سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خلق، نانخور خدایند . لذا محبوب ترینِ خلق نزد خدا، کسی است که به نانخوران خدا سودی رساند وخانواده ای را شادمان کند . [.رسول خدا صلی الله علیه و آله]
الله اکبر، خامنه‌ای رهبر
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» اسرائیل یک تهاجم نظامی به نوار غزه را مورد بررسی قرارداده است

اسرائیل یک تهاجم نظامی به نوار غزه را مورد بررسی قرارداده است

به دنبال روز دیگری از مبادله حملات هوائی و حملات راکتی میان نیروهای اسرائیل و ستیزه جویان حماس، رهبران اسرائیل اعلام کردند که توسل به یک تهاجم نظامی را به نوار غزه مورد بررسی قرارداده اند. حملات هوائی روز پنجشنبه اسرائیل، دست کم ?? نفر را درنوارغزه ازپای درآورد. فلسطینیان می گویند چهار پسربچه که سرگرم فوتبال بازی بودند جزو قربانیانی هستند که جان خود را ازدست دادند. حماس با شلیک رگباری از راکت به اسرائیل، درمقام تلافی جوئی درآمد. اهود باراک وزیردفاع اسرائیل می گوید توسل به یک عملیات گسترده زمینی در نوار غزه، یکی از راه های متوقف ساختن حملات راکتی فلسطینیان به شمارمی رود. اهود اولمرت نخست وزیراسرائیل که روزپنجشنبه ازتوکیو دیدارمی کرد، اظهارداشت اسرائیل دشمنان خود را درسرزمین های فلسطینی وادارخواهد ساخت که هزینه سنگینی بابت ادامه خشونت های خود بپردازند.  



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » فضول نامه ( سه شنبه 86/12/21 :: ساعت 7:0 عصر )
»» بسیاری از دانشگاه های ترکیه از ورود دختران دانشجو با روسری جلوگی

رای گیری به قطعنامه سوم تحریم های اتمی تهران به شنبه موکول شد

شورای امنیت سازمان ملل متحد رای گیری در مورد سومین قطعنامه تحریمی علیه جمهوری اسلامی ایران برای امتناع از متوقف ساختن غنی سازی اورانیوم را به تعویق انداخته است.  فرانسه و بریتانیا، بانیان مشترک قطعنامه، میگویند شورای امنیت احتمالا قطعنامه را روز شنبه به رای میگذارد. جان ساورز سفیر بریتانیا میگوید قطعنامه می توانست روز پنجشنبه به تصویب برسد اما بانیان سعی میکنند توافق تمامی اعضای شورا را برای تصویب با اتفاق آرا جلب کنند. جمهوری اسلامی ایران قطعنامه های قبلی را نادیده گرفته است.  بعضی از اعضای شورای امنیت ابراز نگرانی کرده اند که تحریم های جدید ممکن است به متوقف ساختن همکاری جمهوری اسلامی ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی منجر شود.


شورای ریاست جمهوری عراق اعدام علی شیمیائی را تصویب کرد

علی حسن المجید پسر عموی صدام حسین ملقب به به «علی شیمیائی»مقامات عراق میگویند شورای ریاست جمهوری آن کشور مجازات اعدام را برای علی حسن المجید پسر عموی صدام حسین که به «علی شیمیائی» شهرت دارد، تصویب کرد. هنوز تاریخی برای انجام مجازات اعدام نشده است. المجید، لقب علی شیمیائی را بخاطر قتل عام کردهای شمال عراق طی دهه 1980،  کسب کرد.  نزدیک به 180 هزار کرد عراقی در آن سالها در عملیات موسوم به «انفال،» به هلاکت رسیدند. در ماه سپتامبر گذشته یک دادگاه استیناف عراق محکومیت المجید و دو نفر دیگر را به اتهام نسل کشی ابقاء کرد و حکم داد که آنها ظرف 30 روز اعدام شوند. دولت عراق در آنزمان تصمیم گرفت که اعدام ها را تا پس از ماه رمضان، به تعویق اندازد.  بااین حال پس از پایان یافتن ماه مقدس، جلال طالبانی رئیس جمهوری عراق و طارق الهاشمی معاون سنّی مذهب ریاست جمهوری از امضاء حکم اعدام امتناع کردند. نوری المالکی گفته است هیچ دلیلی برای به تعویق انداختن اعدام ها وجود نداشته است.  


