سفارش تبلیغ
صبا ویژن
قرآن را فرا گیرید که بهترین سخن است و در آن تفقّه کنید که بهار دلهاست واز روشنی آن شفا بجویید که شفای سینه هاست . [امام علی علیه السلام]
الله اکبر، خامنه‌ای رهبر
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» اخبار


ده ها تن از فعالین اپوزیسیون در پاکستان بازداشت شدند

در بخشی از تلاشهای مربوط به سرکوب فزاینده مخالفان پرویز مشرف، پلیس ضد شورشی پاکستان امروز (دوشنبه) ده ها فعال سیاسی را در بیرون ساختمان دیوانعالی کشور بازداشت کرد. سفارت آمریکا در پاکستان گفت سرکوب اپوزیسیون «شدیدا نگران کننده» است و خواستار آزادی دستگیرشدگان شد. مقامات پاکستان از روز شنبه به این سو در حالیکه دیوانعالی پاکستان مشغول بررسی چالش های قانونی علیه ژنرال مشرف بوده است به دستگیری فعالین اپوزیسیون پرداخته اند. استدلالات مندرج در دادخواست هایی که علیه ژنرال مشرف تسلیم شده مبنی بر این است که نقش دوگانه رئیس جمهوری یه عنوان فرمانده ارتش و ریاست سیاسی مملکت با قانون اساسی مغایرت دارد، و بنابراین وی برای انتخاب مجدد فاقد صلاحیت است. آقای مشرف می گوید چنانچه در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴ مهرماه پیروز شود از پست فرماندهی ارتش کناره گیری خواهد کرد. در بامداد امروز دادگاه عالی دو مورد از هفت مورد این چالش را مردود دانست. انتظار می رود رای نهایی در بقیه موارد تا چهارشنبه صادر شود.


بوش با عباس درباره طرح کنفرانس صلح خاورمیانه مذاکره خواهند کرد

رئیس جمهوری آمریکا، جرج بوش، قرار است امروز (دوشنبه) با رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی، محمود عباس، در نیویورک ملاقات کند تا طرح مورد حمایت آمریکا درباره کنفرانس صلح را با یکدیگر مورد مذاکره قرار دهند. انتظار می رود آقای عباس از آقای بوش بخواهد تا ترتیبی بدهد که کنفرانس به صدور جدول زمانی برای تشکیل دولت فلسطینی بیانجامد. اسرائیل گفته است خواهان بیانیه ایست که درباره اصول کنفرانس خاورمیانه، که قرار است در نوامبر برگزار شود، کمتر دقیق باشد. وزیر امورخارجه آمریکا (چپ) در جریان سفرش به خاورمیانه با آقای عباس دیدار و گفتگو کرد (۲۹ شهریور) وزیر امورخارجه آمریکا، کاندولیزا رایس، دیروز (یکشنبه) گفت دولت آقای بوش در نظر دارد از سوریه و سایر اعضای اتحادیه عرب دعوت کند تا در این کنفرانس شرکت کنند. وی همچنین ابراز داشت شرکت کنندگان در این کنفرانس باید به حل مسالمت آمیز اختلافات اسرائیل و فلسطینیان و  رد استفاده از خشونت متعهد باشند. یک مقام ارشد دولت آمریکا گفت سایر مدعوین، علاوه بر اسرائیل و تشکیلات فلسطینی، شامل اردن، لبنان، قطر، عربستان سعودی، و مصر می شود. رایس درباره تهیه مقدمات کنفرانس روز یکشنبه با سایر اعضای گروه چهارگانه خاورمیانه (روسیه، اتحادیه اروپا، و سازمان ملل متحد) تبادل نظر کرد. آقای بوش نیز امروز در نیویورک با نمایندگان گروه چهارگانه خاورمیانه، و نخست وزیر پیشین بریتانیا تونی بلر ملاقات خواهد کرد. آقای بوش فردا در مجمع عمومی سازمان ملل به ایراد سخنرانی خواهد پرداخت. آقای بلر دیروز گفت یکی از اهداف کنفرانس پیشنهادی صلح خاورمیانه ارایه «تصویری از یک دولت فلسطینی،» از نقطه نظر توانایی اش در اداره امور، خواهد بود.


