سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آن که نخست دست به ستم گشاید فردا پشت دست خاید . [نهج البلاغه]
الله اکبر، خامنه‌ای رهبر
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» آزادی های یواشکی محصول روزنامه های زنجیره ای

آزادی های یواشکی محصول روزنامه های زنجیره ای
روشی جدید برای سکولاریزه کردن

آزادی های یواشکی محصول روزنامه های زنجیره ای

در حقیقت این مردم ایران نیستند که به دنبال آزادی یواشکی هستند؛ بلکه عده ای خارج نشین معاند با جمهوری اسلامی هستند که می کوشند از هر طریق راهی برای بقا و امرار معاش خود پیدا کنند.
به گزارش گروه سیاسی-فرهنگ نیوز، چند وقتی است تفکر سکولاریزه کردن نظام مقدس اسلامی ایران، نمایش‌های مختلفی را در دستور کار خود قرار داده است، چیزی که هنوز مسئولین امر به آن توجه نداشته و سبب زیان‌های بسیاری در کشور شدند. این تفکر در سال‌های مختلف با روش‌های مختلفی وارد میدان مبارزه فرهنگی گردید. روزی با سلاح دین از سیاست جداست و روزی دیگر به روش مبارزه مستقیم با عادت و عرف اسلامی.
آنان گاهی این شعار را می‌دهند که اگر پیشرفتی است فقط و فقط با جدایی دین از سیاست است؛ همچون زمانی که قرار بود مجلس خبرگان قانون اساسی مواد اسلامی را تأیید کند، این جریان تمام عزم خود را برای مقابله با آن جزم کردند که نمونه‌ی آن را می‌توان در رأی گیری نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در سال 58، اصل ولایت فقیه در قانون اساسی، مبارزات و ترورهای اندیشمندان نظام مقدس اسلامی، حضور و راهپیمایی در مقابله با قوانین اسلامی همچون قصاص، حجاب و... اشاره نمود.
 
این جریان در سال‌های 1368 به بعد و بالأخص در دوران ریاست جمهوری هفتم و هشتم با در دست داشتن تریبون‌های مختلف همانند روزنامه‌های زنجیره ای، تریبون اساتید و انجمن‌های به اصطلاح مردمی و سازمان‌های دولتی (کانون مدافعان حقوق بشر، انجمن دفاع از آزادی مطبوعات، حلقه‌ی کیان، مرکز استراتژیک ریاست جمهوری و...) سعی در القای مفهومی از سکولار بودند تا بتوانند مقاصد و اندیشه‌های خود را عملی نماید.
 
 
اندیشه‌هایی که جدایی دین از سیاست را رقم می‌زد و قبح زدایی را در دستور کار خود قرار می‌داد. رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله العظمی خامنه ای در همین زمینه فرمودند: «از بزرگ‌ترین مظاهر شرک در عصر حاضر، تفکیک دنیا از آخرت و زندگی مادی از عبادت و دین از سیاست است؛ این همان شرکی است که مسلمانان باید با اعلام برائت، دامن خود و اسلام را از آن تطهیر کنند.» (93/2/27) و یا در جای دیگر می‌فرمایند: «بعد از انقلاب تا امروز، شاید بیشترین حمله‌ای که به اصول فکری سیاسی نظام جمهوری اسلامی شده است، حمله به همین «عدم انفکاک دین از سیاست» است. همه جای دنیا به این حمله کردند؛ امروز هم حمله می‌کنند. امروز کسانی در اطراف دنیا نشسته‌اند، کتاب می‌نویسند، مقاله می‌نویسند، به زبان‌های مختلف و در محیط‌های دور از ایران و در همه جای جهان، گفتار تلویزیونی ارائه می‌کنند؛ برای این که ثابت کنند دین از سیاست جداست. سبحان‌الله! این قضیه «عدم انفکاک دین از سیاست»، در شکستن هیمنه قدرت‌های ظالم و ناحق، چقدر نقش عظیمی دارد که رهایش نمی‌کنند! روز به روز علیه قضیه «عدم انفکاک دین از سیاست» حرف گفته می‌شود، مطلب نوشته می‌شود. البته عده‌ای هم در داخل، گاهی مثل طوطی - که بی‌توجه، چیزهایی را تکرار می‌کند - مانند همان حرف‌ها را تکرار می‌کنند. البته بعضی هم اصلاً دلشان با بیگانگان است و دین را با کلیت خودش قبول ندارند!» (76/2/13)
 
نکته مهمی که در این کلام نهفته است عمق حساسیت دین برای نظام‌های استعماری است. نظام‌هایی که گهگاه با اجیر کردن عده ای انسان در القای برنامه‌های خود هستند. برنامه‌هایی همچون مبارزه با حجاب، ترویج تفکر فمینیستی،  ساخت ده‌ها ساعت مستند و فیلم برای نشان دادن نکاتی که بتواند در جامعه قبح شکنی نمایند. بر همین اساس چند وقتی است که کمپینی با موضوع آزادی یواشکی توسط خبرنگار به اصطلاح مستقل ام آی سیکس و سیا و همکار پیشین روزنامه های زنجیره ای راه اندازی گردیده است. این افراد هدف خود را ایجاد آزادی برای انتخاب حجاب یا عدم آن می‌دانند ولی با بررسی چند نکته مهم می‌توان اهداف پشته پرده‌ی این جریان را فهمید.
 
1- قبح زدایی
یکی از فعالیت‌های شبکه‌های ماهواره ای که هم‌صدا با هم در حال هجمه‌ی بسیار زیاد علیه جمهوری اسلامی ایران هستند، قبح زدایی از بی حجابی و بی حیایی است؛ کاری که در این کمپین با عنوان یواشکی در حال مشاهده است. هرچند اکثر عکس‌هایی که در این کمپین گذاشته شده به روش‌های مختلفی و توسط عده‌ی معدودی خارج نشین گرفته شده ولی برخی تصاویر داخلی نیز بدون اذن صاحب آن استفاده شده است. تصاویری که مشکل جامعه را نداشتن اختیار آزادی پوشش می‌داند.
 
این در حقیقت چیزی است که باید جمهوری اسلامی ایران مدعی آن باشد تا جاسوسان کشورهای غربی، پرسشی که مسلمانان آمریکا، اروپا بالأخص مهد به اصطلاح آزادی فرانسه و... باید از حاکمان و قانون گذاران خود بپرسند. پرسشی که آیا ماهم در اختیار پوشش، آزادی‌های خود را داریم؟
جا دارد که مسئولین سیاست خارجه کشور، آمارهایی در این زمینه به اطلاع مردم برسانند و نشان دهند که حق اولیه تحصیل، آموزش و حتی بهداشت از مردم مسلمان به دلیل داشتن حجاب در کشورهای استکباری گرفته شده است و خیلی از فشارها بر آنان وارد می‌گردد.
 
2- فعالیت و نشان دادن حیات خود
این جریان پس از شکست فتنه88 و خروج مردمی 9 دی، 22 بهمن هر سال و همچنین حضور در پای صندوق رأی انتخابات دولت یازدهم، احساس خطری مضاعف می‌کند، احساس خطری که آنان خود می‌دانند دیگر پایگاهی در اجتماع مردمی ندارند. لذا با برنامه ریزی سعی در به تصویر کشیدن بیشتر خود در رسانه‌هایی دارند که می‌دانند تاریخ مصرفشان برای اربابانشان نیز دیگر تمام شده تا بدین‌وسیله عناد، مخالفت، سرخوردگی خود از نظام و مردم مسلمان ایران را بیشتر نشان دهند و ثابت کنند که سربازی حلقه به گوش بر ای سرویس‌های جاسوسی غرب هستند.
 
در حقیقت این مردم ایران نیستند که به دنبال آزادی یواشکی هستند؛ بلکه عده ای خارج نشین معاند با جمهوری اسلامی هستند که می کوشند از طریق تحریک بخشی از مردم، هرچند بسیار ناچیز، برای خود زمینه تحرکی فراهم نمایند و از این طریق راهی برای بقا و امرار معاش خود پیدا کنند.


نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » فضول نامه ( جمعه 93/3/9 :: ساعت 1:14 صبح )
»» آیت الله رفسنجانی! از شرکت عمران گلبهار چه خبر؟

پایگاه خبری تحلیلی «پارس» -غلامرضا انبارلویی - جناب آقای هاشمی رفسنجانی هر از چندی، با طرح موضوعاتی در مورد اموال و دارایی‌های دانشگاه آزاد، خود و هواداران خود را در مخمصه‌ای غیرقابل دفاع از وی می‌اندازد. وی در اظهاراتش فضای گفتگو و گفتمان سیاسی اجتماعی کشور را از دیالوگ به مونولوگ می‌برد.

