سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و به فرزند خود حسن فرمود : ] کسى را به رزم خود مخواه و اگر تو را به رزم خواندند بپذیر ، چه آن که دیگرى را به رزم خواند ستمکار است ، و ستمکار شکست خورده و خوار . [نهج البلاغه]
الله اکبر، خامنه‌ای رهبر
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» چه کسی سال 84 به خاتمی دکترای افتخاری داد؟ + گزارش تصویری

خاتمی سال‌ها بدون مدرک دکتری در نامه‌های رسمی دولت «دکتر» خطاب می‌شد!

چه کسی سال 84 به خاتمی دکترای افتخاری داد؟ + گزارش تصویری

آقای خاتمی در اردیبهشت سال 1384 یعنی ماه آخر ریاست جمهوری او پیش از برگزاری انتخابات، از رئیس دانشگاه تهران، دکترای افتخاری خود را دریافت می‌کند؛ اما جالب این‌جاست که بدانیم این رئیس «گرانقدر» که دکترای افتخاری دانشگاه پرسابق? تهران را به خاتمی تقدیم کرده است کیست. مروری بر تصاویر خبرگزاری مهر و اخبار گزارش شده از جلس? اعطای مدرک افتخاری روشن می‌کند که این شخص، کسی جز «رضا فرجی دانا» وزیر استیضاح شد? دولت اعتدال نیست!

میدان 72/ دکترای افتخاری، درجه‌ای تشریفاتی است که بدون طی مدارج تحصیلی مطابق نظر هیئت رئیسه دانشگاه به برخی افراد اعطا می‌گردد. رئیس سابق دانشگاه تهران در زمان احمدی‌نژاد آقای فرهاد رهبر دربار? اعطای مدرک افتخاری توضیحات روشنی داده و آن را دارای ضوابط مشخص معرفی کرده است. ایشان در توضیح روند اعطای مدرک افتخاری گفته است:

«ابتدا باید مجموعه ای درخواست خود مبنی بر اعطای مدرک دکتری افتخاری به شخص خاصی را ارائه کند. سپس این درخواست در هیئت رئیسه دانشگاه تهران مورد بحث و بررسی قرار گیرد. در صورتی که اعطای دکتری افتخاری به یک فرد در هیئت رئیسه دانشگاه پذیرفته شود آنگاه موضوع به وزارت علوم پیشنهاد می شود. اگر وزارت علوم موافقت خود را در این زمینه به دانشگاه ابلاغ کرد دانشگاه نیز مدرک دکتری افتخاری را صادر و در مراسمی اعطا می کند».

سیدمحمد خاتمی که به اذعان رئیس دفتر خود آقای ابطحی سال 1376 هم بدون داشتن مدرک دکتری، از سوی اطرافیان و حامیانش «دکتر خاتمی» خوانده می‌شد و در تبلیغات آن سال با همین عنوان توانست رأی مردم را کسب کند، پس از رسیدن به پست ریاست جمهوری، بر خلاف صریح قوانین کشور، در مکاتبات دولتی نیز دکتر خاتمی نامیده می‌شد. ذکر این نکته نیز ضروری است که با مدرک دکترای افتخاری نمی‌توان کسی را دکتر دانست و او را در مکاتبات و موقعیت‌های شغلی دکتر خطاب کرد، اما آقای خاتمی زمانی دکتر خطاب می‌شد که حتی آن دکترای افتخاری را هم که با تکیه زدن بر پست ریاست جمهوری به دست آورد، در چتنه نداشت. نمونه‌ای از مکاتبات رئیس کل بانک مرکزی با آقای خاتمی در سال 1379 (به نقل از خبرگزاری فارس) در ادامه می‌آید که به وضوح بر خلاف قانون آقای خاتمی با عنوان «دکتر» خطاب قرار گرفته است.

13921218000670_PhotoL

رجوع به اخبار سال 1384 نکت? جالبی را روشن می‌کند. آقای خاتمی در اردیبهشت سال 1384 یعنی ماه آخر ریاست جمهوری او پیش از برگزاری انتخابات، از رئیس دانشگاه تهران، دکترای افتخاری خود را دریافت می‌کند؛ اما جالب این‌جاست که بدانیم این رئیس «گرانقدر» که دکترای افتخاری دانشگاه پرسابق? تهران را به خاتمی تقدیم کرده است کیست.

مروری بر تصاویر خبرگزاری مهر (بخش اول – بخش دوم – بخش سوم) و اخبار گزارش شده از جلس? اعطای مدرک افتخاری روشن می‌کند که این شخص، کسی جز «رضا فرجی دانا» وزیر استیضاح شد? دولت اعتدال نیست! فرجی دانا در زمان خاتمی بر پست ریاست دانشگاه تهران تکیه زده بود.