عراق منتظر نتیجه تحقیقات درباره بلک واتر می ماند

دولت عراق اعلام کرد پیش از آنکه در قبال شرکت امنیتی آمریکایی بلک واتر دست به حرکتی بزند، منتظر نتیجه تحقیقات درباره کشتار ۱۱ غیرنظامی در تیراندازی هایی که این شرکت در آن نقش داشت می ماند. سخنگوی دولت عراق، علی الدباغ، در بیانیه ای که از نیوریورک منتشر شد امروز (دوشنبه) گفت که پس از پایان تحقیقات، دولت دست به اقدامات لازم علیه شرکت امنیتی بلک واتر خواهد زد. نخست وزیر نوری المالکی دیروز (یکشنبه) به خبرگزاری آسوشیتدپرس در نیویورک گفت این که یک شرکت امنیتی در کشور متبوع وی دست به کشتار غیر نظامیان بزند قابل قبول نیست. بخاطر دست داشتن در تیراندازی های منتسب به این شرکت، وی بلک واتر را به نقض حاکمیت عراق متهم نمود. مقامات عراقی محافظان بلک واتر را به کشتن ۱۱ عراقی در خیابان های بغداد در ۲۵شهریورماه متهم کرده اند. بلک واتر گفته است ماموران محافظ این شرکت صرفا نسبت به حمله ای که به کاروان دیپلماتیک آمریکایی تحت محافظت آنها شده بود واکنش نشان دادند. آقای مالکی گفت، بلک واتر به هفت مورد دیگر تیراندازی بسوی غیرنظامیان عراقی، که منجر به آسیب دیدگی آنها شد، منجمله مورد کشتار سه محافظ ساختمان تلویزیون دولتی در ماه فوریه در بغداد ارتباط داده شده است. بگفته آقای مالکی پانل مشترکی از مقامات آمریکایی و عراقی سرگرم بررسی آخرین مورد تیراندازی است و افراد مسئول را مورد مواخذه قرار خواهد داد. آقای مالکی هماکنون برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک بسر می برد. دیروز (یکشنبه) یک مقام دولتی عراق، تحسین شیخی، گفت بغداد درصدد اخراج بلافاصله بلک واتر نیست. وی گفت چنین اقدامی باعث بوجود آمدن یک «خلا امنیتی» خواهد شد که آنگاه لازمه برطرف کردن آن معطوف داشتن نیرو از ماموریت نظامی خواهد بود. پس از حادثه تیراندازی ۲۵ شهریورماه مقامات عراقی مجوز فعالیت بلک واتر را برای مدت چند روز به حال تعلیق درآوردند. اما این شرکت از روز جمعه دوباره با شروع محافظت برخی از کاروانهای دولت آمریکا فعالیتش را از سر گرفت.


سیلاب در کره شمالی محصولات کشاورزی را از بین برد

کره شمالی می گوید سیلابهای ناشی از گردباد ویپا در هفته گذشته ۱۴,۰۰۰ منزل سکونی و ۱۰۹,۰۰۰ هکتار زمین های زراعی را خراب کرد. خبرگزاری دولتی این خرابی ها را امروز (دوشنبه) گزارش کرد. بنا به این گزارش سیلابها باعث از بین رفتن و یا آسیب دیدگی ۸,۰۰۰ ساختمان دولتی شد وجاده ها، پل ها و خطوط راه آهن را از بین برد. از قزبانیان و یا زخمی شدگان در این گزارش صحبتی بمیان نیامده است. بیشتر باران های سنگین و سیلاب ها در منطقه جنوب غربی کشور منجمله پایتخت، پیونگ یانگ، حادث شد. سیلابهای وخیم ماه گذشته در کره شمالی باعث کشته و یا ناپدید شدن ۶۰۰ نفر و بی خانمان شدن ۱۰۰,۰۰۰ نفر شد.


شرکت دل کامپیوترهایش راازطریق عرضه کننده لوازم الکترونیک در چین بفروش خواهد رساند

شرکت عظیم کامپیوتری «دل» (Dell ) اعلام کرد به عقد پیمانی دست یافته است که بر مبنای آن محصولاتش را می تواند از طریق شرکت «گوم» (Gom) بزرگترین شرکت چینی عرضه کننده لوازم الکترونیک بفروش برساند. شرکت دل امروز (دوشنبه) اعلام کرد که از ماه آینده فروش کامپیوترهای شخصی اش را در ۵۰ مغازه گوم آغاز خواهد کرد. این شرکت اضافه نمود که تا نیمه سال آینده به تعداد مغازه های عرضه کننده کامپیوترها افزوده خواهد شد. شرکت دل اخیرا عقد قراردادهای مشابهی را با شرکت بیک کامراBic Camera  در ژاپن، کارفون Carphone Warehouse در بریتانیا، و وال مارتWal-Mart  در آمریکا اعلام نمود.


رئیس جمهوری اسلامی ایران برنامه سفرش به نیویورک را آغاز می کند

رئیس جمهوری اسلامی ایران، محمود احمدی نژاد، با هدف ارایه مستقیم نظراتش به افکار عمومی آمریکا امروز (دوشنبه) با حضور در دو مکان برنامه سفر جنجال برانگیزش به ایالات متحده آمریکا را آغاز می کند قرار است امروز احمدی نژاد ابتدا از طریق کنفرانس ویدیویی به پرسشهای خبرنگاران در واشنگتن پاسخ دهد، و سپس در دانشگاه کلمبیا به سخنرانی بپردازد. منتقدین گفته اند که دانشگاه کلمبیا به دلیل ارتباط هایی که جمهوری اسلامی با گروه های تروریستی دارد نباید تریبونی در اختیار احمدی نژاد بگذارد. آنها همچنین نسبت به خواسته وی مبنی بر محو اسرائیل ایراد گرفته اند. و بالاخره انکار هولوکاست، کشتار کلیمیان در کوره های آدمسوزی آلمان نازی، توسط آقای احمدی نژاد دلیل دیگری است که منتقدین بر وی ایراد گرفته اند. مقامات دانشگاه کلمبیا می گویند در جلسه سخنرانی رئیس جمهوری اسلامی پرسش هایی هم مطرح خواهد شد و نظرات وی به چالش گرفته خواهد شد. آقای احمدی نژاد به ایالات متحده آمریکا آمده است تا فردا (سه شنبه) در صحن جلسه عمومی سازمان ملل سخنرانی کند. دیروز (یکشنبه) رئیس جمهوری اسلامی در برنامه «۶۰ دقیقه» که از شبکه سی بی اس آمریکا پخش شد گفت که ایران نیازی به بمب اتمی ندارد و به گمان وی آمریکا و ایران به طرف جنگ پیش نمی روند. این گفتگو هفته پیش در تهران ضبط شده بود. رئیس جمهوری اسلامی ایران بر حق کشورش نسبت به توسعه و انکشاف یک برنامه هسته ای، که به گفته وی تنها مصارف صلح آمیز خواهد داشت، اصرار ورزیده است. ایالات متحده آمریکا و سایر کشورهای غربی جمهوری اسلامی را متهم کرده اند که برای تولید بمب اتمی تلاش می کند.