همین دیروز بود که با طرح موقوفه بودن دانشگاه آزاد و وقف نمودن ملک و املاک آن و واقف نمایاندن خود و سایر اشخاص حقیقی که به عنوان موسس نمایانده می‌شوند در صدد بود که دانشگاه آزاد را به صورت موروثی در قالب وقف در حیطه اختیار جمعی به نام هیئت موسس و اعضای خانواده‌شان درآورد که در این راه تا مرحله کسب رای از مرجع قضائی هم پیش رفت که خوشبختانه با ورود رئیس قوه قضائیه موضوع وقف منتفی شد و این رویکرد مدتی مسکوت ماند اما گویی هرازچندی جناب‌ هاشمی‌رفسنجانی با طرح موضوعاتی در مورد دانشگاه آزاد و تمسخر و مقایسه قدرت نظام جمهوری اسلامی با نظام شاهنشاهی در مورد استحکام اساسنامه دانشگاه آزاد و مشابهت آن با اساسنامه حسینیه ارشاد و یا همین اواخر با طرح موضوع ملک خدا بودن دانشگاه آزاد مونولوگ دیگری را به فهرست گفتمان‌های خود افزوده است. در حالی که صدها پرونده و اسناد مثبته‌ای وجود دارد که حکایت از دولتی بودن بخش اعظم اموال دانشگاه آزاد می‌کند. این مقال در صدد رونمایی از یکی از این اسناد مثبته است که در قالب دادخواست در مراجع نظارتی و در دست بررسی است که صرف نظر از نتیجه آن و بلاتکلیف ماندن این‌گونه پرونده‌ها توجه و تدقیق به مراتب زیر موید ملک دولت بودن، نه ملک خدا بودن بخشی از اموال و دارایی‌های دانشگاه آزاد است که با تحمیل ضرر و زیان هنگفت به دولت و خزانه کشور سال‌هاست به تملیک و تملک دانشگاه آزاد در آمده است:

hashemazad1

1 - شرکت عمران شهر جدید گلبهار به عنوان یک شرکت دولتی، با ردیف بودجه‌ای 28518 در پیوست شماره سه بودجه کل کشور است که بخشی از اموال و دارایی‌های خود را به شرح زیر طی قراردادی به دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد واگذار کرده است.(1)
الف - 200 هکتار از اراضی شهر جدید گلبهار به قیمت هرمترمربع 2 هزار ریال
ب - 59 واحد مسکونی ویلایی ناتمام به قیمت حدود هر یک 4میلیون و 600 هزار تومان
ج - 48 واحد آپارتمان نیمه‌تمام به قیمت حدود هر واحد یک میلیون و 900 هزار تومان
د - یک واحد ساختمان آموزشی به قیمت 66 میلیون و 600هزار تومان

2 - اینکه این معامله دولتی پس از طی تشریفات قانونی حاکم بر معاملات دولتی انجام شده یا نه و مراحل مزایده را طی کرده یا نکرده بماند. آنچه که واقعیت دارد و محل مناقشه نیست این است که ثمن این معامله نقدا دریافت نشده بلکه اولی در 100 قسط و دومی الی چهارمی در 50 قسط مساوی ماهانه مورد معامله قرار گرفته است.

3 - پرسش این است که آیا یک شرکت دولتی می‌تواند اموال دولت را از دم قسط به فروش رساند؟ پاسخ منفی است و محملی قانونی برای این نحو معامله وجود ندارد.

4 - معنا و مفهوم دیگر این معامله آن است که یک شرکت دولتی به نام شرکت عمران شهر جدید گلبهار مبلغ چهار میلیارد ریال(بهای 200 هکتار زمین متری 200 تومان) به علاوه 4.4 میلیارد ریال بهای آپارتمان‌های مسکونی و ویلایی را که می‌شود بیش از 8 میلیارد ریال را در سال 77 به هویتی به نام دانشگاه آزاد اسلامی وام داده تا طی 250 قسط مساوی بعدا طی 250 ماه دریافت نماید.
دانشگاه آزاد از کدام موسسه اعتباری با کدام بانک دولتی یا خصوصی می‌تواند چنین وامی که نه یک ریال کارمزد دارد و نه دو ریال سود، دریافت نماید؟

5 - آیا شرکت دولتی عمران شهر جدید گلبهار یک موسسه اعتباری یا بانک است که چنین معامله‌ای را با یک مشتری به نام دانشگاه آزاد می‌نماید؟ آیا با دیگران نیز این‌گونه معامله می‌کند؟

6 - اگر از مسئولین محترم وقت شرکت عمران گلبهار بپرسید شما به چه حقی چنین امتیازی را به ضرر دولت و به نفع این مشتری داده‌اید و از خزانه و بیت‌المال به نفع غیر گذشته‌اید، خواهند گفت ما مراتب را از مشهد به تهران(شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید و وزارت مسکن) اعلام و کسب تکلیف کرده‌ایم و آنها جواز این کار را به ما داده‌اند و ما به دستور آنها عمل کرده‌ایم. اینکه وزیر مسکن و شهرسازی دولت وقت حاکم مصدر کار در سال 77 کدام برادر بزرگواری بود و امروز کجاست؟ بگذریم!

7 - برای سنجش عیار عملکرد کارشناس محترم و منصفی که یک واحد ساختمان آموزشی را با 6469 مترمربع عرصه و 1206 متر اعیان فقط 66 میلیون تومان برای دانشگاه آزاد قیمت گذاشته کافی است بدانیم یک کارشناس رسمی دیگر همان واحد را 130 میلیون تومان یعنی بیش از دو برابر کارشناس اولی قیمت گذاشته است. حال بهای کدام یک را باید به پای خدا بابت ملکش فاکتور کرد؟

8 - آیا ملک هیچ بنده خدایی را می‌شود این‌گونه بی‌حساب و کتاب تقویم کرد تا به ملک خدا برسیم؟ آیا همه اموال منقول و غیرمنقول خدا این‌گونه بی‌حساب و کتاب هستند؟

9 - مقایسه عناوین و ارقام مندرج در قراردادی که در یک طرف آن دو بزرگوار(رئیس دانشگاه آزاد و رئیس دانشگاه آزاد واحد مشهد) و در طرف دیگر آن مدیران عامل وقت شرکت عمران شهر جدید گلبهار و شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید در 16 سال پیش پای آن امضا انداخته‌اند با عناوین و ارقام مندرج در گزارش کارشناسی مجددی که اموال 8.4 میلیارد ریالی را 13.6میلیارد ریال ارزیابی کرده حکایت از حداقل بیش از پنج میلیارد ریال غبن فاحش دولت و نفع وافر دانشگاه آزاد در این معامله است که کاهش مالیت اموال دولت ناشی از از ضرر و زیان این معامله به نرخ 22 درصد تسهیلات بانکی اعطایی در 16 سال پیش به مبلغ 97.6 میلیارد ریال به تقویم زیر دارد.
6.100. 000.000
ریال 1.100. 000.000 = 22درصد×5000.000. 000

6.100. 000.000 = 1.100. 000.000 + 5000.000. 000
97.600. 000.000 = 16×6.100. 000.000

10 - اکنون که حساب و کتاب اموال خدا معلوم شد پرسش این است: آیا بالاخره صاحب ملک خدا(دانشگاه آزاد) بابت بهای اموالی که به نام خدا از شرکت دولتی عمران شهر جدید گلبهار وابسته به وزارت مسکن و شهرسازی خریده می‌خواهد ثمن واقعی معامله ملک خدا را پرداخت کند یا نه؟

پی‌نوشت:
1 - قرارداد فروش شماره 4519 مورخ 15/9 / 77



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » فضول نامه ( جمعه 93/3/9 :: ساعت 1:5 صبح )
»» 30 قدم تا مصرف درست

هزینه‌های بسیار زیاد تأمین، انتقال و توزیع آب، افزایش بی‌رویه و غلط مصرف آب و منابع محدود آب قابل استفاده، در آینده‌ای نزدیک، کشور را با چالش‌های جدّی مواجه می‌سازد. اگر جمعیت فعلی کشور را در حدود 70میلیون نفر در نظر بگیریم، در حال حاضر 90 تا 95 میلیارد متر مکعب از آب‌های تجدیدشوند? کشور مصرف می‌گردد و این در حالی‌ست که اگر جمعیت کشور در سال 1400 به 90میلیون نفر برسد، به 140میلیارد متر مکعب آب نیاز می‌باشد. در حالی که در حالت طبیعی، کل آب تجدید شونده کشور، 130میلیارد متر مکعب است و اگر همین روند مصرف آب ادامه یابد با کسری 10میلیارد متر مکعب آب روبرو خواهیم شد که تأمین این میزان آب امکان‌پذیر نخواهد بود.