بسیاری از دانشگاه های ترکیه از ورود دختران دانشجو با روسری جلوگیری به عمل می آورند

یک مقام ارشد حزب حاکم ترکیه انجام اقداماتی قانونی را علیه آن عده از رؤسای دانشگاه ها خواستارگردید که تغییرات قانون اساسی را رعایت نمی کنند وبه دختران دانشجو اجازه استفاده از حجاب اسلامی را نمی دهند. دنجیر میر محمد فرحات نایب رئیس حزب عدالت وعمران ترکیه روزپنجشنبه اظهارداشت محروم ساختن زنان ازحق خود درادامه تحصیلات به علت نوع لباس خویش، جرم به شمارمی رود وقانون اساسی را نقض می کند. عبد الله گل رئیس جمهوری ترکیه هفته گذشته با امضای لایحه ای ، قانون اساسی را مورد اصلاح قرارداد به گونه ای که به دختران دانشجواجازه داده می شود که سرخود را بپوشانند. با این حال از زمان امضای این لایحه، بسیاری ازدانشگاه های ترکیه به نافرمانی دربرابراصلاحیه قانون اساسی برخاسته اند واز ورود دختران دانشجو با روسری به دانشگاه جلوگیری به عمل می آورند.


نگروپونته: واشنگتن آماده است با هردولتی که زمام امور پاکستان را دردست گیرد همکاری کند

آمریکا ازاحزاب سیاسی اپوزیسیون درپاکستان که درانتخابات هفته گذشته برنده شدند، خواست که درمورد تشکیل یک دولت ائتلافی با یکدیگر همکاری کنند. جان نگروپونته قائم مقام وزیر امورخارجه آمریکا جان نگروپونته قائم مقام وزیر امورخارجه آمریکا روز پنجشنبه طی سخنانی درکمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا اظهارداشت واشنگتن آماده است تا با هردولتی که زمام امور را دردست گیرد وهمچنین با پرویزمشرف رئیس جمهوری پاکستان همکاری کند. حزب وفادار به آقای مشرف درانتخابات هفته گذشته پاکستان به سختی شکست خورد و احزاب اپوزیسیون اکنون استعفای رئیس جمهوری را خواستارشده اند. سناتورجوزف بایدن رئیس کمیته روابط خارجی که یکی ازاعضای هیات نظارت برانتخابات پاکستان بود، اظهارداشت زمان آن فرا رسیده است که آمریکا سیاست های خود را درقبال پاکستان به گونه ای اصلاح کند که بازتاب دهنده نتیجه انتخابات باشد.  





نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » فضول نامه ( دوشنبه 86/12/20 :: ساعت 11:0 عصر )
»» ارتش بریتانیا میگوید پرنس هری را فورا از جبهه جنگ در افغانستان ف

ارتش بریتانیا میگوید پرنس هری را فورا از جبهه جنگ در افغانستان فرا می خواند

وزارت دفاع بریتانیا میگوید پرنس هری را فورا از افغانستان فرا می خواند زیرا حضور او در جبهه جنگ با طالبان فاش شده است.  دولت بریتانیا با وسائل ارتباط جمعی آن کشور به توافق رسیده بود تا اواسط ژوئن که مدت ماموریت پرنس هری در افغانستان تمام میشد گزارشی منتشر نشود.  اما هفته گذشته یک وب سایت آمریکائی فاش کرد که پرنس هری از دسامبر گذشته همراه با سربازان هموطن خود در ولایت ناآرام هلمند در جنوب افغانستان با طالبان جنگیده است.  ژنرال ریچارد دانات فرمانده ارتش بریتانیا میگوید رفتار پرنس هری نمونه بوده و این شاهزاده نیز با همان خطراتی روبرو بود که سربازان دیگر با آنها مواجه اند.