ایران مرز خود با کردستان عراق را بست

در اعتراض به دستگیری یک ایرانی توسط ارتش آمریکا، جمهوری اسلامی مرز خود را با عراق در منطقه شمالی کردنشین بسته است. مقامات محلی عراق و ایران بستن مرز را، که در پی دستگیری یک ایرانی بنام محمود فرهادی در سلیمانیه صورت گرفت، امروز (دوشنبه) مورد تائید قرار دادند. ارتش آمریکا اعلام کرد فرهادی عضو نیروی قدس وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بازوی عملیات مخفی دولت ایران، است که از سوی آمریکا متهم به دست داشتن در حملات مرگبار علیه دولت عراق و نیروهای ائتلاف شده است. رهبران ایران و عراق گفته اند که این شخص با ماموریت دولتی و با آگاهی دولت عراق وارد کشور شده بود. ایران اتهام مبنی بر دادن کمک به شبه نظامیان عراق را رد کرده است.


نرخ تبدیل یورو دربرابر دلار به بالاترین حد رسید

از آنجا که بازارها اعتقاد پیدا کرده اند که بانک مرکزی آمریکا نرخ سود را بازهم کاهش خواهد داد، یوروی اروپا در مقابل دلار به افزایش بی سابقه ای دست یافت. بانک مرکزی آمریکا هفته پیش در تلاش برای کمک به اقتصاد آمریکا در اجتناب از رکود مرتبط با وام های مساکن که به تعویق افتاده اند، یک نرخ سود کلیدی را نیم درصد، یعنی تا ۷۵/۴ درصد پائین آورد. کم کردن نرخ سود، سرمایه گذاری در دلار (نسبت به سایر واحدهای پولی) را تنزل خواهد داد. در دادوستد های اولیه سهام امروز (دوشنبه) بهای هر یورو به یک دلار و ۴۱ سنت رسید. از زمانیکه در سال ۱۹۹۹ میلادی یورو معرفی و بعنوان واحد پولی اروپا برگزیده شد، نرخ تبدیل دلار دربرابر یورو اکنون به ضعیف ترین نقطه خود رسیده است.


احمدی نژاد به تلویزیون آمریکائی گفت ایران نیازی به تسلیحات اتمی ندارد

محمود احمدی نژاد در حال خروج از ایران برای سفر به آمریکامحمود احمدی نژاد رئیس جمهوری ایران در یک مصاحبه تلویزیونی گفته است که ایران نیازی به تسلیحات اتمی ندارد و اینکه وی تصور نمیکند آمریکا و ایران بسوی جنگ با یکدیگر در حرکت هستند. برنامه تلویزیونی «۶۰ دقیقه» در کانال سی بی اس آمریکا این مصاحبه را شامگاه یکشنبه همزمان با ورود آقای احمدی نژاد به نیویورک، پخش کرد.  این مصاحبه هفته گذشته ضبط شده بود. رهبر ایران روز سه شنبه در مجمع عمومی سازمان ملل متحد سخنرانی خواهد داشت.  آقای احمدی نژاد امروز، دوشنبه، در دانشگاه کلمبیا که انتظار میرود تظاهر کنندگانی در اعتراض به حضور وی راه پیمائی کنند، سخنرانی خواهد کرد. منتقدین میگویند که دانشگاه بخاطر ارتباطات ادعائی ایران با گروههای تروریستی و بدلیل اظهار نظر های محمود احمدی نژاد برای نابودی اسرائیل، نبایستی سکوی خطابه ای در اختیار وی قرار دهد.  مقامات دانشگاه کلمبیا میگویند رهبر ایران توافق کرده است که به سؤالات پاسخ دهد و اینکه نظرات وی به چالش کشیده خواهند شد.


کرزی در نیویورک میزبان جلسه کمک های بیشتر به بازسازی افغانستان است

نمایندگان هجده کشور در مقر سازمان ملل متحد در نیویورک برای تبادل نظر در باره راههای گسترش بازسازی در افغانستان و بهبود اوضاع امنیتی در آن کشور تشکیل جسله داده اند.  میزبانی این جلسه را، که دو روز پیش از شروع جلسات مجمع عمومی سازمان ملل متحد و سخنرانی های رهبران جهان تشکیل شده است، حامد کرزی رئیس جمهوری افغانستان، و بن کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد مشترکا برعهده دارند. تام کوئینگ نماینده مخصوص سازمان ملل متحد در افغانستان روز جمعه خواستار کمک هائی بیشتر به افغانستان بخصوص در امور امنیتی شده بود.  شورای امنیت سازمان ملل متحد هفته گذشته با تمدید یکساله ماموریت نیروی بین المللی تحت فرماندهی ناتو در افغانستان موافقت کرد.  قریب پنجاه هزار سرباز خارجی در چارچوب این ماموریت در افغانستان مستقر شده اند که از تزکیب نیروی کمک امنیتی تحت فرماندهی ناتو و یک نیروی تحت فرماندهی آمریکا بوجود آمده است.