 

چنانچه مقادیر ذکر شد? بالا را با توجّه به سطوح تعریف شده جهانی در خصوص میزان مصرف آب و سرانه آب هر فرد مقایسه نماییم، مشاهده می‌شود که کشور ایران با یک روند بحران شدید و مزمن آب روبرو است که پیامدهای بسیار ناگوار و مخرب آن برای نسل‌های آینده نیز به‌نحوی جدی، نگران‌کننده و جبران‌ناپذیر است. محدودیت منابع آبی کشور، استفاده نادرست از منابع آب‌های سطحی و زیرزمینی، نبود مدیریت و برنامه‌ریزی اصولی و صحیح برای استفاده از مقدار آب موجود و وقوع خشکسالی‌های چند ده? اخیر، باعث شده است که مشکلات و دشواری‌های بسیاری برای کشور ایجاد شود. مشکلاتی که در صورت استفاد? ناصحیح از منابع آبی، روزبه‌روز بر تعدادشان افزوده می‌شود. این درحالی‌ست که می‌توان با رعایت نمودن یکسری کارهای ساده، از بسیاری از این مشکلاتِ ناشی از کم‌آبی در آینده جلوگیری نمود. شایان ذکر است که ارقام ارائه شده در خصوص میزان آب ذخیره شده بر اثر صرفه‌جویی در راه‌کارهای پیشنهادی، حاصل بررسی‌های چندین ساله در کشورهای توسعه‌یافته در زمینه صرفه‌جویی آب می باشد.

راه‌کارهای پیشنهادی برای صرفه‌جویی در مصرف آب

  1. سعی کنید هر روز در جهت صرفه‌جویی آب، یک کار مثبت انجام دهید. نگران نباشید از این که برخی روش‌ها در نظر شما کوچک و ناچیز به نظر می‌آید، به هم? آشنایان، دوستان، همسایگان و همکاران محل کارتان یادآوری کنید در صرفه‌جویی آب بکوشند!
  2. در خانواده خود، فعالیت‌هایی را که نگهداری و صرفه‌جویی هر چه بیشتر از آب را موجب می‌شوند، مورد تشویق قرار دهید.
  3. به فرزنـدان خود آموزش دهید که لازم است از آب حفاظت نموده و در مصرف آن صرفه‌جویی کنند. حتی الامکان از خرید اسباب‌بازی‌هایی که به آب و یا جریان ثابت آب نیاز دارند خودداری نمایید.
  4. هر جا صحنه‌های هدر رفتن آب مانند لوله‌های شکسته آب، آب نماهای خراب، منابع آبی دارای نشت که به حال خود رها شده اند و... می بینید بلافاصله به شرکت آب و فاضلاب آن منطقه و مسئولان مربوطه گزارش دهید تا رسیدگی‌های لازم انجام شود.
  5. وقتی در جایی غیر از منزل خود مانند هتل ها، اماکن اداری، مؤسسات آموزشی و... اقامت دارید، به صرف این که قبض آب را شخص دیگری پرداخت می کند، آب را اسراف نکنید.
  6.  حتما لوله ها و شیرهای منزلتان را بررسی نمایید تا هیچ گونه نشتی آب نداشته باشد، زیرا در بسیاری از منـازل ممکن است نشتی آب پنهـان وجود داشته باشد. می گویید چگونـه؟ بسیار ساده است. برای این کار می‌توانید پس از یک دوره 2 ساعته که آبی مصرف نکرده اید، کنتور آب منزل خود را بررسی نمایید، اگر از آخرین رقم مصرفی آب، مقدار بیشتری را نشان می دهد، در جایی از ساختمان منزلتان نشتی آب وجود دارد.
  7.  همواره شیرهای آب، لوله ها و اتصالات آن ها را کنترل کنید تا چکه نکند. این کار باعث ذخیره 80 لیتر آب در هفته می شود.
  8. لوله های آب منزل خود را عایق کنید. به این صورت هنگام نیاز به آب گرم، زودتر به آن دسترسی خواهید داشت.
  9. هنگامی که می خواهید دمای آب را تنظیم کنید این تنطیم دمای آب را به وسیله کم کردن جریان آب سرد یا گرم انجام دهید نه با زیاد کردن جریان آب سرد یا گرم!
  10. همیشه به جای این که موقع نوشیدن آب، شیر را باز کنید، یک بطری آب سرد از قبل در یخچال خود داشته باشید و از آن استفاده کنید. این کار باعث ذخیره 800 تا 1200 لیتر آب در ماه می شود.
  11. هنگامی که شیر آب را باز می کنید و منتظر هستید آب گرم در لوله جریان یابد، مقدار آب سردی را که از لوله می رود در ظرفی بریزید تا بعدا از آن در مصارف دیگر استفاده نمایید. این کار بین 400 تا 1200 لیتر آب را در ماه ذخیره می کند.
  12. این مورد خیلی گفته شده اما این‌جا باز هم تاکید می‌کنیم؛ هنگامی که مسواک می زنید شیر آب را ببندید. این روش 12 لیترآب در روز را ذخیره می‌کند. باور کنید با یک لیوان آب هم می‌توان مسواک زد!
  13. به جای این که آب را روی تیغه اصلاح (خودتراش) خود سرازیر کنید، تیغه اصلاح خود را با مقدار کم آب بشویید یا آن را درون یک ظرف کوچک آب تمیز نمایید.
  14. مدت دوش گرفتن خود را کوتاه کنید. با هر دقیقـه دوش گرفتن، بین 20 تا 40 لیتر آب مصرف می‌شود بنابراین کاهش مدت دوش گرفتن حتی به مدت 2 دقیقه می تواند 2800 لیتر در ماه آب را ذخیره کند.
  15. در حمام از سر دوش هایی استفاده کنید که آب را کم، آهسته و به صورت منظم جاری می کنند. این روش بین 2000 تا 3200 لیتر آب را در ماه ذخیره می کند.
  16. این مورد هم بسیار حساس و کاربردی است! در هنگام شستن ظرف ها، ابتدا ظرف مناسبی را تا نیمه پر از محلول آب و مایع ظرف شویی کنید و ظرف ها را در آن بشویید و سپس زیر جریان کم آب، آبکشی نمایید.
  17. هنگام شستن ظرف ها به جای این که شیر آب را کاملا بر روی ظرف ها باز کنید از جریان کم آب برای شستشوی آن ها استفاده نمایید و برای خیساندن ظروف موقع شستشو با یک آب پاش کوچک آن ها را بخیسانید. این روش باعث ذخیره آب بین 800 تا 2000 لیتر در ماه می شود.
  18. هنگام شست‌وشوی ظرف‌ها، از حداقل مواد شوینده ممکن استفاده نمایید تا هنگام آبکشی ظرف ها آب کمتری مصرف شود. این روش باعث ذخیره آب بین 200 تا 600 لیتر در ماه می شود.
  19. برای شستن میوه و سبزی، ابتدا ظرف مناسبی را تا نیمه از آب و ماده ضد عفونی پر نموده و سپس سبزی و میوه را در آن خیسانده و پس از مدت زمان مورد نظر برای ضدعفونی، زیر جریان کم آب، سبزی و میوه را آبکشی نمایید.
  20. فقط در صورتی از ماشین لباسشویی یا ظرفشویی استفاده نمایید که ظرفیت آن ها کاملا پر شده باشند. این کار باعث ذخیره 300 تا 800 لیتر آب در هفته می شود.
  21. برای تمیز کردن پیاده روها و جلوی درب منزل خود از آب لوله کشی استفاده نکنید. باور کنید با جارو هم می‌توان جلوی در خانه را تمیز کرد!
  22. برای شستن اتومبیل به جای آبیاری ماشین با شلنگ آب می‌توان از یک سطل آب استفاده کرد. یک‌بار امتحانش اصلا ضرر ندارد.
  23. کولرهای آبی را هر چند وقت یک بـار بازدیـد نموده و در صـورت اتـلاف آب، از شیرهای شنـاور با دوام و محکم استفاده نمایید.
  24. بر روی کولرهای آبی از سایه‌بان استفاده نمایید. این کار درصد زیادی از آب مصرفی را کاهش داده و دمای محیط کولر را خنک‌تر می کند.
  25. سعی کنید غذاهای منجمد درون فریزر خود را بدون استفاده از آب، از حالت انجماد خارج کنید یا این که یک شب قبل از مصرف، مواد غذایی را از فریزر بیرون آورده و در طبقات یخچال قرار دهید. این کـار باعـث ذخیـره آب بیـن 200 تا 600 لیـتر آب در ماه می شود.
  26. سعی کنید بیشتر درختان و گیاهان بومی و مقاوم در برابر کم آبی را در فضاهای سبز بکارید.
  27. حتی المقدور برای پوشش و زیبایی فضـای سبـز از چمـن استفاده نکنید و در صورت استفاده، چمن ها را بیش از اندازه کود ندهید، زیرا این مسئله باعث می شود هنگام آبیاری، چمن آب بیشتری مصرف کند. بیشتر از کودهایی استفاده کنید که شامل ترکیبات نیتروژن باشند تا رها سازی آب در داخل خاک به آهستگی صورت گیرد.
  28. گیاهان باغچه را صبح زود یا هنگام غروب آبیاری کنید. مخصوصا وقتی هوا گرم و تبخیر آب بیشتر است یا در روزهایی که باد می‌وزد از آبیاری آن‌ها پرهیز نمایید.
  29. به منظور تبخیر کندتر آب، در قسمت های خشک باغ ها از کاه و برگ های تر و تازه استفاده کنید. این کار باعث ذخیره 4000 لیتر آب در ماه می شود.
  30. از نصب آب نماهای تزئینی خودداری نمایید مگر در صورتی که برای آن ها از آب در گردش استفاده نمایید.