تلویزیون ترکیه میگویدعملیات زمینی تهاجمی علیه شورشیان کرد در شمال عراق تمام شده است

ارتش ترکیه عملیات زمینی تهاجمی خود را علیه شورشیان کرد در شمال عراق کاهش داده است، و در همین حال در باره شروع به فراخوانی سربازان گزارشهائی ضد و نقیض داده میشود . منابع نظامی میگویند سربازان ترکیه عملیات خود را در منطقه زاپ، که گفته میشد بزرگترین پایگاه حزب کارگران کردستان در شمال عراق است، متوقف ساخته اند.  امروز تلویزیون ترکیه گزارش داد که ترکیه به عملیات زمینی تهاجمی علیه شورشیان کرد پایان داده است. هوشیار زیباری وزیر امورخارجه عراق نیز میگوید ترکیه سربازان خود را بیرون می برد. قرار است ارتش ترکیه امروز در این باره اعلامیه ای منتشر کند. پرزیدنت بوش دیروز گفته بود سربازان ترکیه باید به سرعت و در اولین فرصت ممکن از عراق فراخوانده شوند.  رابرت گیتس وزیر دفاع آمریکا که هفته گذشته با رهبران ترکیه ملاقات کرد میگوید مقامات در آنکارا جدولی زمانی مشخصی برای پایان دادن به عملیات تهاجمی ارائه نداده اند.





نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » فضول نامه ( دوشنبه 86/12/20 :: ساعت 10:0 عصر )
»» حزب الله لبنان استقرار کشتی های جنگی آمریکا در نزدیکی ساحل لبنان

حزب الله لبنان استقرار کشتی های جنگی آمریکا در نزدیکی ساحل لبنان را یک تهدید میداند

" hspace=2 src="/persian/images/naval-technology2.jpg" width=195 align=left vspace=2 border=0>یک قانونگذار حزب الله در لبنان میگوید استقرار کشتی های جنگی آمریکا در آبهای مجاور ساحل لبنان تهدیدی علیه لبنان است.  حسن فضل الله امروز، جمعه، گفت حزب الله در برابر آنچه که وی ارعاب آمریکا خواند، تسلیم نمی شود.  فئواد سینیورا نخست وزیر لبنان میگوید دولت وی خواستار حمایت دریائی نشده است. آمریکا یک گروه از کشتی های جنگی خود را در اقدامی که مقامات کاخ سفید میگویند حمایت از ثبات در منطقه دریای مدیترانه است، به آبهای مجاور ساحل لبنان فرستاده است.  ادمیرال مایکل مولن رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا میگوید استقرار این گروه کوچک از کشتی های جنگی آمریکا نه یک تهدید است و نه واکنشی به وقایع در کشوری بخصوص. گوردون جان درو سخنگوی امنیت ملی در کاخ سفید میگوید هدف از استقرار کشتی ها ابراز نگرانی آمریکا از اوضاع سیاسی در لبنان ، و تحکیم ثبات در منطقه است.



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » فضول نامه ( دوشنبه 86/12/20 :: ساعت 9:0 عصر )
»» ارتش ترکیه ازاتمام عملیات تهاجمی علیه شورشیان کرد در شمال عراق خ

ارتش ترکیه ازاتمام عملیات تهاجمی علیه شورشیان کرد در شمال عراق خبرمیدهد

ارتش ترکیه میگوید سربازانش پس از حمله ای تهاجمی به شورشیان جدائی طلب کرد، از شمال عراق خارج شده اند.  ستاد ارتش ترکیه امروز، جمعه، در اطلاعیه ای گفت سربازان پس از دست یافتن به هدفهای خود علیه شورشیان پ ک ک به پایگاهایشان در ترکیه بازگشتند. ترکیه گفته بود عملیات تهاجمی هوائی و زمینی را با هدف متوقف ساختن حملات شورشیان انجام میدهد. اما بعضی از حملات هوائی به تخریب تاسیساتی زیر بنائی منجر شد ، و نگرانی رهبران منطقه کردستان عراق را برانگیخت.  عراق ترکیه را برای نقض تمامت ارضی و حاکمیت خود تقبیح کرد و خواستار خروج فوری سربازان شده بود. آمریکا نیز دیروز ترکیه را برای پایان بخشیدن به عملیات نظامی در عراق زیر فشار گذاشت.  پرزیدنت بوش و رابرت گیتس وزیر دفاع آمریکا از ترکیه خواسته بودند سربازانش را هرچه زودتر از شمال عراق خارج کند.



