سفارش تبلیغ
صبا ویژن
از گمانهاى مردم با ایمان بپرهیزید که خدا حق را بر زبان آنان نهاده است . [نهج البلاغه]
الله اکبر، خامنه‌ای رهبر
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» پرز: همه ما با رویکرد اوباما درباره مذاکره با ایران موافقیم

پرز: همه ما با رویکرد اوباما درباره مذاکره با ایران موافقیم


«شیمون پرز» رئیس پیشین رژیم صهیونیستی در مصاحبه با روزنامه لس‌آنجلس تایمز ضمن حمایت از رویکرد اوباما در مذاکرات هسته‌ای ایران، از بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر این رژیم که تصمیم دارد درباره این موضوع در کنگره آمریکا سخنرانی کند، انتقاد کرد.
پرز با اشاره به هشدار «بنیامین نتانیاهو» که توافق با ایران را خطرناک توصیف کرده گفت: «من فکر می‌کنم همه ما با این رویکرد رئیس‌جمهوری آمریکا موافقیم که باید قبل از آنکه متوسل به وسیله‌ای دیگر شویم، لازم است با ایران به توافق برسیم. من فکر می‌کنم روش صحیح همین است حتی اگر نخست‌وزیر اسرائیل قائل به روش دیگری باشد.»
پرز در مورد پیش‌بینی‌اش از نتیجه مذاکرات هم اظهار داشت که فعلا نتیجه این مذاکرات قابل پیش‌بینی نیست چون مذاکرات هنوز جریان دارد.
پرز که با حمایت از فتنه سبز گفته بود جنگ با ایران از درون مرزهای آن شروع می‌شود مجددا به فتنه‌گران اشاره کرد و گفت که آنها نیز مانند ما و آمریکایی‌ها خواهان تغییر در ایران هستند.
یادآور می‌شود نتانیاهو اخیراً در مراسم معرفی رئیس جدید ستاد ارتش رژیم صهیونیستی گفته بود: ایران بر چند کشور مهم منطقه مسلط شده و در حال احیای امپراتوری خود می‌باشد. اکنون خطر بزرگی در کمین اسرائیل است که یکی از این خطرات مهم پیشروی ایران و گسترش نفوذش در لبنان و سوریه و غزه و یمن است. ما سال‌های سخت‌تری پیش رو داریم.

 

 

http://kayhan.ir/fa/news/38083



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » فضول نامه ( جمعه 93/12/1 :: ساعت 12:18 صبح )
»» چالش 11 ساله ما برای توافق بر روی جزئیات است نه کلیات

شریعتمداری در جمع خبرنگاران:

 چالش 11 ساله ما برای توافق بر روی جزئیات است نه کلیات/ بیانات رهبرانقلاب شلیک به پاشنه آشیل حریف بود

مدیر مسئول روزنامه کیهان گفت: بیانات مقام معظم رهبری درباره توافق یک مرحله ای در حقیقت شلیکی به پاشنه آشیل حریف بود.

به گزارش خبرنگار سیاسی «خبرگزاری دانشجو»، حسین شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه کیهان در جمع خبرنگاران و در حاشیه گرامیداشت مادر احمدی نژاد در پاسخ به سوالی درباره توافق یک مرحله ای گفت: آمریکایی ها طرح توافق دو مرحله ای را ارائه کردند به این معنی که اول روی کلیات و سپس روی جزئیات توافق کنیم. در حقیقت این مسئله همان کلاه گشادی بود که در توافق ژنو سر ما گذاشتند.

 

وی ادامه داد: چالش یازده ساله اساسا برای توافق بر روی جزئیات است نه کلیات.

 

شریعتمداری تصریح کرد: توافق کلی مثلا یعنی اینکه ما حق غنی سازی و غیره را داشته باشیم. اینها کلیاتی است که در معاهده ان پی تی وجود دارد. بنابراین اگر قرار باشد روی کلیات توافق کنیم معنایش این است که اصلا توافقی نکرده ایم و توافق روی کلیات هیچ مفهومی ندارد و به جزئیات مهم تر است.

 

وی به اشکال دیگر توافق دو مرحله ای اشاره کرد و افزود: اشکال دیگر این است که اگر توافق روی کلیات باشد در حقیقت بستر و چارچوبی تعیین می شود که مذاکرات در جزئیات نیز باید بر آن بستر صورت بگیرد. یعنی همان کاری که در توافق ژنو صورت گرفت و امتیازات نقد از ما گرفتند و نسیه هم ندادند بنابراین بیانات مقام معظم رهبری درباره توافق یک مرحله ای شلیک به پاشنه آشیل حریف بوده است.



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » فضول نامه ( پنج شنبه 93/11/30 :: ساعت 11:50 عصر )
»» صف طولانی مردم برای دادن نامه به احمدینژاد!

حاشیه‌های مراسم گرامیداشت والده محمود احمدی نژاد

 

 

 صف طولانی مردم برای دادن نامه به احمدی‌نژاد!

مراسم گرامیداشت والده احمدی نژاد رئیس دولت های نهم و دهم عصر امروز در مسجد جامع نارمک برگزار شد و با حاشیه هایی همراه بود.