و در پایان بدانیم که باید بصورت جدی و از همین امروز به فکر صرفه‌جویی در مصرف آب باشیم و هر روز از خود بپرسیم که امرور چه میزان آب صرفه‌جویی کرده‌ایم؟ همچنین لازم است هم? مردم کشور به این واقعیت آگاهی کامل پیدا نمایند که فراوانی آب یک توهم و کمبود آن جدی و خطر آفرین است و بدانیم که فرزنـدان ما متعلـق به زمان آینده هستند و در آن زمان به هم? امکانات زندگی جهت ادامه حیات نیاز دارند.
پس اگر در حال حاضر دلمان به حال نسل خودمان نمی سوزد، لااقل با صرفه‌جویی و حفاظت همه جانبه از آب، این مهم ترین و اصلی ترین امکان ادامه حیات را لااقل برای فرزندانمان باقی بگذاریم.
لذا با توجه به مطالب گفته شده لازم است تک تک افـراد کشـور نسبت به صرفه‌جویی و حفاظت هر چه بیشتر از این موهبت با ارزش الهی، شکرگزار عملی این نعمت بی‌همتای خداوند سبحان بوده و بیاد داشته باشیم:
شکر نعمـت نعمتت افزون کند 
کفـر، نعمت از کفت بیرون کند

 

http://matnezendegi.ir



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » فضول نامه ( چهارشنبه 93/2/31 :: ساعت 7:30 عصر )
»» ماجرای بیماری یکی از سران فتنه

"خیبرآنلاین" - طی روزهای گذشته ماجرای بیماری یکی از سران فتنه و حضور وی در بیمارستان با جار و جنجال و نوعی فرار به جلوی فتنه گران شبکه های مجازی خارج نشین همراه شده که این مساله، موجبات انبساط خاطر ناظران سیاسی را فراهم آورده است. به گزارش پایگاه خبری- تحلیلی "خیبرآنلاین"، فتنه گران که از هر فرصتی برای مظلوم نمایی و احساسی کردن فضا به نفع سران خیانتکار خود تلاش می کنند، ظاهرا دچار نوعی بیماری فراموشی زودرس شده و یا خود را مبتلای به این ویروس نشان می دهند. طغیان کنندگان علیه جمهوریت و اسلامیت ایران عزیز با انتشار تصاویر بستری شدن موسوی در بیمارستان چنان فریاد مظلوم نمایی سرداده اند که ظاهرا سن و سال این پیرمرد فتنه گر را نیز از یاد برده اند و شاید هم نمی دانند که او همینک 73 ساله است و احتمالا توقع ندارند که فردی با این سن و سال، مانند یک جوان برومند و توانا، حتی رنگ بیمارستان را هم ندیده باشد! علاوه بر این، نکته حایز اهمیت این است که سران فتنه (خاتمی، موسوی و کروبی) دستشان تا مرفق به خون جوانان عزیز این کشور رنگین شده و در شهادت یکایک آنان، متهم درجه یک به شمار می آیند. گستاخان اغتشاشگر چگونه برای بیماری پیرمرد فتنه گر ژست مظلوم نمایی می گیرند اما از کنار خون جوانانی که پدران و مادرانشان، به واسطه رفتار غیرقانونی همان پیرمرد و دوستانش و مشتی منافق اجاره ای، در غم عزیزانشان نشسته اند، به راحتی می گذرند؟ مسئولیت خون حداقل 24 شهیدی که در جریان اردوکشی خشونت آمیز و دیکتاتورمآبانه سران فتنه به خون غلطیدند، با این 3 نفر و اصحاب فتنه است. همچنین، مسئولیت خون تعدادی از جوانانی که به علل مختلف، فریب این جماعت مزدور را خورده و خانواده های آنان نیز در فتنه داغدار عزیزانشان شدند، با سران فتنه است. حال، فتنه گران مجازی خارج نشین، چگونه به خود اجازه می دهند تا یک بیماری برای فردی که از دید بسیاری از حقوقدانان، مجازات اعدام کمترین حکم برای او و دو همدست دیگرش هست، را نشان مظلومیت وی دانسته و آن نشان را اینچنین روی دست بگیرند؟ آیا بیماری و نهایتا مرگ یک پیرمرد فتنه گر که نقشه آمریکا و اسراییل را در خیابان های تهران عملیاتی کرد، ناله و اشک و افسوس دارد یا پژمردن گل های نازنینی مانند جوانان ذیل؟ آیا این هم نوع جدیدی از انسانیت است که خون حداقل 24 شهید نادیده گرفته شده و بیماری یک کهنسال ضدمردمی مهم جلوه داده شود؟ و شاید این هم نوعی کپی برداری مزدوران از اربابانشان در ماجرای حقوق بشر است که اخبار مرگ و نسل کشی هزاران نفر در بحرین، سوریه، مصر، افغانستان، پاکستان، عراق و... در بایکوت رسانه ای نادیده گرفته شود اما یک ماجرای جنجالی مبهم در زندان اوین تهران، سوژه چندروزه آنها باشد؟! فتنه گران شبکه های مجازی که درصدد احساسی نمودن فضا هستند، برای تصویر ذیل و یتیم شدن بچه ای در این سن و سال به واسطه فتنه گری خاتمی، موسوی و کروبی، چه حسی پیدا می کنند و چه کرده اند تا امثال این تصاویر، به اطلاع مخاطبانشان برسد؟ برای اشک های طفل معصومی که بهانه پدرش، سید علیرضا ستاری، را می گیرد، در حالی که بابای مهربانش به خاطر غرور و تکبر سران فتنه و رفتار غیرقانونی و ضدبشری آنها، برای همیشه از دار دنیا رفته است، چه باید گفت و چه باید نوشت؟ با این همه اقدام خشونت بار، آیا مرگ طبیعی برای سران فتنه، یک موهبت الهی و نتیجه سعه صدر نظام و خانواده های داغدار شهدای فتنه نیست؟ هرچند به نظر می رسد که فضاسازی رسانه ای تنها نوعی فرار به جلو محسوب می شود تا شاید با ایجاد یک جو روانی و احساسی، بتوانند راه مفری برای مزدوران فتنه آمریکایی- صهیونیستی پیدا کنند اما باید به آنان گفت که عدم اجرای حکم قطعی قصاص و اعدام برای سران فتنه، تنها در سایه رحمانیت و صبر و اقتدار انقلاب اسلامی صورت گرفته و به جای این بازی های بچه گانه مجازی، باید راه های توبه به درگاه الهی پیش پای فتنه گران باز شود؛ البته اگر لیاقتش را داشته باشند که تا این لحظه موفق نبوده اند. با این حساب و ضمن توجه به احادیث متنوعی که پیرامون بیماری قبل از مرگ موجود است و از آن به عنوان کفاره گناهان یاد شده، از بیماری امثال موسوی می توان به عنوان کفاره ای یاد کرد که شاید بخشی از خیانت هایی را که مرتکب شده اند، به واسطه آن کاهش یابد و البته، حق الناسی که برعهده آنهاست، قطعا در عرصه محشر محاسبه خواهد شد.



