سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرگاه خداوند، بـنده ای را دوست بدارد، امانتداری را محبوبش می گرداند. [امام علی علیه السلام]
الله اکبر، خامنه‌ای رهبر
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» نشریه عمار

نشریه عمار
نشریه بسیج مدرسه علمیه امام علی بن موسی الرضا(ع)

فلش 3نشریه عمار نشریه ای فرهنگی است که کار تهیه و تدوین آن بوسیله بسیج مدرسه علمیه امام علی بن موسی الرضا(ع) انجام می گیرد.فتیان در راستای راهبرد تحمیع و کمک به نشر چنین محتواهایی شماره اول این نشریه را در اختیار کاربران خود قرار می دهد.برای اشتراک این نشریه می توانید به این آدرس سر بزنید.

دانلود 2دانلود نسخه pdf با حجم 2.80مگابایت

به نقل ازfetyan.net

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » فضول نامه ( جمعه 88/12/21 :: ساعت 11:56 صبح )
»» سعیدقاسمی:دعوای اصلی سر تفکر امام است

مهندس سعید قاسمی گفت: باید از دشمن تاکتیک و تکنیک را خوب یاد گرفت. آنها خواب ندارند. 20 سال مستمر عماد مغنیه را تعقیب می کنند و بعد از شهادت حاج رضوان می گویند امروز موساد خواب راحتی می کند، یعنی در این مدت خواب نداشتند. این چیزی است که ما نداریم. اما با قاطعیت می گویم اگر این بار رفتید خوابیدید دیگر صبر نمی کنند چون همه چیز را آماده کرده اند دور ایران را هم گرفته اند.

به گزارش برنا، مهندس سعید قاسمی در جمع دانشجویان دانشگاه امیرکبیر گفت: در این برهه 8 ماهه جای خواص و عوام با هم عوض شد. روزهایی که به معنای واقعی کلمه یک نبرد بود.

وی گفت: در این حوادث تجربه های بزرگی برای نسل شما به دست آمد. شما که آرزو می کردید در دوران جنگ باشید ایامی را دیدید که بسیار شبیه آن دوران بود. این دوران حتی برای امثال ما هم سخت بود چون دشمن موفق شد با سرمایه گذاری که در دانشگاه ما، صدا و سیما و .. کرده بود، میوه اش را برداشت. چون مخالفم که همه این واقعه از بیرون به وجود آمد. اگر بسترش توسط خودی ها فراهم نشده بود، این غائله 8 ماه طول نمی کشید.

قاسمی ادامه داد: عده ای نان و نمک نظام را خوردند و مقابل نظام هم ایستادند. از سوی دیگر هم بسیاری از بچه های ما آسیب دیدند چون دامنه این جنگ به خانه های ما هم کشیده شده بود. یعنی اثر غبار فتنه عده زیادی از بچه های این نظام دچار تردید شدند. بچه های ما پس از این همه درس خواندن نه از مبانی اعتقادی می دانند نه از وقایع این 30 سال. ولی ناگهان به او می گویند می توانی رای دهی. بچه با یک ظرف خالی مقابل کوران بحران های سیاسی که هر یک عقبه ای دارند قرار می گیرد و در این شلوغی باید تصمیم بگیرد. معلوم است که این اتفاق می افتد.

وی تصریح کرد: البته این اتفاقات بد هم نبود. چون ما اگر دشمن را به عیان نبینیم، عادت کرده ایم بخوابیم، پس آرزو می کنم صورت ظاهر این فتنه نخوابد چون در این صورت نمی خوابیم. آن ها در هر صورت نمی خوابند.

این استاد دانشگاه گفت: باید از دشمن تاکتیک و تکنیک را خوب یاد گرفت. آنها خواب ندارند. 20 سال مستمر عماد مغنیه را تعقیب می کنند و وقتی بعد از شهادت حاج رضوان می گوید امروز موساد خواب راحتی می کند، یعنی در این مدت خواب نداشتند. این چیزی است که ما نداریم. اما با قاطعیت می گویم اگر این بار رفتید خوابیدید دیگر صبر نمی کنند چون همه چیز را آماده کرده اند دور ایران را هم گرفته اند.

قاسمی گفت: این فتنه به رغم تلفاتی که داشت برکات زیادی برای ما فراهم کرد. مردم دوباره به میدان آمدند، چون دیدند وقتی پرچم را دست عده ای می دهند و پی کار خود می روند کارها چندان به سامان نمی ماند پس باید خود در میدان بمانند.