رهبران بیش ازهشتاد کشورجهان در نیویورک به جلسه بررسی تغییرات جوّی میروند

رهبران بیش ازهشتاد کشور جهان برای تبادل نظر در باره تغییرات جوّی در نیویورک جمع شده اند.  ایوو دو بور، نماینده ارشد سازمان ملل متحد در امور تغییرات جوّی به صدای آمریکا گفت مهم است که کشورهای آفریقائی در جلسه ای که روز دوشنبه در باره تغییرات جوّی تشکیل میشود شرکت کنند و خواستار کمک شوند.  کاستن از گازهای کربن، استفاده از تکنولوژیهای جدید و تامین مخارج مالی در دستور کار این جلسه است. تغییرات جوّی، که گرم شدن کره زمین بخشی از آن است، بیشتر به نشت گازهای کربنی نسبت داده میشود.  گزارش یک کمیته تخصصی محیط زیست بخصوص کشورهای آفریقائی را به سبب عواقب ناشی از خشکسالی آسیب پذیر شناخته است. بن کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد میگوید امیدوار است بتواند تا دو سال دیگر زمینه را برای توافقی جدید در مورد تغییرات جوّی مساعد کند.


رئیس دانشگاه تهران از مقام خود کناره گیری کرد

بنا به گزارش امروز (یکشنبه) صدا و سیمای جمهوری اسلامی آقای عمید زنجانی رئیس دانشگاه تهران استعفای خود را به وزیر علوم تسلیم کرده است. جزئیات بیشتری پیرامون این خبر ارایه نشده است.

 

حضور احمدی نژاد در آمریکا اعتراضاتی را برانگیخته است

رئیس جمهوری اسلامی ایران، محمود احمدی نژاد، که اکنون در آمریکا بسر می برد، امروز (دوشنبه) با قصد به حضور در میان دو جمع موجب اعتراضاتی شده است. آقای احمدی نژاد در نیویورک از طریق کنفرانس از راه دور به پرسشهای خبرنگاران در واشنگتن پاسخ می گوید، و کمی دیرتر در دانشگاه کلمبیا به ایراد سخنرانی خواهد پرداخت. از آقای احمدی نژاد در مورد گزارش سرکوب زنان و اعدام روزنامه نگاران در ایران سوال شد. آقای احمدی نژاد این گزارشات را مردود دانست و رسانه ها را به غرض ورزی متهم ساخت. او پیشتر به خبرنگاران آمریکایی گفت این وظیفه آننان است که کارشان را خوب انجام بدهند، و رفتار اخلاقی، خوب بودن و خالص بودن را منتشر سازند. رئیس جمهوری اسلامی ایران دیروز (یکشنبه) وارد ایالات متحده شد تا در جلسه روز سه شنبه مجمع عمومی سازمان ملل متحد نقطه نظرات خود را تشریح کند. ایرانیان تبعیدی مقیم آمریکا، سیاستمداران نیویورک، رسانه ها، گروه های حقوق بشری و انجمن های کلیمی نسبت به سفر احمدی نژاد اعتراض کرده اند. دولت بوش جمهوری اسلامی را متهم کرده است که از شبه نظامیان عراق حمایت به عمل می آورد و گفته است که تهران بدنبال دستیابی به بمب اتمی است، اتهاماتی که ایران مردود می شمارد. مضافا آقای احمدی نژاد در عین انکار هولوکاست خواستار برچیدن اسرائیل از صفحه روزگار شده است. منتقدین گفته اند که دانشگاه کلمبیا نمی بایست تریبون سخنرانی اش را در اختیار رئیس جمهوری ایران قرار می داد. اما رئیس دانشگاه کلمبیا گفت این فرصتی خواهد بود که نظرات آقای احمدی نژاد به چالش گرفته شود و بر مبنای اصل آزادی بیان و حفظ آزادی دانشگاه از حضور احمدی نژاد دفاع کرده است. در این رابطه وزیر امورخارجه آمریکا، کاندولیزا رایس، امروز (دوشنبه) به شبکه  CNBC آمریکا گفت در یک کشور آزاد دانشگاه خود تصمیم می گیرد به اشخاص اجازه صحبت بدهد.

 

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » فضول نامه ( پنج شنبه 86/7/5 :: ساعت 4:58 عصر )
»» ترفند یاهو مسنجر

معمولا وقتی که با Yahoo! Messenger کار می کنید و در حال چت کردن با دیگران هستید صفحه های تبلیغاتی در مسنجر شما باز می شود که در بعضی از موارد بسیار اعصاب خورد کن هستند ولی به راحتی می شود این تبلیغات را حذف کرد.