به گزارش خبرنگار سیاسی «خبرگزاری دانشجو»، مراسم شب هفت مادر احمدی نژاد رئیس جمهور پیشین کشورمان در مسجد جامع نارمک واقع در خیابان سمنگان برگزار شد و با حاشیه های جالب و خواندنی همراه بود.

 

خوش و بش های سیاسیون

 

مسئولانی که در این مراسم حضور پیدا کردند با دوستان و همکاران قدیمی خود دیدار تازه کردند و به خوش و بش پرداختند.

 

بازار کساد خبرنگاران

 

خبرنگاران رسانه های مختلف که همواره در این گونه مراسم ها برای پرسش و پاسخ از مسئولان حاضر می شوند در این گرامیداشت باعدم اقبال برخی مسئولان مواجه شده و نتوانستند سوالات خود را بپرسند اما برخلاف سایرین سردار احمد وحیدی عضو مجمع تشیخص مصلحت و حسین شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه کیهان با روی خوش به تمام سوالات اصحاب رسانه پاسخ دادند.

 

صف طولانی مردم برای تسلیت به احمدی نژاد و دادن نامه به وی

 

تعدادی زیادی از مردم محله سمنگان در مقابل مسجد جمع شده بودند و قصد داشتند ضمن تسلیت به احمدی نژاد نامه های خود را نیز به وی بدهند که تمدن با دیدن این صحنه خطاب به حاضران گفت احمدی نژاد هم اکنون فقط یک معلم است و کاری از دستش برنمی آید.

 

مردم که برای حضور در این گرامیداشت آمده بودند با دیدن احمدی نژاد شعار «به جان هر چی مرده، احمدی برمی گرده» سر دادند.



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » فضول نامه ( پنج شنبه 93/11/30 :: ساعت 11:45 عصر )
»» تسلیت آیت الله العظمی نوری همدانی به دکتر احمدی نژاد

طی تماس تلفنی؛
تسلیت آیت الله العظمی نوری همدانی به دکتر احمدی نژاد

4fbbdac5a955c

حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی از مراجع معظم تقلید، در تماس تلفنی با دکتر احمدی نژاد، مراتب تسلیت و تعزیت خود را به مناسبت درگذشت والده مکرمه ایشان ابراز کردند.

 مرجع معظم تقلید شیعه حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی عصر روز یکشنبه مورخه 26 بهمن ماه 1393 ضمن تماس تلفنی با دکتر محمود احمدی نژاد در گذشت والده گرامی ایشان را تسلیت و تعزیت و از خداوند متعال برای روح آن فقیده سعیده، طلب رحمت و مغفرت و برای بازماندگان آن مرحومه، صبر، اجر و سلامتی مسالت کردند.

دکتر احمدی نژاد نیز متقابلا برای آیت الله العظمی نوری همدانی، آرزوی سلامتی و عافیت کرد و مراتب تقدیر و تشکر خود و خانواده احمدی نژاد را از ابراز همدردی معظم له اعلام داشت.



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » فضول نامه ( پنج شنبه 93/11/30 :: ساعت 1:6 عصر )
»» رئیسجمهور ترکیه در تماس تلفنی با محمود احمدینژاد درگذشت والده وی

رئیس‌جمهور ترکیه در تماس تلفنی با محمود احمدی‌نژاد درگذشت والده وی را تسلیت گفت.
 
 
به گزارش تسنیم، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه، سه‌شنبه شب در تماس تلفنی با محمود احمدی نژاد، مراتب تسلیت و همدردی خود را به مناسبت رحلت والده ماجده ایشان ابراز کرد.
 
وی در این سفر از خداوند متعال برای والده مکرمه رئیس‌جمهور سابق طلب رحمت و مغفرت و برای بازماندگان صبر و اجر آرزو کرد.
 
احمدی نژاد نیز متقابلا از آقای اردوغان برای ابراز همدردی با ایشان قدردانی کرد و عزت و سلامتی ملت و دولت ترکیه را از خداوند متعال خواستار شد.


http://www.ahmadinejad.ir/%D8%AA%D8%B3%D9%84%DB%8C%D8%AA-%D8%B1%D8%A6%DB%8C%D8%B3-%D8%AC%D9%85%D9%87%D9%88%D8%B1-%D8%AA%D8%B1%DA%A9%DB%8C%D9%87-%D8%A8%D9%87-%D8%AF%DA%A9%D8%AA%D8%B1-%D8%A7%D8%AD%D9%85%D8%AF%DB%8C-%D9%86%DA%98/


نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » فضول نامه ( پنج شنبه 93/11/30 :: ساعت 1:2 عصر )
»» روایت رسایی از فشار پیرامون پروندههای مفتوح

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: فشارهای زیادی پشت سر برخی از پرونده های مفتوح وجود دارد.
 
به گزارش مهر، حجت‌الاسلام حمید رسایی روز چهارشنبه در حاشیه برگزاری مراسم اختتامیه جامعه اسلامی دانشجویان مشهد در جمع خبرنگاران در خصوص پرونده مهدی هاشمی بیان کرد: وقتی حکم اولیه رحیمی 15 سال بوده  و بعد به پنج سال تقلیل پیدا می کند در مورد مهدی هاشمی نیز این موضوع به همین نسبت کاهش پیدا می‌کند.
 