وی به برخی انتقادها به رهبری اشاره کرد و گفت: عده ای می گویند حیف شد رهبری خود را خرج رییس جمهور کرد. من می گویم کسی جلوی رهبری نایستاده بود که خود را فدای او کند، همه پشت او سنگر گرفته بودند.

قاسمی با انتقاد از نوع تربیت فرزندان انقلاب گفت: جنس و ریشه اتفاقات اخیر به دلیل خیانتی است که از دبستان تا الان به بچه من کردند. چون مبانی آن برای این جوان گفته نشده. دوست داشتن کاریزمای امام و همت کفایت نمی کند. چون در مقابل یک تندباد دشمن نمی تواند دفاع کند. تا مبانی و اصول انقلابی شدن را نشناسیم هر کس می تواند ما را فریب دهد و بگوید اصل این است. شما که قرار بود امام را به فرزندان ما بشناسانید چرا هیچ کاری برای ارایه حرف های او نکردید، بعد از 20 سال مستند شاخص را در آوردند و تازه می گویند که با امامی که ما می شناختیم متفاوت است بله امامی که شما به ما معرفی کرده بودید، یک امام پاستوریزه و بی خطر بود.

وی تصریح کرد: پس بعد از این قصه باید کاری کنیم و آن کار هم مهم است. ریشه اصلی قصه وقایع اخیر جنگ بین ما و تفکر آمریکایی ها نبود، اما دعوا سر چه بود؟ مشکل فقط صندلی ریاست جمهوری بود؟ ما پرورش یافته تفکر احمدمتوسلیانیم، نمی توانیم هر فرمانده قد کوتاهی را قبول کنیم. دعوای اصلی سر این تفکر است. سر تفکر امامی است که وقتی حرف های او را می شنوید تعجب می کنید که چنین حرف هایی هم زده شده، اما این حرف ها کجاست؟                                  ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » فضول نامه ( یکشنبه 88/12/16 :: ساعت 3:37 عصر )


»» رضا خان ادم خدمتگذاری بود!کلا خدوم بود به خدا!

زیبا کلام: رضاخان فقط خدمت کرد!

برنا: سید محمد کاشانی؛ دکترای حقوق پسر آیت الله کاشانی، سید مصطفی تقوی؛ پژوهشگر تاریخ معاصر ایران، عباس سلیمی نمین؛ مسوول دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران، دیشب مهمان برنامه سیایت ایرانی شبکه 4 سیما بودند. صادق زیبا کلام؛ پژوهشگر و عضو هیات علمی دانشگاه تهران، خسرو معتضد؛ تاریخ نگار هم از طریق تماس تلفنی در این برنامه شرکت داشتند.

موضوع برنامه و بحث مهمان ها ملی شدن صنعت نفت و بررسی نقش مصدق و آیت الله کاشانی در این اتفاق تاریخی بود.

برنامه دیشب سیاست ایرانی از جهاتی واقعا نظیر نداشت، پنج مهمان با هم به یک برنامه دعوت شده بودند، هیچ کس آن قدر برای دیگری قابل احترام نبود که حداقل زمانی که طرف مقابلش در حال صحبت است، سکوت کند. پنج نفری که هر کدام ساز خود را می زدند و هر کسی درباره موضوعی داد سخن می داد و مخاطب سردرگم و بی نوای این برنامه که قرار بود چیزی از این بحث ها دست گیرش شود، حتما روبروی تلویزیون نشسته بوده و نمی دانسته به کدام یکی شان گوش کند!

در این برنامه شاهد بودیم که دقایق زیادی که کم نبودند، زیبا کلام و سلیمی نمین و مجری برنامه با هم حرف می زدند! و معلوم نبود در این آشفته بازار کی چی می گوید و حرف زدن میان کلام یکدیگر مساله زشتی نبود. احتمالا بیشتر مخاطبان تلویزیون ها را خاموش کرده و عطای فیض بردن از صحبت های مهمان های فاضل و گرامی این برنامه را به لقایش بخشیدند و برایشان سوال بود که واقعا قرار بود مخاطب عام هم از این برنامه و از صحبت های مهمان ها سر در بیاورد؟

باید از دست اندرکاران این برنامه پرسید که آیا لازم بود پنج مهمان با هم به یک برنامه این چنینی دعوت شوند -آنهم با کمبود وقتی که مجری دائم آنرا گوشزد می کرد- ؟! و آیا صحبت و بحث کردن درباره موضوعی مثل ملی شدن صنعت نفت آن قدر پیش پا افتاده و محدود است که مجری برنامه انتظار داشت هر کدام از مهمان ها درچند دقیقه تمام حرف هایشان را درباره این موضوع بگویند؟!