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » فضول نامه ( شنبه 93/2/27 :: ساعت 6:17 عصر )
»» حسن روحانی و شناسنامه ای که نمی خواهد دیده شود!

حسن روحانی و شناسنامه ای که نمی خواهد دیده شود!

آنچه که بطور جدی مطرح می شود این است که روحانی که از منتقدین خود شناسنامه می خواهد و با وجود رویکرد پلیسی و امنیتی حاکم بر دولتش توقع دارد که برای هر انتقادی منتقدینش هویت خود را روشن کند، خود حاضر است که بر سر شناسنامه سیاسی اش و شبهاتی که در مورد مدرک حقودانی وی ایجاد شده است پاسخگو باشد یا نه؟ و مشخص شود که وی حقوقدان است یا سرهنگ؟

میدان 72/ محمد امین خلیل زاده:” از ابتدای زندگی سیاسی مسیرم روشن است هیچوقت پادگانی فکر و عمل نکردم.جزو افرادی هستم که حقوق  خواندم، من سرهنگ نیستم. حقوقدان هستم. حواسمان باشد چگونه  حرف میزنیم. هرچه اطلاعات لازم باشد در ذهنم دارم که بگویم. همیشه روبروی افراطیون ایستادم و طرفدار آزادی بیان و مخالف افراط و تفریط بوده‌ام. چرا اینطوری بحث میکنید؟ “

این سخنان مربوط به حسن روحانی می باشد، که در جریان پاسخگویی به محمد باقر قالیباف که سرهنگ نبودن روحانی را زیر سئوال برده بود بیان شد.

روحانی در این سخنان که در واکنش به بازخوانی عملکردش توسط قالیباف در شورای عالی امنیت ملی صورت گرفت ادعا می کند که همیشه حقوقدان بوده است و هیج وقت دارای تفکر پادگانی نبوده است، اگرچه وی توانست به یاری قدرت بیان بالا و تیم تبلیغاتی قوی خود بر قالیباف پیروز شود، اما با انتخابش به عنوان رئیس جمهور پرونده ای برای وی باز شد که در آن بازخوانی شناسنامه سیاسی اش بخشی از آن می باشد.

روحانی که امروز از دیدگاهی بسته، مردم منتقد خود را در چارچوب جناح ها و احزاب می بیند، این چنین می گوید: ?بنابراین ما از همه می‌خواهیم با شناسنامه حرف بزنند و بگویند از کجا و وابسته به کدام جناح هستند. با نام جناح خود سخن بگویند.?

روحانی اما این روزها در واکنش به بازخوانی شناسنامه سیاسی اش که در قالب” مستند من روحانی هستم” منتشر شده، موضع تندی گرفته است و سخنان حامیان وی از ریاست مجلس شورای اسلامی تا سایر هوادارانش حکایت از آماده شدن برای برخورد امنیتی و قضائی با سازندگان ان دارد.

این مستند همه مواضع روحانی را که باعث شده  که وی چهره ای” اعتدالی” خواننده شود را نشان داده از تحکم روحانی برای حجاب اجباری در اول انقلاب، تا دستگیری و برخورد گازانبری در جریان شلوغی های سال 78، آن زمانی که او و محمد خاتمی برخلاف سال 88 درقدرت قرار داشتند و به حکم عقل معیشت چنین رویکردی عین اعتدال بود.

من روحانی هستم، همچنین از ماجرای مک فارلین و کلید گشایش رابطه با امریکا تا مذاکرات سعد آباد که منجر به توقیف و تعلیق شد سخن می گوید، این مستند همچنین روحیه سرهنگی روحانی را در زمانی که گروهک های ترور برای وی تور پهن کرده بودند به خوبی نشان می دهد.

منتقدان روحانی امروز مشغول بازخوانی شناسنامه وی هستند، او او نگران و مضطرب از دروغ بودن مستندات این فیلم سخن می گوید حال آنکه منابع این فیلم خاطرات خود روحانی، اکبر رفسنجانی و … می باشند و سازندگان مستند من روحانی هستم بطورمستند منابع اطلاعاتی خود را اعلام کرد اند.

آنچه که در این میان بطور جدی مطرح می شود این است که روحانی که از منتقدین خود شناسنامه می خواهد و با وجود رویکرد پلیسی و امنیتی حاکم بر دولتش توقع دارد که برای هر انتقادی مخالفینش هویت خود را روشن کنند، خود حاضر است که بر سر شناسنامه سیاسی اش و شبهاتی که در مورد مدرک حقوقدانی وی ایجاد شده است پاسخگو باشد یا نه؟ و مشخص شود که وی حقوقدان است یا سرهنگ؟ یا منتقدین شناسنامه دارش باید راه دادگاه و اوین را بروند و روحانی همچنان از حقوقدان بودنش سخن بگوید؟

 

http://72sq.com



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » فضول نامه ( شنبه 93/2/27 :: ساعت 10:25 صبح )
»» فاز دوم هدفمندی یارانه ها یا تعدیل فاز اول؟

فاز دوم هدفمندی یارانه ها یا تعدیل فاز اول؟

دولت جدید مترصد اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه هاست ولی آنچه از فحوای کلام تیم مدیران اقتصادی دولت قابل برداشت است این فاز جدید نه تنها در ادامه فاز اول نیست بلکه با سیاست های تعدیل فاز اول هدفمندی به اشتباه نامش را فاز دوم گذاشته اند .

گروه اقتصادی – میدان 72/ محمد جواد روستا: با وجود نقدهایی که قبل از اجرای هدفمندی یارانه ها در دولت گذشته شد به هر حال با همه کم وکاستی ها واثار مثبتی که داشت مورد عمل قرار گرفت و عملا در اجرا بعضی از نقایص آن از جمله عدم وجود برنامه ای منسجم برای حمایت از تولید ودرمان و… نیز اشکار شد. دولت جدید مترصد اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه هاست ولی آنچه از فحوای کلام تیم مدیران اقتصادی دولت قابل برداشت است این فاز جدید نه تنها در ادامه فاز اول نیست بلکه با سیاست های تعدیل فاز اول هدفمندی به اشتباه نامش را فاز دوم گذاشته اند.

چگونه می شود نام این مرحله را فاز دوم هدفمندی نامید در حالی که تیم اقتصادی دولت فقط افزایش قیمت های حامل های انرژی و… را در دستور کار دارند و شق دیگر هدفمندی که عبارت است از افزایش مبلغ یارانه پرداختی به یارانه بگیران را مسکوت گذاشته اند؟ و در مرحله دوم نیز از رقم 45500 تومانی صحبت می کنند!

بدیهی ترین روش اجرای فازی که وجود دارد این است که  همزمان با ازاد سازی و افزایش قیمت ها باید الزاما رقم پرداختی نیز دستخوش تغییر افزایشی شود ولی اگر چنین اتفاقی نیافتد و دولت فقط درامدهای مکتسبه ناشی از هدفمندی یارانه ها را به نفع خودش افزایش دهد و همزمان یارانه بگیران را در همان مرحله اول پرداختی یعنی رقم 45500 تومان به ازای هر نفر  نگه دارد به گسترش فقر وگرانی ونابودی اقشار اسیب پذیر اهتمام ورزیده است که این وضعیت تبعات اجتماعی حادی را به دنبال خواهد داشت.
نکته دیگری که در این فاز دولت بر آن اهتمام دارد ثبت نام جدید و امید به انصراف یارانه بگیران به نفع مصالح مملکتی است و مدعی است که برکات این انصراف در اقتصاد مشهود خواهد بود در این خصوص نیز موارد ذیل قابل بحث است.

1- اگر واقعا فاز دوم هدفمندی یارانه ها که عبارت است از افزایش وآزادسازی و واقعی کردن قیمت ها از یک طرف و افزایش مبلغ یارانه پرداختی به یارانه بگیران از طرف دیگر تواما انجام شود به فرض انصراف نیمی از یارانه بگیران باز هم از بار مالی دولت کاسته نخواهد شد . چون چه فرقی می کند که دولت به 75 میلیون نفر به ازای هر نفر 45500 تومان بدهد یا به 500/37 میلیون نفر نفری 91000 تومان بدهد هر دو سوی این معادله رقمی ثابت است وباعث کاهش بار مالی دولت نمی شود.