وی با اشاره به اظهارات مهدی هاشمی که مدعی شده قوه قضائیه دو سال بیشتر برای وی حکم صادر نمی‌کند بیان کرد: با توجه به فشارهایی که پشت سر پرونده مهدی هاشمی وجود دارد وی درست گفته که حکم آن دو سال خواهد بود.
 
وی افزود: محکومیت وی به دلیل فعالیت‌های سیاسی نیست بلکه به سبب تخلفات اقتصادی است و لذا اگر بخواهیم از جنبه سیاسی وی را  محکوم کنیم تنها 2 سال حبس برای وی کافی است اما از نظر قانونی باید 150 سال برای وی حبس در نظر بگیرند.
 
ابتکار خانم «ابتکار» در مسایل سیاسی است
 
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر عدم سفر خانم ابتکار رییس سازمان محیط زیست به استان خوزستان نیز گفت: ابتکار خانم ابتکار بیشتر در مسایل سیاسی است.
 
حجت الاسلام رسایی بیان کرد: در زمانی که در استان مازندران برف سنگینی بارید هیئت دولت با ماشین خود را به مردم رساند و از مردم دلجویی و برای کمک به آنها وارد عمل شد.
 
وی ادامه داد: اما با وجود بحران در خوزستان خانم ابتکار به بهانه مسدود بودن فرودگاه از عزیمت به این منطقه خودداری کرد.
 
رسایی با بیان اینکه سفر دیر هنگام رئیس سازمان محیط زیست به استان پسندیده نبود ادامه داد: مردم دوست دارند که مسئولشان در هنگام مشکلات کنارشان باشند.
 
وی یادآور شد: ابتکار خانم ابتکار بیشتر در مسائل سیاسی است.


نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » فضول نامه ( پنج شنبه 93/11/30 :: ساعت 1:0 عصر )
»» نتانیاهو: اسرائیل از جزئیات مذاکرات هستهای مطلع است

درحالی که نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی ادعا کرده که اسرائیل از جزئیات پیشنهادات مطرح در مذاکرات هسته‌ای مطلع است، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تاکید کرد که واشنگتن از

درحالی که نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی ادعا کرده که اسرائیل از جزئیات پیشنهادات مطرح در مذاکرات هسته‌ای مطلع است، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تاکید کرد که واشنگتن از انتقال تمام جزئیات مربوط به مذاکرات هسته‌ای به اسرائیل خودداری می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل «خبرگزاری دانشجو»، «جن ساکی» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز چهارشنبه گزارش‌های منتشر شده را در مورد خودداری این کشور از انتقال کامل جزئیات مذاکرات هسته‌ای به اسرائیل، تائید کرد.

 

خانم ساکی که در کنفرانس خبری در جمع خبرنگاران صحبت می‌کرد، در پاسخ به این سوال که آیا آمریکا برخی از جزئیات مذاکرات هسته‌ای را از اسرائیل مخفی می‌کند، گفت: «درست است.»

 

وی با متهم کردن رژیم‌صهیونیستی به انتشار «گزینشی اطلاعات»، افزود: «اینطور نیست که هرچه (از اسرائیلی‌ها) می‌شنوید، تصویری صحیح از مذاکرات باشد.»

 

رسانه‌های آمریکایی و اسرائیلی در روزهای اخیر مدعی شده‌اند که دولت باراک اوباما از بیم انتشار نادرست اطلاعات و تضعیف مذاکرات جاری با ایران، تمامی جزئیات گفت‌وگوها را در اختیار تل‌آویو قرار نمی‌دهد.

 

هرچند مقامات آمریکایی تاکنون این مسئله را تکذیب کرده بودند، اما روزنامه نیویورک‌تایمز امروز گزارش داد که وندی شرمن نماینده آمریکا در مذاکرات هسته‌ای، به کشورهای اروپایی نسبت به انتقال تمامی جزئیات به اسرائیل، هشدار داده است.

 

با این حال، بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی امشب تلویحا این مسئله را رد کرد و گفت همانطور که ایران از جزئیات پیشنهادات مطرح در مذاکرات هسته‌ای مطلع است، اسرائیل نیز از آن آگاه است.

 

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ساعتی پس از اظهارات نتانیاهو به خبرنگاران گفت: «ما مدت‌هاست که به این مسئله واقفیم که نباید در ملا عام مذاکره کنیم... (و اینکه) جزئیات مذاکرات محرمانه همچنان پشت درهای بسته بماند.

 

منبع: فارس



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » فضول نامه ( پنج شنبه 93/11/30 :: ساعت 12:50 عصر )
»» اینکه دقیقا همان «توافق دومرحلهای» است


شریعتمداری: اینکه دقیقا همان «توافق دومرحله‌ای» است

بدون کمترین تردید و ابهامی به این نتیجه قطعی می‌رسیم که فرمول ارائه شده از سوی سخنگوی محترم وزارت خارجه کشورمان، دقیقاً و بی‌کم و کاست، همان فرمول توافق دو مرحله‌ای است که حریف پیشنهاد کرده بود.