برای خواندن ترفند روی ادامه متن کلیک کنید

 

 

ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » فضول نامه ( پنج شنبه 86/7/5 :: ساعت 4:15 عصر )


»» غوغاسالاری وجنگ روانی آمریکا علیه ایران

مقامات آمریکائی گزارش احتمال درگیری ایران در حمله کربلا را کوچک جلوه میدهند

در وزارت امورخارجه آمریکا یک مقام ارشد گفت وی از هیچ موردی با خبر نیست که نتیجه عمده ای را در مورد درگیری ایران در برداشته باشد، و موضوع را بیشتر یک حدس و گمان نامید

مقامات آمریکائی گزارش های وسائل ارتباط جمعی در باره تحقیق واشنگتن راجع به احتمال درگیری ایران در حمله ای در عراق را، که به کشته شدن پنج سرباز آمریکائی منجر شد، ساده و کوچک جلوه میدهند.  در وزارت امورخارجه آمریکا یک مقام ارشد گفت وی از هیچ موردی با خبر نیست که نتیجه گیری عمده ای را در مورد درگیری ایران در برداشته باشد، و موضوع را بیشتر یک حدس و گمان نامید. تونی اسنو سخنگوی کاخ سفید نیز گفت وی در مورد حدس و گمان های راجع به درگیری ایران در حمله روز شنبه در کربلا اظهار نظر نمیکند.  روزنامه نیویورک تایمز و شبکه تلویزیونی سی ان ان گزارش داده بودند که وزارت دفاع آمریکا میخواهد روشن سازد آیا ایرانیان، یا عمال تعلیم دیده ایران، حمله را انجام داده اند یا نه .  ارتش آمریکا گفته است که حمله ، حمله ای هماهنگ شده بود، و مهاجمین یونیفورم های مدل ارتش آمریکا را به تن داشتند، و سوار اتوموبیل هائی بودند که مشابه اتوموبیل های مورد استفاده سربازان آمریکائی است .


انتقاد خانم عبادی از توقیف سه زن ایرانی ژورنالیست و مدافع حقوق زنان

خانم عبادی میگوید ، طلعت تقی نیا، منصوره شجاعی و فرناز سیفی ، که در عین حال مدافع حقوق زنان نیز هستند، یک روز پس از توقیف با سپردن وجه الضمان آزاد شده اند.

 

یک ایرانی سرشناس فعال در حقوق بشر از توقیف سه زن ایرانی ژورنالیست ، که با تعقیب قوه قضائیه در اتهام اقدام علیه امنیت ملی ایران مواجه اند، انتقاد کرده است. شیرین عبادی، وکیل دادگستری و برنده جایزه صلح نوبل، میگوید این سه زن هفته گذشته میخواستند سوار یک هواپیمای عازم هند شوند که پلیس ضمن ضبط گذرنامه هایشان ، آنان را توقیف کرد. خانم عبادی میگوید ، طلعت تقی نیا، منصوره شجاعی و فرناز سیفی ، که در عین حال مدافع حقوق زنان نیز هستند، یک روز پس از توقیف با سپردن وجه الضمان آزاد شده اند. خانم عبادی میگوید این سه زن برای طی دوره های آموزشی به هند میرفتند.  دولت ایران قویا فعالیت های وسائل ارتباط جمعی را کنترل میکند. گروه بین المللی مدافع آزادی مطبوعات موسوم به خبرنگاران بدون مرز در مورد بازداشت ها ابراز نگرانی کرده است. این گروه مستقر در پاریس بازداشت ها را مظهر و معرف سوء ظنّ های امنیتی و عقیدتی محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری ایان توصیف کرده است.


روسیه برنامه تشکیل کارتل صادراتی گاز طبیعی با مشارکت ایران را تکذیب کرد 

وسائل ارتباط جمعی ایران و روسیه اظهارات آیت الله علی خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی را نقل کرده بودند که گفته است روسیه و ایران با داشتن بزرگترین ذخائر گاز طبیعی در جهان می توانند کارتلی نظیر اوپک بوجود بیاورند

 

دو مشاور ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه تکذیب کرده اند که روسیه و ایران در نظر دارند یک کارتل صادرکننده گاز طبیعی بوجود بیاورند. ایگور ایوانوف ، دبیر شورای امنیتی پوتین، و سرگئی یاسترژمبسکی، مشاور پوتین در امور اتحادیه اروپا، هردو، میگویند روسیه خواستار همکاری با دیگر صادرکنندگان گاز طبیعی است، نه کارتلی نظیر اوپک.  یاسترژمبسکی همچنین گزارشهای حاکی از قصد روسیه برای کنترل بیشتر بر صادرات گاز به اتحادیه اروپا را تکذیب کرد.  ماه گذشته در یک گزارش محرمانه ناتو گفته شده بود که روسیه برای نفوذ بیشتر بر بازار گاز طبیعی ممکن است سعی کند الجزیره، قطر، لیبی، کشورهای آسیای مرکزی و احتمالا ایران را در یک کارتل متحد کند.  این موضوع دیروز، و مجددا پس از آن مطرح شد که وسائل ارتباط جمعی ایران و روسیه اظهارات آیت الله علی خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی را نقل کردند که گفته است روسیه و ایران با داشتن بزرگترین ذخائر گاز طبیعی در جهان می توانند کارتلی نظیر اوپک بوجود بیاورند.