از نکات جالب توجه دیگراین برنامه بخشی بود که سلیمی نمین خطاب به برخی سخنان زیبا کلام گفت: "بعضی ها در داخل کشور تلاش مذبوحانه ای برای تطهیر چهره افراد خائن و تبرئه عوامل وابسته به انگلیس و بیگانه در آن دوران می کنند."

و در بخش دیگری زیبا کلام رو به سلیمی نمین گفت: "سلیمی نمین و دوستانش می گویند رضاخان خائن بوده و عامل انگلیس بوده، او مستبد بود و هرچه که بود جز خدمت و خدمت و باز هم خدمت دستاورد دیگری نداشت. رضا خان دادگستری، آموزش و پرورش و راه آهن را آورد .ارتش ایجاد کرد ...."

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » فضول نامه ( یکشنبه 88/12/16 :: ساعت 3:35 عصر )
»» سرکرده پژاک بازداشت شد

کیهان: با گذشت 10 روز از دستگیری ریگی، سرکرده گروهک تروریستی پژاک نیز در عملیات مشترک نیروهای اطلاعاتی و امنیتی ترکیه، بلژیک و آلمان علیه اعضای گروهک پ.ک.ک در آلمان به دام افتاد.

روزنامه «آکشام» ترکیه با اشاره به اقدام گسترده پلیس بلژیک برای دستگیری رهبران حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) نوشت: رحمان حاجی احمدی سرکرده گروهک تروریستی پژاک، شاخه ایرانی پ.ک.ک که در جریان این عملیات به آلمان متواری شده بود، توسط پلیس این کشور دستگیر شد.

به نوشته این روزنامه، واحدهای امنیتی ترکیه در این مورد با سازمان اطلاعات دولت آلمان تماس برقرار کردند ولی گفته می شود که به دلیل ادامه این عملیات در بلژیک احتمالاً این تروریست تسلیم مقامات بلژیک خواهد شد.

براساس این گزارش، پلیس بلژیک 22 نفر از سرکردگان پ.ک.ک از جمله «زبیرآیدار» و «رمزی کارتال» را بازداشت کرده است.

آکشام در پایان آورده است: حاجی احمدی قبلاً با گروهک تروریستی دمکرات نیز همکاری داشته است.

گروهک تروریستی پژاک شاخه ای از پ.ک.ک است که در سال های اخیر دست به عملیات تروریستی علیه مردم روستاها و پاسگاه های مرزی در شهرهای کردنشین ایران و ترکیه زده است.



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » فضول نامه ( یکشنبه 88/12/16 :: ساعت 3:33 عصر )
»» (دانلود)

http://www.sedayeshia.com/images/sound.gif

دعای مجیر با صدای باسم کربلایی (دانلود) دعای مجیر با صدای باسم کربلایی (دانلود)

http://www.sedayeshia.com/images/sound.gif
دعای افتتاح با صدای باسم کربلایی (دانلود)دعای افتتاح با صدای باسم کربلایی (دانلود)
http://www.sedayeshia.com/images/sound.gif
دعای افتتاح با صدای باسم کربلایی (دانلود)زیارت عاشورا با صدای باسم کربلایی (دانلود)
http://www.sedayeshia.com/images/sound.gif
دعای افتتاح با صدای باسم کربلایی (دانلود)دعای فرج با صدای باسم کربلایی (دانلود)
http://www.sedayeshia.com/images/sound.gif

دعای ندبه با صدای باسم کربلایی (دانلود)دعای ندبه با صدای باسم کربلایی (دانلود)

http://www.sedayeshia.com/images/sound.gif

دعای کمیل با صدای باسم کربلایی (دانلود)دعای کمیل با صدای باسم کربلایی (دانلود)

دعای توسل با صدای باسم کربلایی (دانلود)
دعای توسل با صدای باسم کربلایی (دانلود) دعای توسل با صدای باسم کربلایی (دانلود)


نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » فضول نامه ( یکشنبه 88/12/9 :: ساعت 10:32 صبح )
»» سیاست هاشمی تقویت پیاده نظام اقتصادی خودشان بود

 

استاد حوزه و دانشگاه گفت: بعد از جنگ نخستین رئیس جمهور هاشمی رفسنجانی بود که از نظر اقتصادی دیدگاه غلطی داشت و سبب شد تا آنها پیاده نظام اقتصادی خودشان را تقویت کنند.