به گزارش گروه فضای مجازی «خبرگزاری دانشجو» حسین شریعتمداری در یادداشتی نوشت: دیروز سرکار خانم افخم، سخنگوی محترم وزارت امور خارجه کشورمان در نشست خبری با رسانه‌ها، ضمن تأکید بر این نکته که توافق هسته‌ای مورد نظر ما «توافق یک مرحله‌ای است»، اظهار داشتند «مذاکره کننده‌ها برای اینکه بتوانند روی جزئیات توافق کنند، ابتدا نیازمند آن هستند که یک تفاهم سیاسی داشته باشند و این تفاهم سیاسی برای برخی به منزله توافق سیاسی شکل می‌گرفت و...»

 

آنچه سخنگوی محترم وزارت امور خارجه درباره چگونگی توافق با 5+1 مطرح کرده و بر آن تأکید ورزیده‌اند دقیقاً همان «توافق دو مرحله‌ای» است که ترجمان دیگری از «کلاه گشاد توافق ژنو» است و ایشان فقط صورت مسئله را تغییر داده‌اند بی‌آن که محتوا و ماهیت آن عوض شده باشد! خانم افخم می‌فرمایند ابتدا یک «تفاهم سیاسی» روی کلیات صورت می‌پذیرد و بحث و توافق درباره جزئیات به بعد موکول می‌شود، که باید پرسید «تفاهم روی کلیات» و سپس «توافق درباره جزئیات» چه فرقی با توافق دو مرحله‌ای دارد؟! بخوانید؛

 

1- «تفاهم» مورد اشاره خانم افخم اگر تعهدآور نباشد، بود و نبود آن یکسان است و چنانچه این «تفاهم»، تعهداتی را در پی داشته باشد، همان «توافق» است و تغییر نام آن و استفاده از واژه متفاوت، فقط تغییر صورت مسئله است!

 

2- سخنگوی محترم وزارت خارجه می‌گوید «هیچ تفاهمی بدون روشن شدن کلیه جزئیات شکل نخواهد گرفت» در این حالت، یعنی اگر «تفاهم اولیه» به قول ایشان تمامی جزئیات را شامل شود، دیگر «توافق دوم» درباره جزئیات چه مفهوم و چه ضرورتی دارد؟! مگر نه اینکه مطابق گفته سرکار خانم افخم در «تفاهم سیاسی» و اولیه، «کلیه جزئیات مشخص خواهد شد»، بنابراین توافق بعدی که موضوع آن نیز بحث درباره جزئیات است، برای چیست؟!

 

3- سخنگوی محترم وزارت خارجه کشورمان توضیح می‌دهد که «اگر تفاهمی شکل بگیرد که جزئیات تفاهم نیز مشخص باشد و براساس تفاهم بر روی کلیات، طرفین به جزئیات بپردازند، طبعاً، ما یک توافق خواهیم داشت، یعنی توافق دو مرحله‌ای مورد نظر ما نیست»!


در این بخش از اظهارات ایشان دقت کنید؛ تفاهم بر روی کلیات که جزئیات آن مشخص باشد! که باید گفت؛ اگر جزئیات مشخص است، چرا می‌فرمایند تفاهم «بر روی کلیات»؟! ظاهراً و با عرض پوزش، این تناقض آشکار، نشان می‌دهد که موضوع مورد بحث برای شخص سخنگوی وزارت خارجه نیز مشخص نیست و جمع کردن دو محور تناقض باعث شده که ایشان در بیان ماجرا دچار تناقض‌گویی شوند.

 

4- و اما، تأکید خانم افخم بر این که «طرفین براساس تفاهم روی کلیات، به جزئیات خواهند پرداخت» به وضوح نشان می‌دهد که «تفاهم» مورد نظر ایشان «تعهدآور» است و بحث درباره جزئیات، یعنی مرحله دوم، الزاماً بایستی در چارچوب تفاهم اولیه- بخوانید توافق اولیه- صورت بپذیرد. از این روی بدون کمترین تردید و ابهامی به این نتیجه قطعی می‌رسیم که فرمول ارائه شده از سوی سخنگوی محترم وزارت خارجه کشورمان، دقیقاً و بی‌کم و کاست، همان فرمول توافق دو مرحله‌ای است که حریف پیشنهاد کرده بود. این توافق دو مرحله‌ای برای آمریکا به اندازه‌ای حائز اهمیت است که وقتی رهبر معظم انقلاب در بیانات 19 بهمن ماه مخالفت برخاسته از درک دقیق خود را با آن اعلام فرمودند، جان کری، وزیر خارجه آمریکا ساعاتی پس از انتشار بیانات حضرت آقا با عجله اعلام کرد؛ اگر توافق پیش‌روی دو مرحله‌ای نباشد، آمریکا میز مذاکره را ترک خواهد کرد. و البته تهدید جان‌کری در حالی بود که آمریکا ادامه مذاکرات را - صرفاً برای ادامه چالش و در پی آن، ادامه تحریم‌ها و نه حل و فصل ماجرا - برای خود ضروری و حیاتی می‌داند و گفتنی است که همان روز کیهان در تیتر اول خود نوشت «جان کری بلوف می‌زند، آمریکا به میز مذاکره نیاز دارد» و روز دوشنبه هفته جاری «جن ساکی» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در یک نشست خبری با تلویحی نزدیک به تصریح، اظهارات تهدیدآمیز جان کری را پس گرفت.