  2- میانگین دریافتی های سال 1392 به هیچ عنوان رقم قابل اتکایی برای تشخیض وضعیت یارانه بگیری افراد وسرپرستان خانواده نیست. چون از این رهگذر شاید بتوان حقوق بگیران مستمر را مورد بررسی قرار داد ولی قشر های عظیمی از جامعه که درامدهای مکتسبه فصلی یا مثلا رانندگان تاکسی که درامد روزانه منوط به حضور در کار را دارند وکشاورزان وکارگران قابل شناسایی نیستند. از سوی دیگر حقوق ومزایای کارکنان دولت نیز در سال 1393 حداقل به میزان 20 در صد افزایش یافته است که در این بررسی مورد لحاظ قرار نمی گیرد. میانگین درامدهای سال 1392از این لحاظ هم قابل اتکا نیست که در آن سال اقتصاد کشور تورم بالای 38 درصدی را تجربه کرد.

3- با همه تاییدیه و تکذیبیه هایی که عنوان می شود شائبه سرک کشی به حساب های شخصی خانوارها نیز به هیچ عنوان ملاکی جهت تشخیص وضعیت اقتصادی فرد از لحاظ نیازمند یا غیر نیازمند بودن به یارانه نیست. با چه شاخصی می خواهید فرضا یک خانواده روستایی 6 نفره که از رهگذر ارث به او مبلغ 20 میلیون تومان رسیده و در حسابی در بانک نگه می دارد را از دریافت یارانه محروم کنید؟ عدم اعتمادی که از این رهگذر به بانک ها وموسسات مالی واعتباری بار می شود قطعا باعث خروج نقدینگی از بانک ها و التهاب افرینی در بازار دلار و طلا ودارایی هایی که امکان پنهان کاری در ان وجود دارد خواهد شد.

           4- در فرم ثبت نام هدفمندی جدید شاخص مسکن مورد پرسش قرار گرفته است که قطعا برای تصمیم گیری شاخصی است و فرض سوال بی هدف منتفی است. حال دونفر در مقابل داشتن مسکن شخصی علامت می زنند یکی پیره زنی که مالک 36 متر زیر زمین در جنوبی ترین نقطه شهر تهران است و یکی مالکی که صاحب 200 متر اپارتمان در شمالی ترین نقطه شهر تهران است. چه پارامتری تمایز قایل خواهد شد؟

نتیجه گیری: آنچه به عنوان اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها آنگونه که از فحوای کلام تیم اقتصادی دولت قابل برداشت است تعدیل فاز اول هدفمندی یارانه هاست نه اجرای فاز دوم.

انتظاری که از دولت تدبیر و امید میرود این است که با مطالعه همه جانبه کاستی های اجرای فاز اول هدفمندی و نکات مثبت آن به گونه ای این الزام اقتصادی را به سر انجام برساند که باعث تقویت بنیان های اقتصادی از یک طرف و رضایتمندی مردم از سوی دیگر شود والا اگر قرار است با همان نقایص قبلی به انضمام نقایصی جدید در این امر تلاش شود اثار زیانبار آن قابل دفاع نخواهد بود.

پیشنهاد: برای موفقیت فاز دوم هدفمندی پیشنهاد می شود دولت تمام شاخصه های در امدی هدفمندی یارانه ها را که از افزایش حامل های انرژی شروع می شود و تا…ادامه دارد متناسب با قیمت این مرحله به اجرا در اورد ولی یارانه بگیران را در دو دسته مختلف مورد حمایت قرار دهد:

دسته اول: افرادی که پس از بررسی های کارشناسی دقیق توان مالی نسبتا خوبی دارند این افراد را در همان مرحله اول پرداخت یارانه ها نگه دارد.

دسته دوم: افرادی که توان تحمل بار مالی افزایش قیمت های فاز دوم را ندارند به این افراد علاوه بر پرداخت مبلغ فاز اول مبلغ مرحله دوم هدفمندی را هم پرداخت کند تا این افراد اسیب های کمتری ببینند.
با این رویکرد دولت می تواند در هر مرحله از اجرای فازها متناسب با توانمندی سازی خانوارها وبهبود وضعیت رفاهی وکنترل تورم افراد بیشتری را حذف کند.



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » فضول نامه ( شنبه 93/2/27 :: ساعت 10:23 صبح )
»» از پروژه انحراف یابی تا تلاش برای حذف جریان احمدی نژاد از سیاست

از پروژه انحراف یابی تا تلاش برای حذف جریان احمدی نژاد از سیاست

جناب مدیرعامل! اگر حافظه تان یاری نمی کند، سری به آرشیو سایت خود بزنید!

اما آخر نفهمیدیم این چه “تحت فشار” بودنی است که در دو سال پایانی دولت سابق، هرآنچه دلتان خواست نوشتید و به هیچ کجا هم پاسخگو نبودید؟ اگر تحت فشار بودید بازنشر گسترده خبر دروغین” سی دی قرمز” در ایام پیش از انتخابات 92 که شرمندگی دروغ بودنش برای خودتان مانده، چطور صورت گرفت!؟

به گزارش میدان 72، سید نظام الدین موسوی، مدیر عامل خبرگزاری فارس بعد از ظهر امروز در میزگرد بررسی وضعیت مطبوعات ایران که با حضور محمد قوچانی و محسنیان راد در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران برگزار شد گفت: ?تندترین برخورد برخوردی بود که آقای احمدی‌نژاد با خبرگزاری فارس داشت و چنین در تریبون عمومی با تندی صحبت کرد و ما را تحت فشار قرار داد. الآن هم توسط دولت فعلی از جوانب مختلف تحت فشار هستیم.?

گویا جناب مدیرعامل رویه خبرگزاری فارس در تخریب دکتر احمدی نژاد و تهمت پراکنی علیه ایشان را فراموش کرده است که این چنین گلایه رییس جمهور سابق کشور از عدم اخلاق رسانه ای در این خبرگزاری را” برخورد تند” تلقی می کند!. البته ایشان حق دارند، اگر رییس جمهور به جای گلایه در تریبون عمومی و نشست خبری، خبرگزاری فارس را توقیف می کرد، دیگر جایی برای این حرفها نبود.

اما آخر نفهمیدیم این چه “تحت فشار” بودنی است که در دو سال پایانی دولت سابق، هرآنچه دلتان خواست نوشتید و به هیچ کجا هم پاسخگو نبودید؟ اگر تحت فشار بودید، بازنشر گسترده خبر دروغین” سی دی قرمز” در ایام پیش از انتخابات 92 که شرمندگی دروغ بودنش برای خودتان مانده، چطور صورت گرفت!؟

cvb

 

عجب فشاری که نمی تواند جلوی پخش همچین اخباری را بگیرد! عجب دیکتاتوری که نمی تواند مانع انتشار این اخبار شود! آقای موسوی یادتان هست با تیترهایی همچون” دستورالعملی برای انحراف افکار عمومی از فساد اقتصادی جریان انحرافی“، “ بانکداری جریان انحرافی؛ شهرام جزایری دیگری در راه است” ، “پیچ و تاب جریان انحرافی برای راه‌اندازی یک تشکیلات موازی اطلاعاتی” و … اذهان ملت ایران را از مسایل اصلی به سمت مسایل فرعی منحرف کردید؟ یادتان هست اتهاماتی که قبل از انتخابات به دولت دهم و شخص رییس جمهور زدید هیچ کدام محقق نشد؟

Screenshots_2014-05-11-23-43-39

خبرگزاری فارس در سال 86 پس از سه روز توقیف با رای هییت نظارت بر مطبوعات، دوباره شروع به کار کرده و پس از این توقیف، آتش توپخانه اش را تندتر بر سر دولت سابق ریخته است. شاید جناب مدیر عامل، روزهای پایانی دولت دهم را فراموش کرده که خبرگزاری فارس با تهمت پراکنی و تحریف واقعیت، اقدام به انتشار اخبار دروغین علیه رییس جمهور می کرده است. اگر احمدی نژاد به دنبال برخورد و سرکوب رسانه هایی همچون فارس بود، در دو سال پایانی دولتش این کار را می کرد. اما گویا خبرگزاری فارس خونش رنگین تر از بقیه ی رسانه ها می باشد که پس از سه روز توقیف، دوباره پا به عرصه خبررسانی می گذارد و انگار نه انگار!

جناب مدیرعامل شما که گلیمتان را از آب بیرون می کشید! بیچاره آن روزنامه ها و سایت هایی که دستشان به جایی نمیرسد و ماه ها در توقیف می مانند تا بلکه معجزه ای بشود.