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » فضول نامه ( دوشنبه 86/12/20 :: ساعت 8:0 عصر )
»» پوتین مردم را به شرکت درانتخاباتی فراخواند که بسیاری میگویند نتی

پوتین مردم را به شرکت درانتخاباتی فراخواند که بسیاری میگویند نتیجه آن معلوم است

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه از مردم آن کشور خواستار شرکت فعالانه در انتخابات روزیکشنبه ریاست جمهوری شده است که بنظر بسیاری از ناظران به پیروزی آسان جانشینی منجر خواهد شد که آقای پوتین برگزیده است. آقای پوتین که در تلویزیون صحبت میکرد از دیمیتری مدودوف، معاون نخست وزیر و کاندیدای برگزیده خود نام نبرد، اما از رای دهندگان خواست به کاندیدائی رای بدهند که بتواند بیشترین منافع را برای مردم روسیه فراهم کند.  خبرنگاران خارجی در مسکو میگویند مقامات ، فرمانداران و شهرداران را برای بردن رای دهندگان به حوزه های رای گیری زیر فشار گذاشته اند، و از مدیران شرکت ها نیز انجام اقداماتی مشابه خواسته شده است .  تبلیغات کاندیداهای اپوزیسیون به ندرت در وسائل ارتباط جمعی روسیه ظاهر شده است . وسائل ارتباط جمعی بیشترین توجه خود را به آقای مدودوف معطوف کرده اند.  قانون اساسی روسیه اجازه نمیدهد آقای پوتین برای سومین بار خواستار ریاست جمهوری شود اما وی گفته است وقتی مقام ریاست جمهوری را ترک میکند، مقام نخست وزیری را بعهده خواهد گرفت .  نظر سنجی ها آقای مدودوف را از سه کاندیدای رقیب کاملا جلوتر نشان میدهد.



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » فضول نامه ( یکشنبه 86/12/19 :: ساعت 11:0 عصر )
»» نفت بشکه ای ??? دلار معامله شد

قیمت های نفت در معاملات امروز، جمعه، تا سطح بشکه ای ??? دلار بالارفت، و رکوردی جدید و بیسابقه بجا گذاشت.  تضعیف دلار آمریکا و خطر بروز تورم در اقتصاد این کشور، سرمایه گذاران را به معاملات نفتی و بعضی دیگر از مواد اولیه پرتقاضا جلب کرده است.  دلالان اظهارات اخیر رئیس بانک مرکزی آمریکا را به نشانه آمادگی برای کاهشی مجدد در نرخ بهره تلقی کرده اند. کاهش نرخ بهره برای کمک به رونق بخشیدن به رشد اقتصادی مورد توجه قرار گرفته است اما در عین حال می تواند به تضعیف بیشتر دلار بیانجامد. اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت، اوپک، قرار است روز پنجم مارس در جلسه ای قیمت های نفت و چگونی عرضه نفت به بازارها را بررسی کنند. کشورهای عضو اوپک چهل درصد نفت جهان را تولید میکنند.





نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » فضول نامه ( یکشنبه 86/12/19 :: ساعت 10:0 عصر )
»» احمدی نژاد برای نخستین سفر یک رئیس جمهوری اسلامی ایران به عراق آ

محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری اسلامی ایران برای سفر یکشنبه به عراق آماده میشود که نخستین دیدار رئیس این جمهوری پس از گذشت قریب سه دهه از استقرار آن در ایران است. این دیدار دو روزه را جلال طالبانی رئیس جمهوری عراق پیشنهاد کرده است و انتظار میرود آقای احمدی نژاد از آن برای تحکیم نفوذ جمهوری اسلامی ایران در عراق استفاده کند.  دو کشور در دهه هشتاد هشت سال با یکدیگر جنگیدند.  مناسبات تهران و بغداد پس از برکناری صدام حسین و دولت سنی او در جنگ تحت رهبری آمریکا محکم شده است.  دولت جدید شیعه عراق سعی میکند با جمهوری اسلامی ایران در باره مسائل امنیتی و اختلاف بر سر مناطق مرزی نفت خیز به توافق برسد. آمریکا جمهوری اسلامی ایران را به فراهم ساختن کمک و تعلیم گروههای افراطی در عراق متهم کرده است، و تهران این اتهام را رد میکند. هفته گذشته در استان دیاله عراق صدها نفر علیه سفر آقای احمدی نژاد اعتراض کردند. تظاهر کنندگان شعارهائی حمل میکردند که روی آنها نوشته شده بود عراق برای فروش نیست.





نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » فضول نامه ( یکشنبه 86/12/19 :: ساعت 8:0 عصر )
»» اسرائیل هشدار داده است ممکن است مجبور شود نوارغزه را اشغال کند

اسرائیل هشدار داده است ممکن است مجبور شود نوارغزه را اشغال کند

یک مقام ارشد اسرائیلی هشدار داده است اسرائیل ممکن است در واکنش به حملات راکتی فلسطینیان ، که برغم تشدید حملات هوائی اسرائیل در هفته گذشته کماکان ادامه دارد، نوار غزه را اشغال کند. ماتان ویلنائی معاون وزارت دفاع اسرائیل امروز، جمعه، گفت اسرائیل چاره ای ندارد مگر آنکه به یک عملیات عمده نظامی در غزه تحت کنترل حماس متوسل شود. وی هشدار داد هر اندازه که فلسطینیان حملات راکتی را بیشتر و گسترده تر کنند، بیشتر از آن، برای خود مصیبت وسختی فراهم خواهند کرد. وی گفت اسرائیل از تمامی قدرتش برای دفاع از خود استفاده میکند.  امروز در غزه دهها هزار فلسطینی برای تقبیح حملات هوائی اسرائیل در روزهای اخیر، که به کشته شدن سی و دو نفری منجر شد که نیمی از آنان غیر نظامی بودند، به خیابانها رفتند.



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » فضول نامه ( شنبه 86/12/18 :: ساعت 11:0 عصر )
<      1   2      
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

ویژهبرنامه «خبرگزاری دانشجو» در دوران «روحانی مچکریم»؛ فیلم طنز/
وطن جدید برای انتقال یهودیان + عکس
«وام 10 هزار میلیاردی به کارکنان»
کوثری: این بیعرضگی دولت است که.......
حکایت رئیس جمهوری که به همه حمله میکرد
واکنش روحافزا به تکذیبیه مجید انصاری/
«دوستان آلسعود» در ایران را بیشتر بشناسیم
آقای زیباکلام، آیا تا به حال به دولت گوشزد کردهاید
مداحی کامل شب چهارم محرم 1394 با نوای مطیعی + دانلود
مداحی کامل شب چهارم محرم 94 با نوای بنی فاطمه + دانلود
حالا که خاطره می گویید از آن چند میلیون دلار، یاسر هاشمی رفسنجان
کاسبانتحریمچهکسانیاند؟
بزرگترین امحاء تاریخ!
\چند گام با روحانی در ساری\
آهنگ عکس العمل خشن با صدای هاشم بافقی
[همه عناوین(1066)][عناوین آرشیوشده]

>> بازدید امروز: 87
>> بازدید دیروز: 95
>> مجموع بازدیدها: 335036
» درباره من

الله اکبر، خامنه‌ای رهبر

» پیوندهای روزانه

روشنگر [31]
فتیان [31]
اسلام و مسیحیت [70]
امام و رهبری [80]
[آرشیو(4)]

» فهرست موضوعی یادداشت ها
دانلود فیلم سربازان امریکایی .گلوله میان دو چشم دانلود همه بشتاب . دیالمه . رادان:حبس موسوی دروغ است رهبری: انتخابات ریاست جمهوری اعجاز . زندگی علوی 22بهمن دولت اسلامی ارمان شهر شیعه . هولوکاست احمدی نژاد ترور .
» آرشیو مطالب
دولت اسلامی
قبل از این
بهمن ماه
فروردین 87
اردیبهشت 87
دانلود دونی
تیرما 87
مرداد87
شهریور87
دانلودشهریور87
آبان87
آذز87
دی 87
اسفند 87
خرداد88
آذز88
دی88
بهمن88
فروردین 89
اردیبهشت89
زمستان 89
تابستان90
سال 91
سال 92
سال 94

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان
شقایقهای کالپوش
جوک بی ادبی
زلال دل
مشق عشق ناز
مطالب عاشقانه
Chamran University Accounting Association
ساعت بدهی آمریکا
آخزین زلزله های ایران
آموزش تست زدن کنکور
..::.. رنــــگــیـــن کــــــمــــان ..::..


» صفحات اختصاصی

» لوگوی لینک دوستان








» وضعیت من در یاهو
یــــاهـو
» طراح قالب