 

5- برای نشان دادن این که «تفاهم» اگر تعهدآور باشد، همان «توافق» است اشاره به استفسار مجلس شورای اسلامی از شورای نگهبان و پاسخ آن شورا ضروری است.

 

در تاریخ 1362/8/21، آقای هاشمی رفسنجانی از جایگاه ریاست مجلس شورای اسلامی، استفساریه زیر را درباره مفاد اصول 139 و 77 قانون اساسی به شورای نگهبان می‌فرستد؛

 

«با احترام، همانطور که اطلاع دارید اصل 139 و اصل 77 قانون اساسی، صلح دعاوی راجع به اموال عمومی و دولتی را در صورتی که مورد دعوی خارجی باشد، موکول به تصویب مجلس دانسته و عهدنامه‌ها و مقاوله‌نامه، قراردادها نیز باید به تصویب مجلس برسد، آنچه که برای کمیسیون سؤالات باید روشن گردد این است که آیا در موارد جزئی که تصرف در قراردادها می‌شود و بعضی از مواد آن را از نظر مقدار پول و یا زمان تحویل تغییر می‌دهند، این نیز باید به تصویب مجلس برسد، یا خیر؟

 

و آیا تفاهم‌نامه‌هایی که نمایندگان دولت با طرف‌های خارجی امضا می‌کنند و بر آن فعالیت طرفین مبتنی می‌گردد، جزء قرارداد حساب می‌آید؟

 

و آیا بعد از تصویب اصل، داشتن رابطه تجاری با دولت‌های خارجی، مسئولین دولت جمهوری اسلامی حق دارند در این چارچوب در هر موردی که صلاح دانستند، برای داد و ستد قرارداد بسته موارد جزئی را مشخص نمایند؟»

 

و شورای نگهبان پاسخ این استفساریه را در 3 بند جداگانه به مجلس شورای اسلامی می‌فرستد؛

 

«عطف به نامه شماره 6701/250/ د. هـ مورخ 1362/8/26 پاسخ پرسش؛ در رابطه با اصول 139 و 77 به شرح زیر اعلام می‌شود:

 

1- «در هر مورد عمل دولت یا هر مقام مسئولی به استناد تصویب مجلس شورای اسلامی انجام می‌شود، فقط در محدوده مصوبه قانونیت دارد و خارج از آن محدوده جزئا و کلا به تصویب مجلس شورای اسلامی نیاز دارد.

 

2- یادداشت تفاهم چنانچه ایجاد تعهد نماید مثل قرارداد است و بایستی ضوابط مذکور در قانون اساسی نسبت به آن رعایت شود.

 

3- قراردادهای جزئی در رابطه با اصل قراردادهای موضوع اصل 77 قانون اساسی در صورتی که خارج از محدوده قرارداد اصل باشد باید به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد.» دبیر شورای نگهبان- لطف‌الله صافی»

 

6- همانگونه که در پاسخ شورای نگهبان به مجلس شورای اسلامی، ملاحظه می‌شود، این شورا که مرجع قانونی برای تفسیر مفاد قانون اساسی است، تاکید می‌کند که؛

 

یادداشت تفاهم، چنانچه ایجاد تعهد نماید، مثل قرارداد است و بایستی ضوابط مذکور در قانون اساسی، نسبت به آن رعایت شود.


از سوی دیگر، خانم افخم نیز در کنفرانس خبری دیروز خویش تاکید دارد که «توافق بر روی جزئیات بر اساس تفاهم بر روی کلیات صورت می‌پذیرد»! بنابراین اگر چه سخنگوی محترم وزارت خارجه، از «توافق» یک مرحله‌ای سخن می‌گوید ولی آدرسی که می‌دهد و توضیحی که درباره آن ارائه می‌کند، دقیقا همان «توافق دومرحله‌ای» است.

 

7- گفتنی است که توافق دومرحله‌ای- مرحله اول توافق روی کلیات و مرحله دوم توافق در جزئیات- یک ترفند خطرناک است که با دو هدف پلکانی طراحی و از سوی حریف به تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان پیشنهاد شده است، چرا که؛

 

الف: چالش هسته‌ای یازده ساله ایران با 5+1 و پیش از آن با تروئیکای اروپایی- آلمان، فرانسه و انگلیس- درباره جزئیات بوده است و نه کلیات، زیرا کلیات حقوق هسته‌ای همه کشورهای عضو NPT نظیر برخورداری از حق غنی‌سازی، تولید میله‌ها و یا صفحات سوخت، برخورداری از رآکتور هسته‌ای، حق استفاده از فعالیت هسته‌ای با خروجی صلح‌آمیز و... به وضوح در معاهده NPT و پادمان‌های مربوطه تأکید شده است و نیازی به توافق دوباره ندارد و بهانه‌جوئی‌های حریف که طی 11 سال گذشته به صورت مطالبات غیر قانونی و غیرحقوقی مطرح شده و هنوز ادامه دارد و به قول دقیق و کارشناسانه حضرت‌آقا در بیانات دیروز ایشان، هرگز هم به توافق مورد نظر منجر نخواهد شد، درباره جزئیات بوده و هست... درصد غنی‌سازی، میزان ذخیره اورانیوم غنی‌شده، چگونگی بهره‌گیری از رآکتور آب سنگین، تعداد سانتریفیوژها، چگونگی تحقیق و توسعه R&D و... از جمله مسائل مورد چالش است.