 

در بمبگذاریهای امروز در بغداد ۷ تن کشته و دهها نفر مجروح شدند

ارتش آمریکا اعلام کرد یک تفنگدار دریایی و دو سرباز آمریکایی که در جریان عملیات رزمی روز سه شنبه در ایالت الانبار زخمی شده بودند در گذشتند

 

مقامات امنیتی عراق میگویند در بمبگذاریهای روز چهارشنبه در بغداد دست کم هفت نفر کشته و بیش از بیست نفر زخمی شده اند. یکی از این بمبگذاریها بر اثر انفجار کامیونی که نزدیک یک صرافی پارک شده بود رخ داد. صاحب صرافی گفت راننده اتومبیل به صورت عادی وسیله نقلیه خود را پارک کرد و به او به گفت زودی برمیگردد. اما بیست دقیقه بعد اتومبیل منفجر شد. شدت انفجار به حدی بود که جسد یکی از مقتولین به کوچه مجاور پرتاب شد؛ و به چندین فروشگاه در آن حوالی خسارت وارد آمد. در "مقدادیه" یک بمبگذار انتحاری تانکر نفتی خود را نزدیک پاسگاه بازرسی در یکی از پایگاههای ارتش عراق منفجر کرد که بر اثر آن راننده کشته شد و شش سرباز زخمی شدند. در رویدادی دیگر، ارتش آمریکا اعلام کرد یک تفنگدار دریایی و دو سرباز آمریکایی که در جریان عملیات رزمی ِ روز سه شنبه در ایالت الانبار زخمی شده بودند در گذشتند. ایالت الانبار ، که در غرب بغداد قرار دارد سنگر شورشیان اهل سنت در عراق است. روز سه شنبه نیز نزدیک به پنجاه نفر عراقی، که بیشتر آنها زائران شیعه بودند، در مراسم عاشورا کشته شدند. در همین حال، اعضای یکی از کمیسیونهای سنای آمریکا برای تعیین دامنه و حیطه قدرت قانونی کنگره در متوقف کردن اعزام نیروهای اضافی به عراق به بحث نشسته اند. روز سه شنبه شماری چند از کارشناسان حقوقی در کمیته قضایی سنا حضور یافتند و اظهار نظر کردند که کنگره برای محدود کردن اختیارات رئیس جمهور در اعزام نیرو به خارج از کشور از قدرت قانونی برخوردار است. سناتور جمهوریخواه آرلن اسپکترArlen سناتور آرلن اسپکتر از ایالت پنسیلوانیا اظهارات پرزیدنت بوش را دائر براینکه وی در مورد سیاستهای عراق "تصمیم گیرنده " است به چالش کشید، و گفت "مسؤلیت اخذ تصمیم یک مسؤلیت مشترک است." سناتور راس فینگلد Russ Feingold ، که دموکرات است، نیز گفت لایحه ای را پیشنهاد خواهد کرد که به تأمین هر نوع اعتبارات مالی برای اعزام نیرو به عراق پس از شش ماه پایان داده شود. در تحولی دیگر، سناتور دموکرات "باراک اوباما" از ایالت ایلینوی روز سه شنبه لایحه ای به سنا تسلیم کرد که به موجب آن خروج نیروهای آمریکا از عراق از ماه مه سال جاری آغاز و تا سی و یکم مارس ۲۰۰۸ کار به اتمام خواهد رسید. دموکراتها بطور کلی با طرح پرزیدنت بوش برای اعزام هزاران سرباز دیگر به عراق مخالف هستند. هفته پیش کمیته روابط خارجی سنای آمریکا قطعنامه ای را در رد طرح پرزیدنت بوش تصویب و اعلام کرد که این طرح با منافع ملی آمریکا سازگار نیست. قرار است هفته آینده این لایحه در جلسه علنی سنا مطرح شود. همچنین روز سه شنبه، نانسی پلوسی ، رئیس مجلس نمایندگان و هری رید رهبر اکثریت سنا توافق کردند که از پرزیدنت بوش بخواهند یک گروه مشورتی از هر دو حزب برای مسأله عراق تشکیل شود.


حمایت کمک دهندگان بین المللی از درخواست افغانستان برای کنترل بیشتر بر امور خود                                                

 

*(خواهش می کنیم بر ما حکومت کنید ما خودمان جنم نداریم)

 

کمک دهندگان بین المللی به کنفرانس دو روزه خود در برلن در باره افغانستان با تعهد سرعت بخشیدن به تلاش های بازسازی در آن کشور جنگ دیده پایان داده اند

 

کمک دهندگان بین المللی به کنفرانس دو روزه خود در برلن در باره افغانستان با تعهد سرعت بخشیدن به تلاش های بازسازی در آن کشور جنگ دیده پایان داده اند. نمایندگان بیست و سه کشور گفتند از پیشنهادهای افغانستان برای سپردن کنترل بیشتر اداره امور به خود آن کشور جانبداری میکنند. اعلامیه کنفرانس میگوید تسریع در افغانستانیزه کردن ارتش و پلیس و عمران افغانستان در کانون طرح های جدید است. اعلامیه به جزئیات اشاره نمیکند.  کنفرانس همچنین ضمن ارزیابی اوضاع افغانستان ، میگوید برغم تشدید حملات طالبان علیه نیروهای ناتو، آمریکا و افغانستان در سال گذشته ، آن کشور صحنه پیشرفت نیز بوده است .  آمریکا هفته گذشته برای گسترش، تعمیم و تجهیز نیروهای امنیتی افغانستان،یک کمک جدید ده میلیارد دلاری را اعلام کرد

 
کنگره ونزوئلا به چاوز قدرت حکمرانی از طریق صدورفرمان داده است

بموجب این تصمیم که در جلسه امروز کنگره اتخاذ شد آقای چاوز از قدرت دگرگونی در نهاد های دولتی و پیش بردن برنامه ای برای ملی سازی موسسات خصوصی برخوردار شده است.

