سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانشمند با دل و فکرش می نگرد . نادان با چشم و دیده اش می بیند . [امام علی علیه السلام]
الله اکبر، خامنه‌ای رهبر
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» موضع طرف مقابل ذرهای عوض نشد!

جلیلی در دانشگاه امیرکبیر:

 در 6 سالی که مسئول مذاکرات بودم موضع طرف مقابل ذره‌ای عوض نشد/ ژاپن 70 سال اعتمادسازی کرد اما از نظر آمریکا هنوز مورد قبول نیست!

سعید جلیلی گفت: آزادسازی خرمشهر نشان داد که یک ملت می تواند حق خود را استیفا کند و در دهن کدخدا بزند ما قبول نمی کنیم که یک استثنا محسوب شویم.

به گزارش خبرنگار دانشگاه «خبرگزاری دانشجو» سعید جلیلی در مراسم «از دفاع مردمی تا اقتصاد مردمی» که امروز به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر در دانشگاه امیرکبیر برگزار شد، گفت: یکی از ضرورت‌های حرکت دانشجویی این است که توجه خودش را به مسائل اصلی داخل کشور معطوف کند و از مسائل حاشیه ای و آن چیزی که جز نزاع فایده ای برای انقلاب ندارد پرهیز کند. خدا و کدخدا برنامه ای است که یک بحث قدیمی به قدمت تاریخ انبیاء است. این یک دعوای همیشگی بوده است و ما باید این درک صحیح را داشته باشیم که ریشه این نزاع چیست و چه نقطه ای موجب چنین اختلافی می شود.


وی با اشاره به آیات قران گفت: نکته ای که در قرآن به صراحت و چندین بار بیان شده است این است که کسانی که در برابر انبیاء ایستاده اند و با آنها مخالفت می کنند اگر از آنها بپرسید چه کسی شما را خلق کرده بدون شک جوابشان این است خدا خلق کرد. پس سوال این است که اگر دعوا بر سر خلاق و خلق کننده نیست بر سر چه چیزی است؟ مفهوم مهمی در قرآن مطرح شده به اسم ربوبیت که شاید یکی از سیاسی ترین مفاهیم قرآن می باشد. رب کسی است که سیاست می کند دعوای اصلی انبیاء بر سر ربوبیت بوده است. خدا و کدخدا یک بحث اساسی است که می گوید آیا خداوند در جایگاه ربوبیت است؟ و یا اینکه باید کسانی خود را در این جایگاه به جای کدخدا قرار دهند؟ پیامبران بر سر این قضیه اختلاف داشتند چرا که دشمنان انبیاء نمی خواستند مناسبات اقتصادی بر این مبنا باشد. امروز هم اگر عده ای ادعای کدخدایی می کنند از این مبحث ادعا دارند وگرنه اوباما هم با خدا هیچ مشکلی ندارد ولی دعوا بر سر این است که چه کسی در موضع ربوبیت قرار بگیرد.


نماینده ولی فقیه در شورای امنیت ملی در ادامه بیان داشت: تمام آنچه در تاریخ بوده یک تقابل این چنینی بوده است. جاهلیت در شکل اعلی نیز همین معنی را می دهد. جاهلیت مدرن دقیقا همین نگاه را دارد و در آن گفته می شود که کدخدای غیر از خداوند در موضع ربوی جهان قرار بگیرد. در سال 2015 امریکایی ها ادعای چنین ربوبیت دارند.


وی به سند استراتژی امنیت ملی امریکا اشاره کردو گفت: همان طور که ملاحظه می کنید در این سند همین ادعاها مطرح شده و می خواهند مناسبات حاکم بر جهان را تعیین کنند. به خاطر همین امریکا بر نمی تابد که کسی به وی اعتراضی کند. کسانی که ادعای کدخدایی داشتند همیشه این گونه بوده اند. اینکه امروز می گویند ما نگرانیم که ایران این گونه رفتارها را از خود سر می زند همان تعریف فرعون در قرآن است.