 

ب: توافق بر روی کلیات - و یا به قول خانم افخم «تفاهم»! - یک توافق تعهدآور است و بحث درباره جزئیات بایستی الزاماً در چارچوب کلیات مورد توافق اولیه صورت پذیرد. بنابراین توافق روی کلیات از یکسو، فرصت‌سوزی به نفع حریف است- چرا که در پی توافق ژنو، فعالیت هسته‌ای کشورمان را در مقیاس گسترده‌ای کاهش داده‌ایم- و از سوی دیگر چانه‌زنی‌ها و بهانه‌جویی‌های یازده ساله را تداوم می‌بخشد و مخصوصاً با گنجاندن واژه‌های کشدار و تعریف نشده- نظیر توافق ژنو- دندان حریف برای باج‌خواهی را تیز می‌کند. از این روی، توافق باید اولاً یک مرحله‌ای و ثانیاً؛ روشن، بدون ابهام و غیر قابل تفسیرهای متفاوت باشد.

 

و بالاخره با توجه به شخصیت متعهدانه خواهر بزرگوارمان سرکار خانم افخم به نظر می‌رسد که ایشان آن گونه که انتظار می‌رود به نتیجه حاصل از سخنان اخیرشان توجه کافی نداشته‌اند.



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » فضول نامه ( پنج شنبه 93/11/30 :: ساعت 12:47 عصر )
»» چه کسانی دستاوردهای دولت را نادیده میگیرند؟+تصاویر

چه کسانی دستاوردهای دولت را نادیده می‌گیرند؟+تصاویر

روزنامه‌هایی با خط و مشی اصولگرایی که منتسب به این جریان هم هستند مانند کیهان، سیاست روز، رسالت، جام جم، همشهری و جوان، با تیتر کردن و پرداختن به این موضوع از این اقدام رئیس دولت یازدهم استقبال کرده و این خبر را پررنگ کرده اند.

به گزارش گروه فضای مجازی «خبرگزاری دانشجو» به نقل از راه دانا، طی روزهای گذشته حجت‌الاسلام حسن روحانی از نمایشگاه دستاوردهای فضایی کشور شامل سامانه‌های ماهواره‌، فضانوردی،‌ رانشگرهای فضایی، مکانیک، مواد و انرژی و سامانه‌های حمل و نقل فضایی بازدید کرد.

 

در این نمایشگاه همچنین نمونه‌ محموله‌های بازگشتی از فضا از پروازهای قبلی و «ماکاپ» فضاپیمای سرنشین‌دار به نمایش گذاشته شد.

 

رئیس‌جمهور در پایان این مراسم با تبریک رشد روز افزون کشور در فناوری‌های پیشرفته کشور، تاکید کرد: به نمایندگی از ملت ایران به همه دانشمندان و صاحبنظران فناوری‌های فضایی کشور تبریک می‌گویم. مردم ما خوشحال هستند و به شما افتخار می‌کنیم، شما موجب دلگرمی و امید مردم و مایه مباهات کشور در جهان اسلام و منطقه هستید و ملت ایران برای دستیابی به همه فناوری‌های پیشرفته دنیای امروز، استعداد لازم را دارد.

 

در همین راستا روزنامه های امروز جهت گیری های جالب توجهی در قبال این اقدام رئیس جمهور داشتند.

 

روزنامه‌هایی با خط و مشی اصولگرایی که منتسب به این جریان هم هستند مانند کیهان، سیاست روز، رسالت، جام جم، همشهری و جوان، با تیتر کردن و پرداختن به این موضوع از این اقدام رئیس دولت یازدهم استقبال کرده و این خبر را پررنگ کرده اند.

 

این روزنامه ها فارغ از جناح بندی سیاسی خود و همچنین انتقادات خود از دولت، با انتشار این خبر نشان دادند که پیشرفت های علمی کشور و منافع ملی را بر هر چیزی ترجیح می دهند.

 

این رفتار همچنین نشان داده است که اگرچه این جریان انتقاداتی به دولت دارد؛ اما اقدامات مثبت و سازنده دولت را به خوبی حمایت کرده و از آنها استقبال می‌کند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

در این میان رسانه‌های زنجیره‌ای و اصلاح‌طلب با بایکوت کردن این موضوع و نپرداختن به آن نشان دادند که به شکلی که ادعا می کنند حامی دولت نیستند.

 

عدم انعکاس این دستاوردها و پیشرفت علمی کشور در روزنامه‌های آرمان، آفتاب یزد، مردم سالاری، اعتماد و یا انعکاس کمرنگ در رونامه شرق نشان داد که سمت و سوی سیاسی برای این روزنامه ها از هرچیزی بالاتر بوده و سیاسی کاری در این روزنامه ها تا حدی است که به آنها اجازه نمی دهد دستاورد های علمی کشور را ببینند.