اگر احمدی نژاد می خواست به خاطر تمام تهمت هایی که به او زدید شکایت کند، امروز آقایان با بودجه دولتی و پول بیت المال به دنبال حذف جریان احمدی نژاد و پخش خبر کذب از جلسه دکتر احمدی نژاد با حامیانش در مشهد نبودند، که البته پس از تکذیب خبر و انتشار واقعیت جلسه، شهامت بازنشر واقعیت را نداشتند. واقعیت آنقدر سخت است یا اینکه با انتشار واقعیت، منافع این خبرگزاری و حامیانش تحت خطر قرار می گیرد؟!



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » فضول نامه ( شنبه 93/2/27 :: ساعت 10:22 صبح )
»» یارانه؟!/ حیدر رحیم پور ازغدی

یارانه؟!/ حیدر رحیم پور ازغدی

هنگامی که برای گرفتن یارانه نام‌نویسی می‌کردندپیرزن فقیری همین که دید من نام‌نویسی نکردم، او هم نام‌نویسی نکرد و هر چه به او گفتم این یارانه مخصوص افرادی چون شما می‌باشد، گوش فرا نداده و می‌گفت: من با بافتن دستکش و جوراب، روزی سه هزار تومان درآمد دارم که کفاف خرج‌ام را می‌دهد

میدان 72/ حیدر رحیم پور ازغدی: یارانه به چیزی گفته می‌شود که فرهنگی یا اقتصادی یا افرادی را یاری کنید. حال آن، ‌چه فرهنگی یا چگونه اقتصادی یا افرادی باشد، مربوط به خواسته یارانه‌پرداز است ولی آن‌چه مسلم است این که اعطای یارانه به عموم مردم کشوری، نه فرهنگ خاص یا اقتصاد دل‌خواه را تأمین می‌کند و نه افراد نیازمند را زیرا مرزبندی‌های جغرافیایی، اعتباری و هر لحظه قابل تغییر، اضافه بر آن، کشورها محل سکونت هر گونه اشخاصی می‌باشد.

هنگامی که برای گرفتن یارانه نام‌نویسی می‌کردند، پیرزن فقیری همین که دید من نام‌نویسی نکردم، او هم نام‌نویسی نکرد و هر چه به او گفتم این یارانه مخصوص افرادی چون شما می‌باشد، گوش فرا نداده و می‌گفت: من با بافتن دستکش و جوراب، روزی سه هزار تومان درآمد دارم که کفاف خرج‌ام را می‌دهد، بگذارید یارانه‌ها به کسانی بدهند که نیازمندترند. شاهدی که در آن‌جا بود، اشک‌هایش سرازیر و چنین داستانی را نقل کرد:
هنگامی که دولت اعلان کرد نیازمندان به یارانه، نام‌نویسی کنند، میلیاردی ضدانقلاب که تحصیلات همه فرزندانش در ایران بوده و اینک در خدمت دشمنان می‌باشند و او حقوق بازنشستگی کلانی می‌گیرد، به پیشکارش گفت نام من را هم بنویس لیکن یارانه‌ها را فقط خرج خوراک ببری(سگ نگهبان حیاط) و پاپی و ملوس(سگ و گربه‌ای که به جای فرزندانش، اعضای خانواده شده بودند) بکن!
در این صورت اعطای یارانه به عموم مردم کشوری، نه فرهنگ یا اقتصادی را به کمال می‌رساند و نه به درستی به دست نیازمندان می‌رسد. به خاطر همین است که اسلام پابه‌پای وضع یارانه‌ها، یارانه‌بگیرها را هم می‌شناساند و به آشکار می‌گوید که زکات را در چه راه‌هایی خرج کنید تا سودش به عموم برسد: راه‌سازی، مدرسه‌سازی، آب‌رسانی و… .
و در پرداخت یارانه تا آن‌جا به پیش می‌رود که حکم می‌کند هر مسلمانی باید یک‌پنجم از مازاد مخارج سالانه خود را به عنوان وجوهات به حکومت اسلامی تقدیم کند تا که به فرمان ولی امر مسلمین خرج پیشبرد فرهنگ و قدرت مسلمانان و رفع نیاز مستمندان شود.
انفال یعنی درآمد منابع طبیعی و بهره‌بری از معادن و زمین‌های بی‌صاحب و آب‌های سرگردان، اسلام انفال را نیز در اختیار امیر مومنان زمان گذاشته تا با شور و مشورت متخصصان رشته‌های مختلف، خرج امور لازم و دارای اولویت کند. این اختیارات امیر مومنان تا آن‌جاست که اگر کشوری اسلامی در تیررس دشمنان باشد، امیر آنان می‌تواند انفال را خرج تولید سلاح‌های نظامی روز و موشک‌هایی کند که به گفته رهبرمان چنان‌چه دشمن خصومت خود را عملی سازد مسلمانان بتوانند در لحظه، مراکز قدرت دشمن را با خاک یک‌سان کنند. اگر هم شرایط امن بود، طبیعی است که خرج بهبود حال عموم و عمران کشور می‌شود.
از آن‌جا که مصرف هر گونه زکاتی مشخص است و زکات‌ اسلامی به اندازه‌ای می‌باشد که امام معصوم(علیه‌السلام) در پاسخ مومنی که می‌گوید من زکات مال‌ام را پرداخته‌ام، آیا اگر شخص نیازمندی از من یاری بخواهد، واجب است به او بپردازم؟ می‌فرماید تا جایی که برادر دینی تو نیاز به یاری دارد، تو باید به او قرض‌الحسنه بدهی؛ یعنی پولی که اگر روزی داشت برگرداند و اگر نداشت، زکات حساب کن و نیز می‌فرماید زکات به اندازه‌ای است که اگر مسلمانان بپردازند، گرسنه‌ای در جهان باقی نمی‌ماند.
با این اندک توضیحات آشکار شد که محل درآمد و خرج هر گونه زکاتی مشخص است و انفال را هم حکومت اسلامی به هر کجا که مصلحت ایجاب کند، خرج می‌کند.
حال ببینیم در کشوری قاره‌گونه و همیشه چهار فصل و دارای این همه معدن و زمین موات و آب‌هایی که هدر می‌رود یا به کشورهای همجوار می‌ریزد و چند میلیون بیکار دارد، بهتر این نیست که یارانه‌ها را خرج تولید و ایجاد کار برای جوانانی کنیم که اگر شغلی نداشته باشند، برای تأمین خود دست به هر کاری می‌زنند؟ یا این که نیمه‌شبی میلیاردها تومان را به حساب هر کسی بریزیم که دارای شناسنامه ایرانی است و دردناک‌تر این که بخشی از یارانه‌ها را تقدیم کسانی کنیم که مواد مخدر می‌خرند و مصرف می‌کنند و چکیده سود این جنایات به حساب سیا و موساد و وال‌استریت ریخته شود. و لاحول و لاقوه الا بالله العلی العظیم.


نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » فضول نامه ( شنبه 93/2/27 :: ساعت 10:14 صبح )
»» یاسر هاشمی برکنار می شود!

یاسر هاشمی برکنار می شود!

گفته می‌شود برکناری احتمالی یاسر هاشمی با ماجرای انتصاب و اخراج عبدالحسین هراتی بی ارتباط نیست. طه هاشمی از برخورد با معرفی‌کننده هراتی خبر داده بود.

به گزارش میدان 72، یک سایت حامی هاشمی از قول یک منبع مطلع از احتمال تغییر یاسر هاشمی از ریاست دفتر هیات امنا دانشگاه آزاد خبر داد و نوشت “شنیده شده است که یاسرهاشمی به زودی از دفتر هیات امنا کنار گذاشته خواهد شد.”

انتخاب البته به صراحت به دلیل برکناری احتمالی هاشمی اشاره ای نکرده و آن را “برخی حواشی، نارضایتی ها و تذکرات اعضای هیات امنا” عنوان کرده است.

با این وجود گفته می شود برکناری احتمالی یاسر هاشمی با ماجرای انتصاب و اخراج عبدالحسین هراتی بی ارتباط نیست. این موضوع در کنار تاکید چندباره طه هاشمی بر برخورد با معرفی کننده هراتی روشن تر می‌شود.

طه هاشمی معاون فرهنگی دانشگاه آزاد با اشاره به اینکه “با اعتماد به معرفی‌کنندگان به هراتی سمت دادم”، گفته بود: “به همه افرادی که با من تماس گرفته‌اند اعلام کرده‌ام هرکسی مستنداتی دارد در این زمینه به ما اعلام کند. اگر این مستندات حقیقت داشته باشد به کسانی که او را به ما معرفی کرده‌اند گلایه می‌کنیم زیرا ما به‌اعتماد آنها به وی مسئولیت دادیم و با کسی تعارف نداریم.”