خبرگزاری مهر، سخنان رئیس دانشگاه تهران را چنین گزارش کرده است:

رئیس دانشگاه تهران در مراسم اعطای دکتری به خاتمی عنوان کرد:
خاتمی علم پربرکت خود را در راه اعتلای دین، فرهنگ و علم این مرز و بوم صرف کرده است // گفت و گو و گوناگونی فرهنگ جزء تفکیک ناپذیر جامعه جهانی است

رئیس دانشگاه تهران در مراسم اعطای دکتری به خاتمی گفت: “دکترای افتخاری به عالمی اهدا می گردد که علم پربرکت خود را در راه اعتلای دین، فرهنگ و علم این مرز و بوم صرف کرده است. گوناگون بودن فرهنگ در جامعه جهانی بخشی از میراث گرانبهای بشریت است که آهنگ جهانی شدن آن را به مخاطره جدی انداخته است. صحبت از جهان تک قطبی با یک فرهنگ مسلط و یک زبان غالب، صحبت از جهانی بی روح است. چرا که قرار گرفتن فرهنگ های گوناگون در کنار یکدیگر مانند نقش رنگین کاشی کاری های سنتی ایرانی است که با قرار گرفتن در کنار یکدیگر نمای زیبایی می آفرینند.”

“بنای جامعه جهانی نیز باید از فرهنگ های گوناگون حاصل شود. این هماهنگی و سازگاری میان اقوام و ملل با فرهنگ های مختلف حاصل نمی شود مگر در سایه گفت و گو و گوناگونی فرهنگ در سطح جهانی. به بیان دیگر گفت و گو و گوناگونی فرهنگ جزء تفکیک ناپذیر جامعه جهانی است. این دو کلمه (گفت و گو و گوناگونی فرهنگ ) به راستی مصداق روشنی است که بر دو بال نشان اهدایی دانشگاه تهران به رئیس جمهور نقش بسته است. دو بالی که جامعه جهانی با تکیه بر آنها می تواند به افق مقدس صلح پر کشد و جوامع بیداردل با تکیه بر آنها برای دستیابی به صلح در یک اعتلاف مقدس شرکت جویند. باعث افتخار است که تندیسی از این دو بال به نظریه پردازمهم گفت و گوی اهدا می نماییم.”

در تصویر اول، همچنین جعفر توفیقی در کنار خاتمی قابل مشاهده است. توفیقی در دور? دوم ریاست جمهوری خاتمی، وزیر علوم بود. او در دولت روحانی به عنوان سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری منصوب شد که با نظر منفی مجلس در نهایت به عنوان وزیر پیشنهادی به مجلس معرفی نشد و فرجی دانا جایگزین او گردید.

124860_orig124862_orig124863_orig124864_orig124865_orig124869_orig124871_orig

124872_orig

124875_orig

124876_orig

124877_orig

124879_orig

124884_orig

124886_orig

124894_orig

124897_orig

124902_orig

124904_orig

124906_orig

124908_orig

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » فضول نامه ( پنج شنبه 93/6/6 :: ساعت 10:39 صبح )
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

ویژهبرنامه «خبرگزاری دانشجو» در دوران «روحانی مچکریم»؛ فیلم طنز/
وطن جدید برای انتقال یهودیان + عکس
«وام 10 هزار میلیاردی به کارکنان»
کوثری: این بیعرضگی دولت است که.......
حکایت رئیس جمهوری که به همه حمله میکرد
واکنش روحافزا به تکذیبیه مجید انصاری/
«دوستان آلسعود» در ایران را بیشتر بشناسیم
آقای زیباکلام، آیا تا به حال به دولت گوشزد کردهاید
مداحی کامل شب چهارم محرم 1394 با نوای مطیعی + دانلود
مداحی کامل شب چهارم محرم 94 با نوای بنی فاطمه + دانلود
حالا که خاطره می گویید از آن چند میلیون دلار، یاسر هاشمی رفسنجان
کاسبانتحریمچهکسانیاند؟
بزرگترین امحاء تاریخ!
\چند گام با روحانی در ساری\
آهنگ عکس العمل خشن با صدای هاشم بافقی
[همه عناوین(1066)][عناوین آرشیوشده]

>> بازدید امروز: 20
>> بازدید دیروز: 127
>> مجموع بازدیدها: 334151
» درباره من

الله اکبر، خامنه‌ای رهبر

» پیوندهای روزانه

روشنگر [31]
فتیان [31]
اسلام و مسیحیت [70]
امام و رهبری [80]
[آرشیو(4)]

» فهرست موضوعی یادداشت ها
دانلود فیلم سربازان امریکایی .گلوله میان دو چشم دانلود همه بشتاب . دیالمه . رادان:حبس موسوی دروغ است رهبری: انتخابات ریاست جمهوری اعجاز . زندگی علوی 22بهمن دولت اسلامی ارمان شهر شیعه . هولوکاست احمدی نژاد ترور .
» آرشیو مطالب
دولت اسلامی
قبل از این
بهمن ماه
فروردین 87
اردیبهشت 87
دانلود دونی
تیرما 87
مرداد87
شهریور87
دانلودشهریور87
آبان87
آذز87
دی 87
اسفند 87
خرداد88
آذز88
دی88
بهمن88
فروردین 89
اردیبهشت89
زمستان 89
تابستان90
سال 91
سال 92
سال 94

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان
شقایقهای کالپوش
جوک بی ادبی
زلال دل
مشق عشق ناز
مطالب عاشقانه
Chamran University Accounting Association
ساعت بدهی آمریکا
آخزین زلزله های ایران
آموزش تست زدن کنکور
..::.. رنــــگــیـــن کــــــمــــان ..::..


» صفحات اختصاصی

» لوگوی لینک دوستان








» وضعیت من در یاهو
یــــاهـو
» طراح قالب