راست راست می‌گردند، حالا این حاج رضا که هزاران خدمت کرده اگر فرضا خطایی هم کرده باشد، نباید خدماتش نادیده گرفته شود.

فرمانده نیروی انتظامی ادامه داد: انصافا آقای ناطق نوری، شمخانی،‌ رحیمی و دیگر دوستان پیگیر ماجرا بودند و بعدها هم شاهد بودیم هیچ کدام از اتهامات حاج رضا اثبات نشد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه سردار علیرضا عسکری در زمات اسارت رون آراد فرمانده سپاه لبنان بود،‌ گفت: به نظر می‌آید صهیونیست‌ها بخاطر آن پرونده، به دنبال ایشان بودند و آنها همیشه اعلامیه می‌دهند که این فرد نزد ما است و اسناد هم حکایت می‌کند ولی هیچ وقت رسما اعلام نمی‌کنند.

احمدی‌مقدم با بیان اینکه در یک ماه گذشته دو بار خواب علیرضا عسگری را دیده‌ام که با لباس نظامی آزاد شده، گفت: امیدوارم ایشان آزاد شود و این هم ادامه آن 18 ماه جهاد ایشان است.

فرمانده نیروی انتظامی تاکید کرد: شورای عالی امنیت ملی و همه نهادهای امنیتی اکنون اذعان دارند علیرضا دزدیده شده اما متاسفانه بعضی افراد هستند که در این امر تشکیک ایجاد می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: اطلاعات زیادی از ربوده شدن علیرضا عسگری وجود دارد؛ به عنوان مثال ماشینی که ماموران از آژانس بدون راننده گرفته بودند، جی پی اس آن قطع شده بود و ماشین در ساحل پیدا شد و اینها اطلاعات و مستنداتی است که سرویس اطلاعاتی ترکیه هم پذیرفته است.

فرمانده نیروی انتظامی در پایان اظهار داشت: ذلتی که امروز اسرائیلی‌ها در مقابل مقاومت و رزمندگان فلسطینی دچار شد‌ه‌اند، حاصل تلاش حاج رضا و دیگر همرزمانش است.



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » فضول نامه ( دوشنبه 91/9/27 :: ساعت 4:11 عصر )
»» نامه سرگشاده بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق علیه السلام به حجت

 

نامه سرگشاده بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق علیه السلام به حجت الاسلام هاشمی رفسنجانی

بزرگترین انحراف، سازندگی به معنای توسعه لیبرال- دموکراسی دولت سازندگی

بسم الله الرحمن الرحیم

 

 

 

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام؛ جناب آقای هاشمی رفسنجانی؛

سلام علیکم؛

روزهای گذشته اظهار نظری از جنابعالی در رسانه ها در خصوص جریان انحرافی و مقایسه وضعیت امروز با دوران موسوم به سازندگی منتشر شده است که لازم می دانیم نکاتی را عرض نماییم:

1- در طول این سی و اندی سال، مردم همواره ثابت کردند که با هیچ شخص و هیچ جریانی عقد اخوتی نبسته اند. تا روزی که گروهی و شخصی دل به ارزش های انقلاب اسلامی و خط امام و رهبری داده است، مردم با او هستند و روزی که آن اشخاص از تعهدات خود سر باز زنند، مردم آنها را کنار می زنند. ممکن هم هست روزی دست از حمایت خود از رییس جمهور منتخب خود بردارند، چنان چه دورانی با جنابعالی هم نظر بودند. مبنای این رفتار هم حرف امام عزیزمان است که « ملاک، حال فعلی افراد است.»

2- خدمات قابل توجهی در دوره سازندگی و ریاست جمهوری حضرتعالی انجام شد. منکرین این خدمات، قطعا در مقام بی انصافی هستند. اما اتفاقاتی در دوران سازندگی افتاد که کلیت آن دولت را زیر سوال برد. دقیقا در مورد همین مشکلات معیشتی امروز، دولت سازندگی صاحب رکورد بی سابقه است. باب شدن بسیاری رفتارهای مدیریتی و فرهنگی که صریحا ضدیت با ارزش های انقلاب اسلامی داشت، در دوران سازندگی به وجود آمد. یادمان هست که اگر قرار بود منتقدی همین اظهارت امروز و روزهای گذشته شما را در دوران سازندگی مطرح کند، از نعمت آزادی بی بهره می شد. اصلا این که سازندگی که یک خدمت عمومی همه دولت ها به مردم است، به عنوان گفتمان غالب یک دولت مطرح شود، یک انحراف از انقلاب اسلامی است. سازندگی پس از جنگ، یک امر ضروری و مورد نیاز حتمی بود. چنان چه در همان دوران نیز مقام معظم رهبری از این اقدامات دولت حمایت می کردند. اما وجه ممیز انقلاب ایران و کشورهای دیگر در سازندگی بود؟ آن هم سازندگی که به زعم خودتان به واسطه سرمایه گذاری های داخلی و خارجی بود و نه پیشرفت به سوی خودکفایی ها و استقلال اقتصادی. چنان چه با وجود محوریت شعار سازندگی و توسعه، باز هم پاشنه آشیل دولت سازندگی، تورم بی سابقه و ایجاد سنت های ناعادلانه در مساله مسکن  و مسائل اساسی مردم بود. حاصل مدیریت تکنوکراتی این دولت، ظهور مفسدین اقتصادی از نزدیکان شما در حزب سازندگی و در رده مسوولین ارشد دولت بود.