گفتنی است عبدالحسین هراتی که در چند نامه به برخی سران و حامیان فتنه، به صورت مستقیم به حضرت امام خمینی (ره) توهین کرده بود، با در دست داشتن حکمی خود را به عنوان مشاور اکبر هاشمی رفسنجانی معرفی می‌کرد.



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » فضول نامه ( شنبه 93/2/27 :: ساعت 10:13 صبح )
»» از وزارت تا خاطره نویسی

از وزارت تا خاطره نویسی

نکته مشترک همه خاطرات خاطره گویان این روزها و وزرای دیروز این است که گویا هیچکدام تمایلی بر وزارت و همراهی با احمدی نژاد نداشتند و با خواهش و التماس وزارت را برای منت نهادن بر سر مردم پذیرفته اند. باز هم خاطره بنویسید و در خلال خاطراتتان چنگ بر صورت مردی بیندازید که به شما اعتماد کرد و شماها را در خلوتگه دولت خود راه داد.

میدان 72/ محمد جواد روستا: چه سخت است دیده نشدن و فراموش شدن برای کسانی که تا دیروز به یمن همراهی وهمکاری با احمدی نژاد از این شبکه تلویزیونی به ان شبکه تلویزیونی و از این تیتر رسانه به ان تیتر رسانه می رفتند. اتمام دوران قانونی هشت ساله احمدی نژاد برای انها که دیده شدن وشنیده شنیدن از نان شب هم برایشان مهم تر است یعنی پایان عمر سیاسی انها و انتقالشان به بایگانی های سیاسی.

انچه در خاطره ها مانده است با انچه شما ناهمراهان دیروز و نمک خوران و نمکدان شکنان سیاسی نقل رسانه ها می کنید متفاوت است. در خاطره روستاها و کوره دهات فراموش شده خاطره مردی نقش بسته است که خستگی ناپذیری اش برای همیشه درتاریخ خواهد ماند. خاطره مردی که با اسکورت دوشکا و ارپی جی هفت و تانک به سیستان وبلوچستان نرفت. خاطره مردی که پلپ هسته ای و قفل های عنکبوت گرفته و تاسیات هسته ای که لانه کبوتران شده بود را شکست و بر حق مسلم ایران و ایرانی بر داشتن فناوری هسته ای صحه گذاشت و تا اخر هم بران ایستاد. خاطرات تراوش شده از ذهن وهم الود ناهمراهان دیروز خوانندگان خاص دارد ولی خاطره سفرهای استانی احمدی نژاد همان سفرهایی که تا دیروز انرا گناه کبیره هم تلقی کردید در یادها ماندنی است. همان سفرهای استانی که انرا تایید نکردید ولی امروز در دستور کار همان نقادان دیروز قرار دارد البته اگر نگویید سفر مسلحانه به سیستان وبلوچستان و ایلام ومصوبه داشتن و تخصیص اعتبار دادن سفر استانی نیست زیارت عتبات است!

شما خاطرات وزارت چند روزه خود را بگویید تا در رسانه ها دیده شوید و از یادها نروید البته برایتان همان وزیر سابق بودن هم یک برند است که شماها نگران فراموشی ان هستید. ولی فراموش نخواهد شد مردی که در مرزهای امریکا و حیات خلوتش یعنی امریکای لاتین عصرها چایی می نویشید. از هیلاری در اخر وزارتش پرسیدند بزرگترین چالش وزارتت چه بود، گفت: ایران

امیدوارم روزی از کری هم این سوال کنند چون جوابش جالب خواهد بود!

خاطره بنویسید و در بیان خاطراتتان با خنده مجری تحریک به ادامه افشاگری وهم الود شوید علیه مردی که به برکت وجودش حزب الله امید تازه ای یافت وتقویت شد. در حالی که شما در سخنرانی در مجلس خبرگان فقط گفتید: در صورت حمله به سوریه ما فقط غذا و دارو می فرستیم! چه زحمتی قبول کردید برای دفاع از خط مقاومت! خاطرات بودن در کنار احمدی نژاد را بگویید و بنویسید ولی نمی دانم این همه فراری از پست و مقام و تارک دنیا را احمدی نژاد از کدامین دیر و اعتکاف گاه بیرونشان اورده و با خواهش و تضرع انها را وزیر و… کرده است.

نکته مشترک همه خاطرات خاطره گویان این روزها و وزرای دیروز این است که گویا هیچکدام تمایلی بر وزارت و همراهی با احمدی نژاد نداشتند و با خواهش و التماس  وزارت را برای منت نهادن بر سر مردم پذیرفته اند. باز هم خاطره بنویسید و در خلال خاطراتتان چنگ بر صورت مردی بیندازید که به شما اعتماد کرد و شماها را در خلوتگه دولت خود راه داد.

برای دیده شدن و فراموش نشدن در رسانه ها راههای دیگری هم هست. برای فرستادن پیغام توبه و برائت از احمدی نژاد به مقسمین پست های دولت تدبیر و امید و یافتن میزی هرچند کوچک در کنار تدبیریون و امیدیون راههای دیگری بجز حمله به احمدی نژاد هم هست.

فقط نکته ای گویمتان بر طریق مفارقت که روحانی حتما این بیت شعر را شنیده و یا جایی خوانده که:

هرکه عیب دگران پیش تو اورد وشمرد

بی گمان عیب تو پیش دگران خواهد گفت

با افتابه سوراخ اصلاح طلبان که این روزها سکوت کرده اند تا اوارهای دولت تدبیر بر سر انها نریزد خودتان را تطهیر نکنید. امروز شما از بدی های مردی در خاطراتتان می گویید که هنوز قاب عکسش در خانه های روستاییان بر دیوارها قاب است وانها خیال پایین اوردنش هم ندارند.



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » فضول نامه ( شنبه 93/2/27 :: ساعت 10:11 صبح )
<      1   2   3   4   5   >>   >
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

ویژهبرنامه «خبرگزاری دانشجو» در دوران «روحانی مچکریم»؛ فیلم طنز/
وطن جدید برای انتقال یهودیان + عکس
«وام 10 هزار میلیاردی به کارکنان»
کوثری: این بیعرضگی دولت است که.......
حکایت رئیس جمهوری که به همه حمله میکرد
واکنش روحافزا به تکذیبیه مجید انصاری/
«دوستان آلسعود» در ایران را بیشتر بشناسیم
آقای زیباکلام، آیا تا به حال به دولت گوشزد کردهاید
مداحی کامل شب چهارم محرم 1394 با نوای مطیعی + دانلود
مداحی کامل شب چهارم محرم 94 با نوای بنی فاطمه + دانلود
حالا که خاطره می گویید از آن چند میلیون دلار، یاسر هاشمی رفسنجان
کاسبانتحریمچهکسانیاند؟
بزرگترین امحاء تاریخ!
\چند گام با روحانی در ساری\
آهنگ عکس العمل خشن با صدای هاشم بافقی
[همه عناوین(1066)][عناوین آرشیوشده]

>> بازدید امروز: 95
>> بازدید دیروز: 80
>> مجموع بازدیدها: 334405
» درباره من

الله اکبر، خامنه‌ای رهبر

» پیوندهای روزانه

روشنگر [31]
فتیان [31]
اسلام و مسیحیت [70]
امام و رهبری [80]
[آرشیو(4)]

» فهرست موضوعی یادداشت ها
دانلود فیلم سربازان امریکایی .گلوله میان دو چشم دانلود همه بشتاب . دیالمه . رادان:حبس موسوی دروغ است رهبری: انتخابات ریاست جمهوری اعجاز . زندگی علوی 22بهمن دولت اسلامی ارمان شهر شیعه . هولوکاست احمدی نژاد ترور .
» آرشیو مطالب
دولت اسلامی
قبل از این
بهمن ماه
فروردین 87
اردیبهشت 87
دانلود دونی
تیرما 87
مرداد87
شهریور87
دانلودشهریور87
آبان87
آذز87
دی 87
اسفند 87
خرداد88
آذز88
دی88
بهمن88
فروردین 89
اردیبهشت89
زمستان 89
تابستان90
سال 91
سال 92
سال 94

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان
شقایقهای کالپوش
جوک بی ادبی
زلال دل
مشق عشق ناز
مطالب عاشقانه
Chamran University Accounting Association
ساعت بدهی آمریکا
آخزین زلزله های ایران
آموزش تست زدن کنکور
..::.. رنــــگــیـــن کــــــمــــان ..::..


» صفحات اختصاصی

» لوگوی لینک دوستان








» وضعیت من در یاهو
یــــاهـو
» طراح قالب