سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دل دفتر دیده است . [امام علی علیه السلام]
الله اکبر، خامنه‌ای رهبر
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» جشن اطلاعاتی سرویس های امریکایی و اروپایی در آستانه حصول توافق ن

جشن اطلاعاتی سرویس های امریکایی و اروپایی در آستانه حصول توافق نهایی

 

ارشدترین مقام اطلاعاتی امریکا گفته است سرویس های اطلاعاتی اروپایی و امریکا خود را آماده استفاده از اطلاعات انبوهی می کنند که توافق نهایی ایران و غرب در اختیار آنها قرار خواهد داد.

علی شاهدیان، ایران هسته ای- ارشدترین مقام اطلاعاتی امریکا گفته است سرویس های اطلاعاتی اروپایی و امریکا خود را آماده استفاده از اطلاعات انبوهی می کنند که توافق نهایی ایران و غرب در اختیار آنها قرار خواهد داد.

جیمز کلاپر، مدیر اطلاعات ملی امریکا در گفت وگو با چارلی رز از شبکه تلویزیونی بلومبرگ، در روز 13 اسفند، «تمرکز» دستگاه های اطلاعاتی غربی را راستی آزمایی پای بندی ایران به توافق نهایی خوانده است.

وی با لحنی آکنده از اطمینان از اینکه توافق نهایی حاصل خواهد شد، گفته است: «تمرکز من و تمرکز دستگاههای اطلاعاتی آمریکا بر این است که اگر مذاکرات موفقیت آمیز باشد و توافقی حاصل شود، بر اجرای این توافق نامه نظارت داشته باشیم و آن را راستی آزمایی کنیم. این مسئله به شدت به بازرسی ها و پایشهای گسترده و شدید آژانس بین المللی انرژی اتمی بستگی خواهد داشت. این مسئله برای توانایی ما به منظور راستی آزمایی بسیار حائز اهمیت است. تمرکز دستگاههای اطلاعاتی آمریکا بر این مسئله خواهد بود».

کلاپر که رییس 16 نهاد اطلاعاتی امریکا از جمله سیا محسوب می شود، اضافه کرده است: «ما به اطلاعات اساسی و پایه نیاز خواهیم داشت که بازرسی ها و پایشهای نهادهای مذکور با نمایندگی آژانس بین المللی انرژی اتمی در اختیار ما قرار بدهند. ما با توانایی های اطلاعاتی پویای خود و شرکایمان بویژه اسرائیل، این اطلاعات را دوباره بررسی خواهیم کرد».

این اظهارات به خوبی نشان دهنده آن است که سرویس های اطلاعاتی امریکا روی مطلوبیت توافق نهایی هسته ای با ایران هیچ بحثی ندارند و صرفا در پی آن هستند که با کسب اطلاعات از برنامه هسته ای ایران از پای بندی ایران به آن مطمئن شوند.

وی همچنین تایید کرده است که برآورد اطلاعاتی امریکا و اسراییل درباره برنامه هسته ای ایران یکسان است.

کلاپر گفته است: «ما همکاری بسیار خوبی با دستگاههای اطلاعاتی اسرائیل داریم. سابقه این همکاری نیز به سی تا 35 سال قبل بازمی گردد. دستگاههای اطلاعاتی اسرائیل بسیار حرفه ای و بسیار توانمند هستند. ما در سطح اطلاعاتی، روابط بسیار نزدیکی داریم. ما درخصوص اطلاعاتمان درباره توانمندی های ایران و برنامه های احتمالی آتی آن نظری یکسان داریم».

جیمز کلاپر در ادامه درباره محاسبات رهبر معظم انقلاب اسلامی در مذاکرات هسته ای گفته است: «به نظرمن، هدف او در این زمینه آن است که اولا از تحریم ها رها شود. این مسئله راز نیست. تحریم ها به اقتصاد ایران ضربه زده است. او می خواهد توافقی حاصل شود که حق ایران را در داشتن برخی فعالیت های هسته ای به رسمیت بشناسد و شاید هم دست کم در سطح آستانه قرار داشته باشد تا این گزینه را حفظ کند که در آینده بخواهد سلاح هسته ای بسازد. براساس ارزیابی ما ایران در حال حاضر چنین سلاحی ندارد».