 

غرور سیاسی این روزنامه ها به شکلی بود که در حالی که مدعی حمایت از دولت هستند و روزانه اخبار مربوط به روحانی را منتشر می کنند، این بار چشم خود را بر روی دستاوردهای فضایی کشور بستند.

 

 

 

 

 

 

 

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » فضول نامه ( پنج شنبه 93/11/30 :: ساعت 12:45 عصر )
»» قمار دکلهای حفاری با کرسنت؟


 


کد خبر: 390723

 

 قمار دکل‌های حفاری با کرسنت؟

نگاهی گذرا به سخنان و نظرات مقامات دولتی طی چند ماه اخیر، به خوبی نشان می‌دهد آنچه از «دیگ» دولت به «کمچه» آمده است، بیش از آنکه حاوی دستاوردهای دولت در بخش‌های اقتصادی باشد، بازخوانی «بخورها بخورها» و پرده‌برداری از فسادهای ثابت شده و نشده‌ای است که گاه با اغراق یا تکذیب همراه شده است.

گروه اقتصادی «خبرگزاری دانشجو» - وحید حاجی‌پور؛ نگاهی گذرا به سخنان و نظرات مقامات دولتی طی چند ماه اخیر، به خوبی نشان می‌دهد آنچه از «دیگ» دولت به «کمچه» آمده است، بیش از آنکه حاوی دستاوردهای دولت در بخش‌های اقتصادی باشد، بازخوانی «بخورها بخورها» و پرده‌برداری از فسادهای ثابت شده و نشده‌ای است که گاه با اغراق یا تکذیب همراه شده است. 


بابک زنجانی، اختلاس 12هزار میلیارد تومانی، خارج شدن بیش از 100 میلیارد دلار از کشور و... همه و همه از آن دست خبرهایی است که دولتی‌ها سعی در روشن کردن همه ابعاد آن ندارند و گویا هویدا کردن آن در «نورکم» و حتی «تاریکی»، دسترسی به «کلید برق» را «خودمانی» کرده است، تنها محارم می‌دانند و در این میان دانسته‌ها، خطوط قرمزی معرفی می‌شوند که کسی را از آن خبر نیست. 
اگر دولت فعلی از عملکرد دولت سابق اسنادی در دست دارد حتماً باید با تقدیم آن به مراجع قانونی و نهادهای بازرسی، در مسیر تحقق منافع ملی حرکت کند. چه دلیلی می‌تواند نظرات گاه و بیگاه مدیران دولت را در ارائه «آدرس غلط» واکاوی کند؟

اگر تخلفی در برخی بخش‌ها صورت گرفته است چرا انفعال و «سکون» سکه رایج این روزهای دولت شده است؟ طی هفته‌های گذشته برخی رسانه‌های ضدانقلاب مانند صدای امریکا و سایت منسوب به فرزند کروبی با برپایی مانورهای خبری بزرگی از پرونده یک دلال حفاری خبر دادند و نوشتند تعدادی از مدیران دولت گذشته 78 میلیون دلار از منابع کشور را بالا کشیده‌اند در حالی که در گزارش‌های خود سعی در «سفیدخوانی» و «رد دادن» سرپل اصلی این فساد دارند. 

جالب آنجاست که هیچ یک از مسئولان دولت یازدهم نیز در این باره سخنی نگفته‌اند و خبرهای منتشر شده تنها و تنها از سوی چند نماینده مجلس رسانه‌ای شده است و دولتی‌ها فعلاً سکوت کرده‌اند، از قضا این پرونده با همراهی «موقتی» رسانه‌های اصلاح‌طلب و همسو با دولت با نگاهی سیاسی همراه شد و در روزهایی، یکی از مطالبه‌های اساسی این رسانه‌ها بررسی گم شدن دکل حفاری متعلق به شرکت تأسیسات دریایی بود که برای خرید آن رقمی حدود 80 میلیون دلار پرداخت شده اما دکل ناپدید شده و کسی نمی‌داند کجاست؟!

گرچه این خبر صحت دارد اما نکته قابل تأمل در این بین، بازیگردانی دلال مرموز نفتی در رسانه‌های خارجی است که برای فروش اموال خود در ایران، سعی دارد خود را از این پرونده تبرئه کرده و دلیل اصلی مفقود شدن دکل حفاری را به مسائلی دیگر ارتباط دهد. 