3- خدمات همین دولت هم در برخی زمینه های عمرانی و سازندگی، اگر چندین برابر بیش از دولت های قبلی نباشد، کم تر نیست و اگر قرار باشد، بر مبنای سازندگی ارزش گذاری کنیم، این دولت با وجود شدیدترین تحریم ها به اوج خودکفایی و استقلال رسیده است. تنها عاملی که موجب می شود، تا حدود کمی این بیانات شما در رسانه ها پذیرش نسبی برای ارائه از سوی روزنامه های اصلاحاتی شود، اوضاع نا به سامان اقتصادی امروز است که به دلیل دشمنی بی سابقه دشمنان اسلام و البته سوء مدیریت های مسوولین ایجاد شده است که این شرایط نباید مورد سوء استفاده واقع شود.

اگر بخواهیم با این معیارها با اعضای اصلی حزب  و دولت شما و دولت اصلاحات برخورد کنیم، انحرافی بودن که سهل است، که اتفاقا پیاده کننده خیلی از طرح های دشمن بودید. مانور تجمل از زبان چه کسی بیرون آمد؟ آیا غیر از این است که مساله بغرنج سبک زندگی امروز از نتایج شیوع رفتار تکنوکراتی دولت شما در بین مردم بود؟ آیا غیر از این است که سبک مصرف و زندگی مردم و تغییر روابط اجتماعی برادرانه و مسلمانانه مردم در دوران انقلاب و جنگ، با شروع اعمال سیاست های توسعه محور دولت شما و دعوت به رفاه غربی، به وجود آمد؟ اگر این دولت موسوم به انحرافی شده است، اولین انحراف از مسیر ملت برای رسیدن به ارزش های الهی زیر سایه جمهوری اسلامی را دولت سازندگی ایجاد کرد. بزرگترین انحراف، انحراف از ارزش های انقلاب بود که در مانور تجمل زمان دولت شما، برای اولین بار ایجاد شد. بزرگترین انحراف، سازندگی به معنای توسعه لیبرال- دموکراسی دولت سازندگی بود. هویت واقعی توسعه دولت جنابعالی را آقای مرعشی برای اولین بار تحت عنوان نظام لیبرال-دموکراسی مطرح کرد.

4- انحراف امروز شما و پایگاه اطلاع رسانی شما در این است که فضای آرامش را برخلاف توصیه های اکید مقام معظم رهبری با این حرف های نسنجیده به هم می ریزید. از شما و تیم اهل فکر و تعقل! شما، کمک به مردم و دولت منتخب آنان را نمی خواهیم. فضای کشور و نخبگان را برای همراهی دولت فراهم کنید و به جای جمع آوری اصحاب اقتصادی و سیاه نمایی شرایط امروز، همچون برخی برهه های گذشته، سکوت را به تشنج ترجیح دهید.

5- قطعا اطرافیان اهل تفکر و تعقل! جنابعالی باید در صورت درک شرایط فعلی مردم، بدانند که بیان مجدد شعار «سازندگی» پس از 16 سال یک طرح سوخته و متوهمانه است. الگوی توسعه ی لیبرال- دموکرات، یک گفتمان پوسیده در همه جای دنیا و حتی مرکز مدعی دموکراسی دنیا، یعنی آمریکا است.  البته از شما هم به عنوان یک عنصر قدیمی انقلاب که سیاستمداری کهنه کار هستید، انتظارمان این است که اسیر گفته های متوهمانه اطرافیان خود نشوید تا عاقبت فتنه 88 بار دیگر دامن خانواده شما را نگیرد.

بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق علیه السلام



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » فضول نامه ( دوشنبه 91/9/27 :: ساعت 4:9 عصر )
»» معرفی گزارش: مواضع اعلام شده پیرامون ربا

بسم الله الرحمن الرحیم

پس از گذشت چندی از شروع به کار جنبش ممانعت از جنگ با خدا بر آن شدیم تا مستندات جمع آوری شده توسط جنبش را بصورت مدون در یک کتاب به نحوی جمع آوری کنیم که قابل استناد برای همگان باشد. 

خصوصیات محتوایی:

1.      مواضع مراجع بزرگان و نخبگان جامعه در مورد ربا از سال 1358 تا آذر ماه 1391

2.      در برگیرنده مواضع مخالفین و موافقین ربای بانکها و ربوی بودن اقتصاد

3.      طیف وسیع نظرات ازاساتید دانشگاه تا حوزویان و مراجع عظام، امام خامنه ای و امام خمینی (ره) و مسئولین

4.      بیش از 110 مصاحبه و گزارش بصورت تفصیلی یا اجمالی

خصوصیات فنی:

1.      فهرست بندی و فصل بندی استاندارد برای دسترسی سهل الوصول به مطالب

2.      ارجاع دقیق و مستند متن ها به منابع اصلی

3.      تنظیم و ترتیب بر اساس تاریخ ایراد ، برای بازه های زمانی

4.      ویرایش استاندارد متن برای مطالعه آسان

5.      ویرایست شده با نرم افزار ویرایستار 

6.      بهینه شده برای مطالعه در کتابخوانهای الکترونیک و تبلتها

این مقاله در قالب PDFو دارای 269 صفحه می باشد که با حجم 5.1MB از طریق لینک زیر قابل دریافت است.

دانلود گزارش مواضع پیرامون ربا: این جا

نسخه 2.1.4                                                                     nwwg.ir



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » فضول نامه ( دوشنبه 91/9/27 :: ساعت 4:5 عصر )
   1   2      >
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

ویژهبرنامه «خبرگزاری دانشجو» در دوران «روحانی مچکریم»؛ فیلم طنز/
وطن جدید برای انتقال یهودیان + عکس
«وام 10 هزار میلیاردی به کارکنان»
کوثری: این بیعرضگی دولت است که.......
حکایت رئیس جمهوری که به همه حمله میکرد
واکنش روحافزا به تکذیبیه مجید انصاری/
«دوستان آلسعود» در ایران را بیشتر بشناسیم
آقای زیباکلام، آیا تا به حال به دولت گوشزد کردهاید
مداحی کامل شب چهارم محرم 1394 با نوای مطیعی + دانلود
مداحی کامل شب چهارم محرم 94 با نوای بنی فاطمه + دانلود
حالا که خاطره می گویید از آن چند میلیون دلار، یاسر هاشمی رفسنجان
کاسبانتحریمچهکسانیاند؟
بزرگترین امحاء تاریخ!
\چند گام با روحانی در ساری\
آهنگ عکس العمل خشن با صدای هاشم بافقی
[همه عناوین(1066)][عناوین آرشیوشده]

>> بازدید امروز: 32
>> بازدید دیروز: 29
>> مجموع بازدیدها: 332827
» درباره من

الله اکبر، خامنه‌ای رهبر

» پیوندهای روزانه

روشنگر [31]
فتیان [31]
اسلام و مسیحیت [70]
امام و رهبری [80]
[آرشیو(4)]

» فهرست موضوعی یادداشت ها
دانلود فیلم سربازان امریکایی .گلوله میان دو چشم دانلود همه بشتاب . دیالمه . رادان:حبس موسوی دروغ است رهبری: انتخابات ریاست جمهوری اعجاز . زندگی علوی 22بهمن دولت اسلامی ارمان شهر شیعه . هولوکاست احمدی نژاد ترور .
» آرشیو مطالب
دولت اسلامی
قبل از این
بهمن ماه
فروردین 87
اردیبهشت 87
دانلود دونی
تیرما 87
مرداد87
شهریور87
دانلودشهریور87
آبان87
آذز87
دی 87
اسفند 87
خرداد88
آذز88
دی88
بهمن88
فروردین 89
اردیبهشت89
زمستان 89
تابستان90
سال 91
سال 92
سال 94

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان
شقایقهای کالپوش
جوک بی ادبی
زلال دل
مشق عشق ناز
مطالب عاشقانه
Chamran University Accounting Association
ساعت بدهی آمریکا
آخزین زلزله های ایران
آموزش تست زدن کنکور
..::.. رنــــگــیـــن کــــــمــــان ..::..


» صفحات اختصاصی

» لوگوی لینک دوستان








» وضعیت من در یاهو
یــــاهـو
» طراح قالب