وی ادامه داده است: «وقتی می گویید آنها باید توجه داشته باشند که در داخل ایران نیز جناحهای مختلف وجود دارد. در ایران تندروهایی وجود دارند همانطور که در آمریکا تندروهایی هستند. بی تردید کسانی در ایران هستند که می خواهند ایران سلاح هسته ای داشته باشد. اما برآورد ما این است که فقط یک نفر می تواند در این باره تصمیم بگیرد و آن فرد رهبر عالی ایران است و او در مقطع زمانی کنونی تصمیم نگرفته است، سلاح هسته ای بسازد».

کلاپر درباره توانمندی های فنی ایران نیز می گوید: «آنها (ایرانی ها) قادر خواهند بود مهارت و توانایی خود را در همه حوزه های مورد نیاز برای تولید سلاح هسته ای و استفاده از آن حفظ کنند. آن ها هم اکنون نیز مهارتهای خاصی دارند. در حقیقت این مساله، تصمیمی سیاسی برای آنها است و نه اینکه آنها دانش فنی و توانایی فنی لازم برای این کار را نداشته باشند، زیرا آنها چنین توانایی را دارد».



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » فضول نامه ( سه شنبه 93/12/19 :: ساعت 5:34 عصر )
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

ویژهبرنامه «خبرگزاری دانشجو» در دوران «روحانی مچکریم»؛ فیلم طنز/
وطن جدید برای انتقال یهودیان + عکس
«وام 10 هزار میلیاردی به کارکنان»
کوثری: این بیعرضگی دولت است که.......
حکایت رئیس جمهوری که به همه حمله میکرد
واکنش روحافزا به تکذیبیه مجید انصاری/
«دوستان آلسعود» در ایران را بیشتر بشناسیم
آقای زیباکلام، آیا تا به حال به دولت گوشزد کردهاید
مداحی کامل شب چهارم محرم 1394 با نوای مطیعی + دانلود
مداحی کامل شب چهارم محرم 94 با نوای بنی فاطمه + دانلود
حالا که خاطره می گویید از آن چند میلیون دلار، یاسر هاشمی رفسنجان
کاسبانتحریمچهکسانیاند؟
بزرگترین امحاء تاریخ!
\چند گام با روحانی در ساری\
آهنگ عکس العمل خشن با صدای هاشم بافقی
[همه عناوین(1066)][عناوین آرشیوشده]

>> بازدید امروز: 57
>> بازدید دیروز: 44
>> مجموع بازدیدها: 333995
» درباره من

الله اکبر، خامنه‌ای رهبر

» پیوندهای روزانه

روشنگر [31]
فتیان [31]
اسلام و مسیحیت [70]
امام و رهبری [80]
[آرشیو(4)]

» فهرست موضوعی یادداشت ها
دانلود فیلم سربازان امریکایی .گلوله میان دو چشم دانلود همه بشتاب . دیالمه . رادان:حبس موسوی دروغ است رهبری: انتخابات ریاست جمهوری اعجاز . زندگی علوی 22بهمن دولت اسلامی ارمان شهر شیعه . هولوکاست احمدی نژاد ترور .
» آرشیو مطالب
دولت اسلامی
قبل از این
بهمن ماه
فروردین 87
اردیبهشت 87
دانلود دونی
تیرما 87
مرداد87
شهریور87
دانلودشهریور87
آبان87
آذز87
دی 87
اسفند 87
خرداد88
آذز88
دی88
بهمن88
فروردین 89
اردیبهشت89
زمستان 89
تابستان90
سال 91
سال 92
سال 94

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان
شقایقهای کالپوش
جوک بی ادبی
زلال دل
مشق عشق ناز
مطالب عاشقانه
Chamran University Accounting Association
ساعت بدهی آمریکا
آخزین زلزله های ایران
آموزش تست زدن کنکور
..::.. رنــــگــیـــن کــــــمــــان ..::..


» صفحات اختصاصی

» لوگوی لینک دوستان








» وضعیت من در یاهو
یــــاهـو
» طراح قالب