به گزارش اصولگرا، حجت‌الاسلام مهدی طائب چهارشنبه شب در جمع هیئت یاران انقلاب اسلامی گیلان در مهدیه رشت افزود: حرکتی که در ایران انجام شد دنیا را عوض کرد.

وی ادامه داد: افتخار مردم ایران این است که امام خمینی (ره) به صورت طبیعی فوت شدند زیرا اگر شهید می‌شدند اگرچه برای ایشان افتخار بود اما ما زیر سئوال می‌رفتیم که چرا نتوانستیم از امام خود محافظت کنیم.

طائب اظهار داشت: وقتی امام علی (ع) به شهادت رسید مردم کوفه زیر سئوال رفتند که چرا از امامشان محافظت نکردند و وقتی امام حسین(ع) به شهادت رسیدند مردم کربلا نیز زیر سئوال رفتند اگر چه برای هر دو بزرگوار شهادت افتخار بود.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه امام خمینی (ره) جزو کسانی بود که دشمنانش قدر بودند، اظهار داشت: امام (ره) خوب می‌دانستند نقطه جوش همه دنیا اسرائیل است به همین دلیل فرموده بودند که اسرائیل باید از صحنه روزگار محو شود و ایشان زمانی این جمله را گفتند که ایران در زمان شاه غلام حلقه به گوش اسرائیل بود.

وی گفت: امام در آن زمان حامیان اسرائیل مانند آمریکا، شوروی و انگلیس را کنار گذاشت به طوری‌که به دستور شاه به ترکیه تبعید شد.

معاون اطلاعات سپاه کشور تصریح کرد: از زمانی که مردم ایران ولایت را قبول کردند و شیعه شدند یک حجت نداریم که دشمن توانسته باشد آن را به شهادت برساند زیرا مردم اجازه چنین کاری را به دشمنان نداده‌اند.

به گفته وی خدا مردم ایران را برای یک ماموریت آفریده و آن هم جهانی سازی دین خدا است و خداوند مردم ایران را برای این کار انتخاب کرد.

استاد حوزه و دانشگاه افزود: در طول تاریخ ایرانی‌ها ولایت را پذیرفتند و ملاک کارشان حب‌الهی بود به همین دلیل خدای متعال آنها را یاری می‌کند.

طائب به ماجرای طبس اشاره کرد و گفت: اگر پای آمریکایی‌ها در آن دوران به زمین می‌رسید همه چیز به‌هم می‌ریخت و انقلاب 30 سال به عقب می‌افتاد اما این نیروهای الهی بودند که توفان شن به راه انداختند و در زمانی که هنوز آمادگی نظامی شکل نگرفته بود توفان شن اتفاق افتاد و دشمن نابود شد.

وی اظهار داشت: خداوند یک بار دیگر در انتخابات به ما کمک و توطئه دشمنان را بر ملا کرد و در زمانی که آمریکا و اسرائیل از تمام رسانه‌ها، ماهواره‌ها، اینترنت و محاصره اقتصادی استفاده می‌کرد و در تلاش بود مردم را از نظام جدا کند اما حضور 40 میلیونی مردم مهر تاییدی بر نظام بود.

تائب اظهار داشت: دشمن با دیدن حضور گسترده مردم تلاش 30 ساله خود علیه انقلاب را بی فایده دید و مایوس شد.

وی ادامه داد: از ابتدای شکل‌گیری نظام دو جریان اصلاحی و اصولگرایی وجود داشت که اصلاحات معتقد بودند حرف آخر را اول بزن و هر جا کم آوردی کوتاه بیا و عقب‌نشینی کن و در سمت دیگر اصولگرایان می‌گفتند حرفت را بزن و به دشمن کاری نداشته باش.

طائب با بیان اینکه هیچ‌کدام از اینها دشمن را نمی‌خواهند خاطرنشان کرد: برخی از این احمق‌ها که زیر پرچم آمریکا رفتند فکر می‌کنند آمریکا بیاید همه آنها را نگه می‌دارد اما نمی‌دانند که آمریکا هیچ کدام آنها را نمی‌خواهد.

وی افزود: اصلاح‌طلبان هستند که به دشمن جا پا نشان می‌دهند نه اصولگرایان، زیرا اصولگرا در برابر دشمن می‌ایستد و به دشمن اجازه ورود به کشور نمی‌دهد.