 

کنگره ونزوئلا به هوگو چاوز رئیس جمهوری اختیار داده است برای هیجده ماه با صدور فرمان حکمرانی کند. بموجب این تصمیم که در جلسه امروز کنگره اتخاذ شد آقای چاوز از قدرت دگرگونی در نهاد های دولتی و پیش بردن برنامه ای برای ملی سازی موسسات خصوصی برخوردار شده است. آقای چاوز دومین دوره ریاست جمهوری خود را در این ماه با وعده ادامه اصلاحات سوسیالیستی در ونزئلا آغاز کرد. تجدید انتخاب وی در دسامبر گذشته با سی و شش درصد آراء انجام گرفت. مخالفین، آقای شاوز را به کشاندن ونزوئلا به مسیر دولتی استبدادی نظیر کوبا متهم کرده اند. آقای شاوز یکی از متحدان نزدیک فیدل کاسترو رئیس جمهوری کوباست .  آمریکا در مورد برنامه آقای چاوز برای حکمرانی از طریق صدور فرمان ابراز نگرانی کرده است. آقای چاوز به این نگرانی با متهم ساختن آمریکا به دخالت در امور ونزوئلا پاسخ داده است.  آقای چاوز در مراسم تحلیف و آغاز دوره دوم ریاست جمهوری خود گفته است خواستار اصلاحاتی در قانون اساسی خواهد شد که تداوم نامحدود دوران ریاست جمهوری را امکان پذیر سازد.

 
دعوت رهبران پاکستان واندونزی ازدیگر کشورهای عمده مسلمان برای ارائه ایده های جدید

 

رهبران پاکستان و اندونزی از دیگر کشورهای عمده مسلمان خواسته اند به طرحی جدید برای استقرار صلح در خاورمیانه، و حل و فصل منازعات در جهان اسلام، ملحق شوند.  سوسیلو بامبانگ یودهویونو رئیس جمهوری اندونزی و پرویز مشرف رئیس جمهوری پاکستان امروز در ملاقاتی که در جاکارتا داشتند در باره طرح جدید توافق کردند. ژنرال مشرف میگوید او و همتاری اندنزیائی اش تصمیم گرفته اند از کشورهای مسلمانی که به گفته وی مثل آنها فکر میکنند بخواهند خواستار تشکیل گروهی بشوند که برای برطرف ساختن تلاطم های جاری در مناطق فلسطینی، عراق و لبنان، ایده هائی جدید ارائه دهد.  رهبر پاکستان گفت او معتقد است که کشورهای غربی از استراتژیهای جدیدی که توسط جوامع اسلامی ارائه شود استقبال خواهند کرد. ژنرال مشرف مشخص نکرد در این گروه چه کشورهای دیگری خواهند بود اما گفت وی درنظر دارد با ملک عبدالله پادشاه عربستان سعودی مشورت کند. رئیس جمهوری پاکستان پس از مذاکرات امروز در جاکارتا برای ملاقات و گفتگو با عبدالله بداوی نخست وزیر مالزی راهی کوالالامپور شد.

 

اسرائیل حصار امیتی در کرانه غربی را ممکن است سه کیلومتر جلوتر ببرد

اهود اولمرت نخست وزیر اسرائیل ممکن است طرح جلوبردن سه کیلومتری این حصار امنیتی را ، برای جا دادن یهودی نشین های نعاله و نیلی ، در آینده ای نزدیک به کابینه عرضه کند.

 

دولت اسرائیل میگوید جلو بردن حصار امنیتی در دست ساختمان در کرانه غربی را، بمنظور گنجاندن دو یهودی نشین در آن، مورد بررسی قرار داده است. مقامات اسرائیلی میگویند اهود اولمرت نخست وزیر اسرائیل ممکن است طرح جلوبردن سه کیلومتری این حصار امنیتی را ، برای جا دادن یهودی نشین های نعاله و نیلی ، در آینده ای نزدیک به کابینه عرضه کند. اما یک سخنگوی آقای اولمرت گفت هنوز تصمیم قطعی در این باره اتخاذ نشده است. فلسطینیان حصارامنیتی اسرائیل را که از نقاط مختلف در کرانه غربی میگذرد غصب زمین میدانند، اما اسرائیل میگوید ایجاد این حصار برای جلوگیری از نفوذ بمب اندازان انتحاری ضروری است. در همین حال گزارشها از حفظ آتش بس میان جناح های فلسطینی حماس و فتح در دومین روز اعلام آن، به رغم بعضی تخلفات، حکایت دارد. این دو جناح رقیب اواخر وقت دوشنبه ، پس از پنج روز زدوخورد، که بیش از سی کشته بجا گذاشت، با آتش بس موافقت کردند.