جلیلی در ادامه به حقوق کدخدایی اشاره کرد و گفت: حق کدخدایی و التزامات آن یعنی من هستم که باید اجازه بدهم که کاری انجام شود و حتی راجع به تراکنش ها و تحقیق و توسعه در دانشگاه ها نظر بدهم و این سوال مطرح نیست که آیا امریکا باید رهبری کند یا نه؟ بلکه می گویند امریکا باید رهبری قوی و گسترده ای داشته باشد. رهبری امریکا در این قرن باید همچون گذشته ضروری و اجتناب ناپذیر باقی بماند. چون که زور امریکا از بقیه بیشتر است و اگر کسی بخواهد در مقابلش بایستد برچسب بر هم زدن نظام جهانی به آن زده می شود.


عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه با تأکید بر محتوای سند استراتژی امنیت ملی امریکا افزود: در این سند گفته شده ما اگر لازم باشد در مقابل تهدیداتی که منافع ما را تهدید کند حتی به صورت یکجانبه برخورد خواهیم کرد. آنها پدر اندیشه آزادی را جان لاک می دانند که بیان می کند نوع دیگری از رعیت وجود دارد که نمی تواند به عضویت جامعه مدرن درآید و حقوقی مانند انرژی هسته ای و حق وتو را ندارد ارزش های آنها حمایت از هم‌جنس بازی است. این نگاه است که برای خودش چنین حقی قائل است که باید همه از آن تبعیت کنند.


نماینده ولی فقیه در شورای امنیت ملی در ادامه بیان داشت: در این سند آمده است این نظمی که در طول 70 سال گذشته به دست آمده به خوبی در خدمت ما بوده و ما باید این ساختار را حفظ کنیم و این نوع توافقات برای جهانی که در نظر ماست مناسب است. آنها کسانی هستند که در نقش محتسب و کدخدا برای مردم تعیین و تکلیف می کنند و در عرض 50 روز یک کشور را به خاک و خون می کشند. این حقوق یک ملت است و این طور نیست که مناسباتی تعریف کنید و بگوید حقوق وجود ندارد.

وی با تأکید بر اینکه آنهایی که منادی آزادی انسان ها شدند پادویی کدخدا رامی کنند گفت: جالب است کسانی که پادویی کدخدا را می کنند ادعای آزادی دارند درحالی که آزادی برای کسانی است که چنین اسارت های را برنمی تابند افرادی مانند جهان آرا می توانند آزادی ایجاد کنند اگر قرار بود ما با استراتژی آنها پیش برویم هنوز شاه بر ما حکومت می کرد و برای تحقیق و توسعه ما نیاز به اجازه آنها داشتیم درس بزرگ خرمشهر این بودکه کسانی که به این جاهلیت مدرن خوشبین نبودند متوجه شدند که مناسباتی که آنها تعریف کردند رشد دهنده نیست و مانع رشد است و اینجاست که شهدای مانند جهان آرا، خرمشهر را آزاد کردند.


جلیلی باتأکید بر اینکه خرمشهر نشان دهنده ایستادگی ملت بود گفت: خرمشهر نشان داد که می توان یک ملت به این سطح و حق خود را استیفا کند و در دهن کدخدا بزند.


وی به مذاکرات 5+1 اشاره کرد و گفت: پنج قرن است که یک تمدن پوشالی را بدون رقیب درست کرده اند ولی امروز ایران به عنوان یک رقیب جدید با یک شجره طیبه در مقابل آنها قد علم کرده و آنها فهمیده اند که این شجره طیبه از جنس بقیه نیست و اگر تمدن ایجاد شد که به قدرت لایزال الهی وصل باشد شکست دادنی نیست و از جنس اتحاد جماهیر شوروی نیست و نیت و قدرتش از منبعی است که قدرت پوشالی آنها را برنمی تابد بر همین است که شش کشور مذاکره کننده انرژی خود را صرف مذاکره با ایران می کنند.


وی تأکید کرد: همه آنها اراده کرده اند از شاه حمایت کنند ولی ما نخواستیم و رفت. آنها اراده می کنند که هسته ای نشود ولی هسته ای انجام می شود چون از همین دانشگاه تفکری بروز پیدا می کند که نمی ترسد. شهدای هسته ای ستاره بزرگ این عصر در برابر جاهلیت مدرن بوده اند چرا که می دانستند به امید کدخدا جان مردم محافظت نمی شود و یک نوع جدیدی از مناسبات را وارد مناسبات قدرت کردند.