معاون اطلاعات سپاه کشور اظهار داشت: اصلاح‌طلبان طی 30 سال تبلیغی که کردند که مردم ما را می‌خواهند و در این مدت یک آزمون برگزار شد و از بین این همه حضور، 25 میلیونی به اصولگرایی داده شد.

وی گفت: اگرچه احمدی نژاد آخر اصولگرایی نیست اما انسان خوب و بی‌نظیری است و وقتی که گفت ما مقدمه‌ساز دولت امام زمان (عج) هستیم، شعارش آخر هویت اصولگرایی بود.

طائب افزود: هرگز دعای « الهم‌عجل لولیک الفرج» از زبانش نمی‌رود و این ریا نیست، ریا این است که در هر محفلی می‌روی با زبان آنها صحبت کنی یعنی پیش حزب‌اللهی‌ها که هستی حزب‌اللهی حرف بزنی ولی احمدی‌نژاد در هر محفل و سازمان ملل حرفش را می‌زند و این دعا را به زبان می‌آورد.

به گفته وی احمدی نژاد حرفش این بود که می‌خواهیم عدالت را اجرا کنیم زیرا عدالت است که کمر طاغوت را می‌شکند نه آبادانی که دشمن بیاید در کیش و خوشگذرانی کند.

طائب با اشاره به تشکیل دولت‌ها پس از جنگ در ایران اظهار داشت: بعد از جنگ نخستین رئیس جمهور هاشمی رفسنجانی بود که از نظر اقتصادی نیز دیدگاه غلطی داشت و سبب شده تا آنها پیاده نظام اقتصادی خودشان را تقویت کنند.

وی گفت: کرباسچی شهردار آقای هاشمی بود که 130 بنگاه اقتصادی زیرنظر شهرداری کار می‌کرد و اقتصاد تهران را با این کار در مشت خودشان گرفته بودند و سازمان برنامه و بودجه را هم گرفتند.

معاون اطلاعات سپاه کشور افزود: وقتی کسی از قشر پیاده نظام دشمن خبر نداشت مقام معظم رهبری در سال 76 با دید الهی قضیه را متوجه شد و فرمودند که دشمن دارد تهاجم فرهنگی را آغاز می‌کند.

طائب ادامه داد: در سال 76 دوران خاتمی وقتی او با شعار آزادی آمد امروز متوجه شدیم آنها برای تقویت پیاده نظام خود نیاز به دروغ داشتند و اگر حقایق را می‌گفتند چه لزومی داشت جوان عکس امام را پاره کند و این‌ کار زمانی اتفاق می‌افتد که به جوان دروغ گفته شود.

معاون اطلاعات سپاه کشور اظهار داشت: وقتی شعار آزادی آمد مطبوعات زنجیره‌ای آغاز شد و همین اکبر گنجی که صحبت‌هایش برای عده‌ای عجیب بود این حرف‌ها را قبلا در سال‌های 86 و87 در همین مطبوعات زد اما وقتی یکی حرف می‌زد می‌گفتند آزادی مطبوعات.

استاد حوزه و دانشگاه اضافه کرد: وقتی اقتصاد و جمعیت آنها شکل گرفت در سال دوم ریاست جمهوری خاتمی بود که سپاه متوجه شد محل موشک دوربرد لو رفته و فهمیدند عباس عراقی دانشجوی پیرو خط امام اطلاعات را به دشمن می‌دهد و او هم می‌گفت من کاره‌ای نیستم کار ابطحی است و ابطحی که خبر را از خاتمی می‌گرفت به آمریکایی‌ها می‌داد.

وی افزود: وقتی به خاتمی این خبر را دادند او گفت خودم با ابطحی برخورد می‌کنم و بعد ابطحی شد معاون پارلمانی دولت اصلاحات.

معاون اطلاعات سپاه ادامه داد: با روی کار آمدن دولت نهم ستون فقرات دشمن که رانت‌خواری بود شکسته شد و احمدی نژاد نشان داد که شجاع است و جلوی دشمن ایستاد.

وی با اشاره به فعالیت دولت نهم خاطرنشان کرد: در این چهار سال احمدی‌نژاد را تحقیر کردند و هیچ کس جرات نمی‌کرد از او حمایت کند اما رهبر حامی دولت نهم بود و سابقه نداشت از رئیس جمهوری حمایت کند ولی احمدی نژاد تمام سرمایه‌های دشمن را از سال 68 تا 87 برهم زد.