سایت شفاف چند روز پیش با انتشار گزارشی درباره ر-م. ط گزارش مستندی را در خروجی خود قرار داد که در بخشی از آن آمده است: «وی می‌خواهد به واسطه وکالت نامه‌ای که به شخص «غ. م – س» اعطا نموده است، شرایط را برای فروش دارایی‌های خود از ایران فراهم کند و با تبدیلات آن به ارز، شروع به خارج نمودن آن از ایران کند. دلال قمار باز که تصاویر پوکر بازی او به طور عیان و آشکار در سایت‌های رسمی شرط‌بندی بین‌المللی در لاس وگاس امریکا وجود دارد، یکی از سرپل‌های پرونده کرسنت بوده است. شنیده‌ها حکایت از آن دارد که با توجه به قدرت گرفتن برخی از دوستان ر- م در وزارت نفت و ترقی جایگاه آنان که در موقع لازم اسناد آن منتشر خواهد شد، این دلال نفتی فرصت را مغتنم شمرده و فضا را برای خارج کردن دارایی‌های خود بنا بر وکالت‌نامه‌ای که به شخص مذکور داده مناسب دیده است.‌»

اسناد موجود نشان می‌دهد ر- م. ط یکی از سرخط‌های اصلی دلالی دکل‌های حفاری در کشور است که این روزها در کشورهای حوزه خلیج‌فارس، لندن و نیس فرانسه اوقات خود را می‌گذراند، حال سؤال اینجاست که چرا مسئولان ذیربط در حوزه این پرونده سکوت کرده‌اند و در روشن‌تر شدن ابعاد این پرونده، سخنی به میان نمی‌آورند. 

اگر فساد اقتصادی تعریف مشخصی داشته باشد، این مورد نیز خارج از محدوده شفافیت اقتصادی و مبارزه با مفاسد نیست؛ کشوری که عبدالمالک ریگی را در آسمان شکار می‌کند، نهاد امنیتی که شهرام جزایری را پس از فرار از زندان در یکی از روستاهای عمان دستگیر می‌کند، راه سختی در بازداشت دلال معروف نفتی ندارد، پس دلیل آزاد بودن این دلال و سکوت درباره این موضوع چیست؟

آیا واقعاً میان کرسنت، ع - پ و ر- م. ط رابطه خاصی وجود دارد؟ دلیل متهم کردن مدیران دولت گذشته و «پاک کردن» نقش دلال نفتی چیست؟ دامن زدن به ابهام‌های این پرونده به سود چه جریان و گروهی است؟ چرا برخورد قاطعی با این پرونده صورت نمی‌گیرد و...؟

 از دستگاه‌های امنیتی و انتظامی و قضایی این انتظار بجاست که برای دستگیری قمارباز معروف اقدامی ضربتی را انجام دهند تا با برطرف شدن ایهام‌ها درباره مفقود شدن دکل حفاری، اراده قوی دولت در برخورد با همه مفاسد اقتصادی ملموس‌تر شود.

 

منبع: روزنامه جوان



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » فضول نامه ( پنج شنبه 93/11/30 :: ساعت 12:42 عصر )
   1   2   3   4   5   >>   >
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

ویژهبرنامه «خبرگزاری دانشجو» در دوران «روحانی مچکریم»؛ فیلم طنز/
وطن جدید برای انتقال یهودیان + عکس
«وام 10 هزار میلیاردی به کارکنان»
کوثری: این بیعرضگی دولت است که.......
حکایت رئیس جمهوری که به همه حمله میکرد
واکنش روحافزا به تکذیبیه مجید انصاری/
«دوستان آلسعود» در ایران را بیشتر بشناسیم
آقای زیباکلام، آیا تا به حال به دولت گوشزد کردهاید
مداحی کامل شب چهارم محرم 1394 با نوای مطیعی + دانلود
مداحی کامل شب چهارم محرم 94 با نوای بنی فاطمه + دانلود
حالا که خاطره می گویید از آن چند میلیون دلار، یاسر هاشمی رفسنجان
کاسبانتحریمچهکسانیاند؟
بزرگترین امحاء تاریخ!
\چند گام با روحانی در ساری\
آهنگ عکس العمل خشن با صدای هاشم بافقی
[همه عناوین(1066)][عناوین آرشیوشده]

>> بازدید امروز: 14
>> بازدید دیروز: 20
>> مجموع بازدیدها: 333526
» درباره من

الله اکبر، خامنه‌ای رهبر

» پیوندهای روزانه

روشنگر [31]
فتیان [31]
اسلام و مسیحیت [70]
امام و رهبری [80]
[آرشیو(4)]

» فهرست موضوعی یادداشت ها
دانلود فیلم سربازان امریکایی .گلوله میان دو چشم دانلود همه بشتاب . دیالمه . رادان:حبس موسوی دروغ است رهبری: انتخابات ریاست جمهوری اعجاز . زندگی علوی 22بهمن دولت اسلامی ارمان شهر شیعه . هولوکاست احمدی نژاد ترور .
» آرشیو مطالب
دولت اسلامی
قبل از این
بهمن ماه
فروردین 87
اردیبهشت 87
دانلود دونی
تیرما 87
مرداد87
شهریور87
دانلودشهریور87
آبان87
آذز87
دی 87
اسفند 87
خرداد88
آذز88
دی88
بهمن88
فروردین 89
اردیبهشت89
زمستان 89
تابستان90
سال 91
سال 92
سال 94

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان
شقایقهای کالپوش
جوک بی ادبی
زلال دل
مشق عشق ناز
مطالب عاشقانه
Chamran University Accounting Association
ساعت بدهی آمریکا
آخزین زلزله های ایران
آموزش تست زدن کنکور
..::.. رنــــگــیـــن کــــــمــــان ..::..


» صفحات اختصاصی

» لوگوی لینک دوستان








» وضعیت من در یاهو
یــــاهـو
» طراح قالب