جلیلی تصریح کرد: آنچه که امروز ملت ما و ادامه مسیر آن را تضمین می کند همین نگاه است که امنیت پیشرفت و اقتدار وعزتی داریم که مرهون همین نگاه است عده زیادی با کدخدا ساختند ولی نتیجه نگرفتند.


عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به فرمایش مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: مقام معظم رهبری می فرمایند که ما به طرف مقابل بی اعتماد هستیم. ژاپن 70 سال اعتمادسازی کرده اما هنوز از نظر امریکا این اعتمادسازی کامل نبوده و پایگاه های نظامی خود را در این کشور دارد این اهمیت استکبار است که باید به آن توجه کرد.


وی به فکت شیت امریکایی اشاره کرد و افزود: فکت شیت امریکایی ترجمان مصداقی همین نگاه است که آنها باید تعیین کنند. حتی تراکنش های بانکی ما چگونه انجام شود باید نظمی که مبتنی بر عدالت نیست بهم بخورد. امروز امریکا می فهمد در صحنه مبارزه کسی که شکست خورده همین استکبار بوده است و ما توانستیم اراده خود را بر آن تحمیل کنیم.


وی در ادامه بیان داشت: ان شاءالله بتوانیم موفقیت های که این اندیشه و نگاه برای مردم به ارمغان آورده است و سیاست جدید روز به روز قوی تر و پرشکوه تر ادامه یابد.


جلیلی در ادامه مراسم به پرسش های دانشجویان پاسخ داد وی در پاسخ به سوال دانشجویی مبنی بر پیمان پولی دوجانبه گفت: آنها می خواهندحاکمیت ارز و دلار را مبنا قرار دهند تا همچنان شرایط مدیریت و حاکمیت خود را اعمال کنند لذا اگر می خواهیم مناسبات را بهم بزنیم باید وارد این عرصه و پیمان پولی دو جانبه شویم این کار تقریبا از سال 90 شروع شده و درگیر این موضوع شدیم امروز حتی خیلی از کشورها که دچار موقعیتی مانند ما نیستند به حذف ارز واسط روی آوردند.


عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه در واکنش به خبری مبنی بر اینکه ظریف قسمتی از بازرسی ها را پذیرفته است گفت: من این خبر را هم اکنون شنیدم اما در پاسخ باید بگویم رهبری چارچوب ها و خطوط قرمزی را مشخص کرده هر کشوری چارچوب هایی در سیاست خارجی دارد و ارزش ها و منافعی دارد که دستگاه ها دولت وظیفه دارند آن را اجرا کنند در این شش سالی که مسئولیت گفتگو در مذاکرات را برعهده داشتم کشورهای مقابل ما مثلا چرخش حکومت و دمکراسی داشتند و من در این شش سال شاهد عوض شدن حزب ها و روی کار آمدن حزب رقیب بوده ام اما در تمام این مدت یک اپسیلون حرف های آنها تغییر نکرد چرا که چارچوب های نظام آنها تعریف شده است و باید به آن عمل کرد.


وی در ادامه تصریح کرد: امروز اگر نظام ایستاده است و هزینه می دهد در دفاع از حق تحقیق و توسعه در دانشگاه است و می گوید که من اجازه نمی دهم کسی استاد و دانشجوی من را بازرسی کند اینها ارزش های نظام است امروز امنیت ایران یک امنیت ستودنی است و مثال زدنی که حاصل همین هوشیاری هاست.


وی در پاسخ به سوال دانشجویی مبنی بر طرح مذاکره در گفتگو با امریکا گفت: ما یک حقانیتی را برخورداریم و مباحثی وجود دارد که ما می توانیم حقانیت خود را ثابت کنیم و این مبنای گفتگوهای ماست اگر مردم ما امروز با برخی مشکلات دست و پنجه نرم می کنند باید دید که کدام ناشی از آرمان ها و کدام ناشی از ضعف عملکردی ماست. در این 36 سال گذشته بسیاری از موفقیت ها جایی بوده که بر مبنای آرمان ها عمل می کردیم در عرصه سازندگی، کار و پیشرفت و الگویهای جهادی بر اساس آرمان ها عمل کردیم و به خاطر همین موفقیت های بیشتر رقم خورده است.