طائب گفت: مقام معظم رهبری این را خوب می‌دانستند که در گذشته چه اتفاقاتی افتاده است و دشمن دید احمدی نژاد دارد تمام زحمات آنها را برملا می‌کند تصمیم گرفتند از نیرویی که محبوبیت دارد استفاده کنند.

وی افزود: آنها دیدند چه کسی بهتر از نخست وزیر دوران هشت سال دفاع مقدس و از یاران امام که هیچ نقطه ضعیفی ندارد.

وی اضافه کرد: دشمن به موسوی، کروبی و خاتمی گفت که در انتخابات علیه احمدی نژاد سیاه نمایی کنند و بگویند ایران در دوران او لب پرتگاه قرار دارد و او یک خائن است و بعد از ر?ی آوردن او را محکوم کنند و اگر هم ر?ی نیاوردند بگویند تقلب شده است.

طائب در باره اوضاع انتخابات گفت: در پنج روز مانده به انتخابات سیستم نظر‌سنجی آنها نشان داده که میرحسین رای نمی‌آورد پس از آن موسوی اطلاعیه داد که شورای نگهبان می‌خواهد تقلب کند و کمیته صیانت از آرا را تشکیل دادند.

معاون اطلاعات سپاه کشور ادامه داد: ساعت 9 شب انتخابات که هنوز مردم تهران رای نداده بودند موسوی پیام پیروزی خودش را داد و در حالی که هنوز آرا شمارش نشده بود گفت که ما جشن پیروزی را در روز ولادت حضرت زهرا (س) می گیریم.

طائب در ادامه اظهار داشت: برخلاف همیشه بعد از اعلام رای نهایی رهبر اطلاعیه داد که انتخابات مورد تایید ما است چون دست آنها را خوانده بودند.

وی گفت: موسوی اطلاعیه داد و اعتراض کرد و گفت امانت را به اهلش بدهید و چرا به عهدتان وفا نکردید و جلوی امام ایستادند و دوشاخه شدند.

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » فضول نامه ( یکشنبه 88/12/9 :: ساعت 10:18 صبح )
»» حسن آیت

نام: سید حسن آیت
تاریخ و محل تولد: 1317، نجف آباد اصفهان
تحصیلات: فوق لیسانس علوم اجتماعی،لیسانس ادبیات،لیسانس حقوق
محل خدمت: منتخب مردم اصفهان در مجلس خبرگان قانون اساسی و عضو هیئت رئیسه همین مجلس، منتخب مردم تهران در دوره اول مجلس شورای اسلامی، یکی از 7 نفر بنیانگذارحزب جمهوری اسلامی و اولین دبیر سیاسی همان حزب.
تاریخ و محل شهادت: 14 مرداد 1360 و 38 روز پس از انفجار تالار اجتماعات حزب جمهوری اسلامی.
چگونگی شهادت: با شلیک بیش از 60 گلوله، در اتومبیل شخصی‌اش و جلوی درب منزلش، هنگامی که قصد داشت برای حضور در جلسه بررسی صلاحیت وزرای دولت شهید باهنر در مجلس حضور یابد.

سخن از شهید آیت سخن از انقلابی است که یاران آن مظلومانه به شهادت رسیدند زیرا حاضر نشدند از محتوای اسلامی آن صرف نظر کنند.

سخن از شهید آیت سخن از نخبگانی است که جان خود را کف دست گرفته و به جنگ جریانی رفتند که در سبعیت و بی رحمی چیزی کمتر از اربابان صهیونیست و غربی و شرقی خود نداشتند.

سخن از شهید آیت سخن از آنانی است که به میدان نبرد بی‌امان با انحراف از آرمان های اسلامی انقلاب شتافتند.

سخن از آنانی است که عمارگونه به روشنگری پرداخته، امام خود را حتی برای یک لحظه تنها نگذاشته و در این راه به شهادت رسیدند.

روز 7 تیر سال 60 روز سختی برای آیت بود.
او در جلسه شورای مرکزی حزب جمهوری به سختی بر صلاحیت میر حسین موسوی برای تصدی پست وزارت امور خارجه دولت شهید رجایی شورید.
هنوز سخنان این شهید در آن جلسه به صورت کامل فاش نشده است اما هرچه بوده نشان از وجود مانعی جدی در برابر سیر صعودی میرحسین موسوی در نظام جمهوری اسلامی داشت.