سئول از مذاکرات شش جانبه در باره برنامه اتمی کره شمالی انتظار یک توافق کتبی دارد

مقامات اقتصادی کره شمالی و آمریکا هم اکنون در پکن در باره تحریم هائی تنبیهی که واشنگتن در زمین های مالی علیه پیونگ یانگ وضع کرده است گفتگو میکنند. این مذاکرات، مذاکراتی تلقی شده است که نتایج آن می تواند بر مذاکرات شش جانبه تاثیری عمده داشته باشد.

 

 وزیر امورخارجه کره جنوبی میگوید کشورش خواستار آن است که مذاکرات شش جانبه هفته آینده در باره برنامه اتمی کره شمالی به توافقی کتبی و توام با ضمانت اجرائی منجر شود. سانگ مین سون که امروز در سئول صحبت میکرد گفت دور جدید این مذاکرات که روز هشتم فوریه در پکن شروع میشود، باید هدف رسیدن به توافقی را دنبال کند که راه را برای یک رشته اقدامات قاطع دیگر در جهت عاری ساختن کره شمالی از اتم هموار کند.  مقامات اقتصادی کره شمالی و آمریکا هم اکنون در پکن در باره تحریم هائی تنبیهی که واشنگتن در زمین های مالی علیه پیونگ یانگ وضع کرده است گفتگو میکنند. این مذاکرات، مذاکراتی تلقی شده است که نتایج آن می تواند بر مذاکرات شش جانبه تاثیری عمده داشته باشد. الکساندر ورشبو سفیر آمریکا در کره جنوبی دیروز گفته بود واشنگتن انتظار دارد این مذاکرات هر چه زودتر به نتیجه برسد.


این خبر ها بدون سانسور در اختیار شماست

 

لطفا درباره غوغا سالاری وجنگ روانی  آمریکا علیه ایران نظر بدین

 

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » فضول نامه ( پنج شنبه 85/11/12 :: ساعت 7:28 عصر )
»» اس م اس رایگان

 

http://www.sms2him.com/sms2her/Present/Pages/Fa/Profile/login.aspx?s=1

 

بچه ها  این هم مسیج رایگان برای برو بچه smsباز

 اگه حالشو دارید نظر بدید

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » فضول نامه ( چهارشنبه 85/11/11 :: ساعت 10:3 عصر )
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

ویژهبرنامه «خبرگزاری دانشجو» در دوران «روحانی مچکریم»؛ فیلم طنز/
وطن جدید برای انتقال یهودیان + عکس
«وام 10 هزار میلیاردی به کارکنان»
کوثری: این بیعرضگی دولت است که.......
حکایت رئیس جمهوری که به همه حمله میکرد
واکنش روحافزا به تکذیبیه مجید انصاری/
«دوستان آلسعود» در ایران را بیشتر بشناسیم
آقای زیباکلام، آیا تا به حال به دولت گوشزد کردهاید
مداحی کامل شب چهارم محرم 1394 با نوای مطیعی + دانلود
مداحی کامل شب چهارم محرم 94 با نوای بنی فاطمه + دانلود
حالا که خاطره می گویید از آن چند میلیون دلار، یاسر هاشمی رفسنجان
کاسبانتحریمچهکسانیاند؟
بزرگترین امحاء تاریخ!
\چند گام با روحانی در ساری\
آهنگ عکس العمل خشن با صدای هاشم بافقی
[همه عناوین(1066)][عناوین آرشیوشده]

>> بازدید امروز: 10
>> بازدید دیروز: 16
>> مجموع بازدیدها: 332776
» درباره من

الله اکبر، خامنه‌ای رهبر

» پیوندهای روزانه

روشنگر [31]
فتیان [31]
اسلام و مسیحیت [70]
امام و رهبری [80]
[آرشیو(4)]

» فهرست موضوعی یادداشت ها
دانلود فیلم سربازان امریکایی .گلوله میان دو چشم دانلود همه بشتاب . دیالمه . رادان:حبس موسوی دروغ است رهبری: انتخابات ریاست جمهوری اعجاز . زندگی علوی 22بهمن دولت اسلامی ارمان شهر شیعه . هولوکاست احمدی نژاد ترور .
» آرشیو مطالب
دولت اسلامی
قبل از این
بهمن ماه
فروردین 87
اردیبهشت 87
دانلود دونی
تیرما 87
مرداد87
شهریور87
دانلودشهریور87
آبان87
آذز87
دی 87
اسفند 87
خرداد88
آذز88
دی88
بهمن88
فروردین 89
اردیبهشت89
زمستان 89
تابستان90
سال 91
سال 92
سال 94

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان
شقایقهای کالپوش
جوک بی ادبی
زلال دل
مشق عشق ناز
مطالب عاشقانه
Chamran University Accounting Association
ساعت بدهی آمریکا
آخزین زلزله های ایران
آموزش تست زدن کنکور
..::.. رنــــگــیـــن کــــــمــــان ..::..


» صفحات اختصاصی

» لوگوی لینک دوستان








» وضعیت من در یاهو
یــــاهـو
» طراح قالب