وی در ادامه تصریح کرد: یکی از بحث های مهم این است که حق یک ملت را نباید کسی تعریف کند و ملت حقوقی دارد که باید از آن دفاع شود. دفاع ما از هسته ای نیست بلکه دفاع از همه حقوق است چون اگر دشمن به هر بهانه ای توانست اخلال ایجاد کند می تواند به همان بهانه در سایر کارهای ما دخالت کند.


جلیلی با تأکید بر اینکه ما قبول نمی کنیم یک استثنا باشیم گفت: نتیجه مذاکراتی که ما دردوره ای که من عضو تیم مذاکره کننده بودم این بوده است که ما به گفتگو حول همکاری مشترک رسیدیم که باز هم طرف مقابل از این نتیجه به دنبال گرفتن امتیازات و استفاده از اهرم فشار بود.


وی در پایان خاطرنشان کرد: هدفی که باید دنبال شود این است که ما از حقوق خودمان دفاع کنیم اگر حق قابل گفتگو نیست چرا آنها سعی دارند راجع به حقوق هسته ای مذاکره کنند. دشمن باید بفهمد ما در دفاع از حقمان جدی هستیم اگر این درس را پیدا کند متوجه می شود ما در دفاع از تمامیت ارضی نیز جدی هستیم و به او اجازه نخواهیم نه درحق هسته ای و نه در هیچ حقی کوچک ترین تعرضی به ما کند.

 

 

کد خبر: 414112


نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » فضول نامه ( یکشنبه 94/3/3 :: ساعت 11:34 عصر )
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

ویژهبرنامه «خبرگزاری دانشجو» در دوران «روحانی مچکریم»؛ فیلم طنز/
وطن جدید برای انتقال یهودیان + عکس
«وام 10 هزار میلیاردی به کارکنان»
کوثری: این بیعرضگی دولت است که.......
حکایت رئیس جمهوری که به همه حمله میکرد
واکنش روحافزا به تکذیبیه مجید انصاری/
«دوستان آلسعود» در ایران را بیشتر بشناسیم
آقای زیباکلام، آیا تا به حال به دولت گوشزد کردهاید
مداحی کامل شب چهارم محرم 1394 با نوای مطیعی + دانلود
مداحی کامل شب چهارم محرم 94 با نوای بنی فاطمه + دانلود
حالا که خاطره می گویید از آن چند میلیون دلار، یاسر هاشمی رفسنجان
کاسبانتحریمچهکسانیاند؟
بزرگترین امحاء تاریخ!
\چند گام با روحانی در ساری\
آهنگ عکس العمل خشن با صدای هاشم بافقی
[همه عناوین(1066)][عناوین آرشیوشده]

>> بازدید امروز: 30
>> بازدید دیروز: 44
>> مجموع بازدیدها: 333968
» درباره من

الله اکبر، خامنه‌ای رهبر

» پیوندهای روزانه

روشنگر [31]
فتیان [31]
اسلام و مسیحیت [70]
امام و رهبری [80]
[آرشیو(4)]

» فهرست موضوعی یادداشت ها
دانلود فیلم سربازان امریکایی .گلوله میان دو چشم دانلود همه بشتاب . دیالمه . رادان:حبس موسوی دروغ است رهبری: انتخابات ریاست جمهوری اعجاز . زندگی علوی 22بهمن دولت اسلامی ارمان شهر شیعه . هولوکاست احمدی نژاد ترور .
» آرشیو مطالب
دولت اسلامی
قبل از این
بهمن ماه
فروردین 87
اردیبهشت 87
دانلود دونی
تیرما 87
مرداد87
شهریور87
دانلودشهریور87
آبان87
آذز87
دی 87
اسفند 87
خرداد88
آذز88
دی88
بهمن88
فروردین 89
اردیبهشت89
زمستان 89
تابستان90
سال 91
سال 92
سال 94

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان
شقایقهای کالپوش
جوک بی ادبی
زلال دل
مشق عشق ناز
مطالب عاشقانه
Chamran University Accounting Association
ساعت بدهی آمریکا
آخزین زلزله های ایران
آموزش تست زدن کنکور
..::.. رنــــگــیـــن کــــــمــــان ..::..


» صفحات اختصاصی

» لوگوی لینک دوستان








» وضعیت من در یاهو
یــــاهـو
» طراح قالب