شهید آیت که به حق یکی از نظریه پردازان سیاسی ایران است در رشته علوم اجتماعی به تحصیل پرداخت و در این رشته به درجه کارشناسی ارشد رسید.

او همچنین در رشته های ادبیات فارسی و حقوق هم مدرک کارشناسی گرفت. جالب توجه این‌که او در دانشکده ادبیات در رشته جامعه شناسی رتبه اول را بدست آورد و باید طبق روال برای ادامه تحصیل به خارج از کشور اعزام می گردید ولی همان زمان در سال 1338-1339 گروه های هوادار مصدق توسط فردی به نام دکتر صدیقی که در دانشکده علوم اجتماعی حضور داشت با اعمال نفوذ، حق او را تضییع و صرفا به خاطر افکار سیاسی این شهید، فردی دیگر را به جای او به بورس تحصیلی می‌فرستند.

شهید آیت نه فقط در جریان شناسی سیاسی بسیار متبحر بود بلکه در مورد رجال سیاسی و تاریخی معاصر ایران شناخت کاملی داشت، به گونه ای که اگر کسی به ایشان معرفی می شد بلافاصله سوابق فعالیت‌هایش در دوره های مختلف مجالس قبل از انقلاب، موضعگیری‌ها، کتاب‌های نوشته شده، عضویتش در گروه‌ها و تمام جزئیات زندگی او را بیان می کرد.

اینها نتیجه مطالعه بسیار عمیق و گسترده او در تاریخ معاصر ایران و ذهن قوی وی بود به طوری که یک نمونه از تلاش هایش مطالعه تمام روزنامه‌های موافق و مخالف که قبل از سی ام تیر 1320 به بعد انتشار یافته بود می‌باشد.
از گفتنی‌های دیگر در مورد این شهید، فعالیتش در ماجرای نهضت ملی شدن صنعت نفت است (که البته نویسنده، مطلبی در این مورد در مطالب منتشره از شهید نیافته است).

شهید آیت اولین حرکت اسلامی و موفق خود را با کشهید سید حسن آیت، روزی که قرار بود مدارک مهمی در رابطه با میر حسین موسوی افشا کند ترور شدمک بزرگانی چون شهید بهشتی در مجلس خبرگان قانون اساسی انجام داد و آن گنجاندن اصل مترقی ولایت فقیه در قانون اساسی بود.

شهید آیت همچنین اصرار داشت که نیروهای مسلح نیز باید تحت فرماندهی ولی فقیه باشند تا انقلاب اسلامی به سرنوشت نهضت ملی شدن صنعت نفت گرفتار نشود و اسیر کودتاهای صهیونیستی نگردد.

این گفته شهید آیت است که:
"ما باید ولایت فقیه را همچون سدی در برابر غرب‌گرایی درآوریم" و تجربه31 ساله انقلاب نشان داد که او با مطالعات و تلاش‌های علمی و عملی‌اش شناختی کامل از دشمن پیدا کرده بود.

این تلاش ها از همان ابتدا کینه او را در دل آمریکا و اذنابش عمیق کرد.
خدمت درخشان دیگر این نخبه شهید به همراه هم‌فکرانی چون شهید دیالمه، مخالفت صریح با رئیس جمهور شدن بنی صدر است که البته با ناکامی آنها مواجه شد، اما او از همان ابتدای ریاست جمهوری بنی صدر ملعون و حتی قبل از آن در افشا کردن خیانت‌های او نقش به سزایی داشت تا جایی که او را از عناصر کلیدی سقوط بنی‌صدر می دانند.

شناخت شهید آیت از بنی صدر که به دوران همکلاسی بودن با او در دانشگاه تهران باز می‌گشت نقش به سزایی در ایستادگی شهید آیت در برابر بنی صدر داشت.

شهید آیت کاندیداتوری بنی صدر را این‌چنین پیش بینی کرده بود:
"آنهایی که قانون اساسی را قبول ندارند و آن‌هایی که رئیس جمهوری را مترسک، در روزنامه(منظور روزنامه انقلاب اسلامی متعلق به خود بنی صدر) قلمداد می کنند، همین جا خود را کاندید ریاست جمهوری خواهند کرد".

پیش‌بینی‌های او براساس شناخت بود و اعتقاد داشت جلوتر از امام حرکت نمی‌کند، بلکه کوشش می‌نماید تا زمینه لازم را برای بیان رهنمودهای امام بوجود آورد.

اعتقاد دیگری که داشت و گذر زمان مهر تأیید بر آن کوبید، این بود که شهید آیت جبهه ملی، نهضت آزادی، سازمان مجاهدین خلق (منافقین) و سپس چپ‌های آمریکایی را حلقه‌های یک زنجیره واحد می دانست.

حلقه هایی که همراه با هم ولی هریک در زمان مناسب به حرکت درمی آیند و همگی هدفی واحد را پیگیری می کنند. همه آنها به دنبال نفوذ در رهبری انقلاب هستند تا در فرصت مناسب آن را منحرف و به دامان آمریکا بی‌اندازند.

این مسائل باعث گردید تا جریان راست  لیبرال (جبهه ملی، نهضت آزادی و بنی صدری‌ها) و چپ سوسیالیست (سازمان مجاهدین خلق) به همراه جریان پیچیده‌ی چپ‌های آمریکایی که او را متهم به بیان مسائل اختلاف‌انگیز و جلو زدن از امام می‌کردند عزم خود را جزم کنند تا ضربه‌ایی را که در مجلس خبرگان و تدوین قانون اساسی و سپس در ایستادگی‌های او در برابر بنی صدر از آیت خورده بودند جبران نمایند و او را از سر راه خود و رئیس جمهوری که امیدهای فراوانی به او بسته بودند بردارند، بنابراین دسیسه‌ای ناجوانمردانه تدارک دیدند.

این اولین رویارویی آنها با این شهید دانشگاهی و به عبارتی با پیروان راستین امام(ره) بود.

مطالب مرتبط:



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » فضول نامه ( شنبه 88/12/8 :: ساعت 12:12 صبح )
<      1   2   3      
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

ویژهبرنامه «خبرگزاری دانشجو» در دوران «روحانی مچکریم»؛ فیلم طنز/
وطن جدید برای انتقال یهودیان + عکس
«وام 10 هزار میلیاردی به کارکنان»
کوثری: این بیعرضگی دولت است که.......
حکایت رئیس جمهوری که به همه حمله میکرد
واکنش روحافزا به تکذیبیه مجید انصاری/
«دوستان آلسعود» در ایران را بیشتر بشناسیم
آقای زیباکلام، آیا تا به حال به دولت گوشزد کردهاید
مداحی کامل شب چهارم محرم 1394 با نوای مطیعی + دانلود
مداحی کامل شب چهارم محرم 94 با نوای بنی فاطمه + دانلود
حالا که خاطره می گویید از آن چند میلیون دلار، یاسر هاشمی رفسنجان
کاسبانتحریمچهکسانیاند؟
بزرگترین امحاء تاریخ!
\چند گام با روحانی در ساری\
آهنگ عکس العمل خشن با صدای هاشم بافقی
[همه عناوین(1066)][عناوین آرشیوشده]

>> بازدید امروز: 81
>> بازدید دیروز: 127
>> مجموع بازدیدها: 334212
» درباره من

الله اکبر، خامنه‌ای رهبر

» پیوندهای روزانه

روشنگر [31]
فتیان [31]
اسلام و مسیحیت [70]
امام و رهبری [80]
[آرشیو(4)]

» فهرست موضوعی یادداشت ها
دانلود فیلم سربازان امریکایی .گلوله میان دو چشم دانلود همه بشتاب . دیالمه . رادان:حبس موسوی دروغ است رهبری: انتخابات ریاست جمهوری اعجاز . زندگی علوی 22بهمن دولت اسلامی ارمان شهر شیعه . هولوکاست احمدی نژاد ترور .
» آرشیو مطالب
دولت اسلامی
قبل از این
بهمن ماه
فروردین 87
اردیبهشت 87
دانلود دونی
تیرما 87
مرداد87
شهریور87
دانلودشهریور87
آبان87
آذز87
دی 87
اسفند 87
خرداد88
آذز88
دی88
بهمن88
فروردین 89
اردیبهشت89
زمستان 89
تابستان90
سال 91
سال 92
سال 94

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان
شقایقهای کالپوش
جوک بی ادبی
زلال دل
مشق عشق ناز
مطالب عاشقانه
Chamran University Accounting Association
ساعت بدهی آمریکا
آخزین زلزله های ایران
آموزش تست زدن کنکور
..::.. رنــــگــیـــن کــــــمــــان ..::..


» صفحات اختصاصی

» لوگوی لینک دوستان








» وضعیت من در یاهو
یــــاهـو
» طراح قالب