سفارش تبلیغ
صبا ویژن
برادری را نزد جفاکاران مجوی . آن را نزد پایبندان [آزرم] و وفاداران بجوی . [امام علی علیه السلام]
الله اکبر، خامنه‌ای رهبر
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» آیا زنگ هشدار برای دولت در «لرستان» به صدا درآمد!؟/

شاید دیگر زمان کار جدی در عرصه اجرا پس از یکسال فرا رسیده باشد/
آیا زنگ هشدار برای دولت در «لرستان» به صدا درآمد!؟/ چرا روحانی در استانی که بیشترین رای را به او داد، با استقبال سرد روبرو شد؟ + تصاویر

 

گروه سیاسی – رجانیوز: دکتر حسن روحانی روز گذشته در ادامه سفرهای استانی دولت به استان لرستان سفر کرد؛ سفری که انتشار تصاویر مربوط به استقبال از رئیس‌جمهور نشان داد جمعیت چندانی برای دیدار با رئیس‌جمهور حضور پیدا نکرده و با وجود تلاش‌های گسترده تبلیغاتی، استقبال شایسته‌ای از آقای روحانی به عمل نبامده است.

به گزارش رجانیوز، عدم استقبال پرشور از رئیس‌جمهور آن هم در حالی که در سال نخست فعالیت دولت یازدهم بسر می‌بریم و چند روز پیش نیز سالگرد پیروزی دکتر روحانی در انتخابات ریاست جمهوری سال 92 جشن گرفته شد، پیام‌های مهمی در خود دارد؛ پیام‌هایی که به نظر می رسد زنگ خطر را برای دولت یازدهم به صدا در آورده باشد.

مساله جالب اینجاست که در این سفر، از تمامی شگردهای تبلیغاتی و آنچه در دولت قبل رفتار پوپولیستی خوانده می شد، نظیر استقبال با اسب و انتشار گسترده پوستر و پرچم بنفش هم استفاده شد اما باز هم نتیجه‌ خاصی نداشت و منجر به افزایش تعداد حاضرین در ورزشگاه که به استقبال رئیس‌جمهور آمده بودند، نشد.

این مساله از آنجایی حائز اهمیت است که بر اساس آمار رسمی وزارت کشور و ستاد انتخابات در سال 92، استان لرستان بالاترین رای خود را به نام دکتر حسن روحانی ریخته بود اما اکنون با چنین استقبال سردی از رئیس‌جمهور روبرو می‌شود. 

ریشه این مساله ناگوار را باید در رویکرد و خط مشی یک ساله اخیر دولت یازدهم و شخص رئیس‌جمهور جستجو کرد. چیدن تمامی تخم مرغ‌های دولت در سبد «سیاست خارجی» و تلاش برای پررنگ کردن این بخش به جای رسیدگی به مشکلات واقعی و مورد مطالبه مردم که بخش زیادی از رای آقای روحانی را تشکیل می‌دادند، اصلی‌ترین عامل در کاهش محبوبیت رئیس‌جمهور و به تبع آن، استقبال‌های سرد از وی در مناطق مختلف کشور است.

هر چند آقای روحانی در مدتی که ریاست جمهوری اسلامی ایران را برعهده دارد، تلاش کرده با ارائه آماری از جمله تورم نقطه به نقطه و مواردی شبیه به آن نشان دهد که شرایط اقتصادی کشور به صورت قابل قبولی اصلاح شده است ولی تجارب ناموفق سبد کالا و همچنین ثبت نام برای هدفمندی یارانه ها و سرانجام استقبال کم رونق از او در سفرهای استانی نشان می دهد که مردم واقعیت را چیز دیگری می پندارند.

این در حالی است که از برآیند فعالیت دولت این گونه بر می آید که توجه خاص دولت بیش از آن که به مسائل داخلی و مشکلات اقتصادی مردم به صورت واقعی و البته بدون توجه به آمارها و نمودارهای نمایشی باشد؛ به مسائل خارجی است و این در حالی است که مردم، گرانی و مشکلات  اقتصادی را در زندگی روزمره و خریدهای عادی خود لمس می‌کنند. زمانی که همه داشته‌های دولت و تمام ظرفیت نهادها و سازمان‌های دولتی در ظرف سیاست خارجی قرار می‌گیرد، طبیعتا منجر به غفلت از درخواست‌های مردم در داخل کشور می‌شود که نمود عینی آن را در سرخوردگی مردم و طرفداران رئیس‌جمهور باید دید.

شاید به صدا در آمدن زنگ هشدار سفر لرستان برای دولت بیش از هر چیز حاوی این پیام باشد که اکنون و یکسال پس از کسب موفقیت در انتخابات ریاست جمهوری، به نظر می رسد که دیگر زمان ورود جدی به عرصه مدیریت و اجرای کشور رسیده باشد. اکنون شاید بهتر بتوان این تذکر دوستانه را به رئیس‌جمهور داد که برای کسب موفقیت و جلب ادامه هراهی مردم با خود، به چیزی فراتر از سخنرانی‌های شیک در مجامع بین‌المللی و مذاکرات سیاسی و برگزاری جشن هایی شبیه به جشن انتظار و امید و یا حتی دوقطبی های ساختگی در عرصه فرهنگ نیاز دارد.

تصاویر استقبال از آقای روحانی در لرستان

 


نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » فضول نامه ( جمعه 93/3/30 :: ساعت 5:35 عصر )
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

ویژهبرنامه «خبرگزاری دانشجو» در دوران «روحانی مچکریم»؛ فیلم طنز/
وطن جدید برای انتقال یهودیان + عکس
«وام 10 هزار میلیاردی به کارکنان»
کوثری: این بیعرضگی دولت است که.......
حکایت رئیس جمهوری که به همه حمله میکرد
واکنش روحافزا به تکذیبیه مجید انصاری/
«دوستان آلسعود» در ایران را بیشتر بشناسیم
آقای زیباکلام، آیا تا به حال به دولت گوشزد کردهاید
مداحی کامل شب چهارم محرم 1394 با نوای مطیعی + دانلود
مداحی کامل شب چهارم محرم 94 با نوای بنی فاطمه + دانلود
حالا که خاطره می گویید از آن چند میلیون دلار، یاسر هاشمی رفسنجان
کاسبانتحریمچهکسانیاند؟
بزرگترین امحاء تاریخ!
\چند گام با روحانی در ساری\
آهنگ عکس العمل خشن با صدای هاشم بافقی
[همه عناوین(1066)][عناوین آرشیوشده]

>> بازدید امروز: 5
>> بازدید دیروز: 16
>> مجموع بازدیدها: 332771
» درباره من

الله اکبر، خامنه‌ای رهبر

» پیوندهای روزانه

روشنگر [31]
فتیان [31]
اسلام و مسیحیت [70]
امام و رهبری [80]
[آرشیو(4)]

» فهرست موضوعی یادداشت ها
دانلود فیلم سربازان امریکایی .گلوله میان دو چشم دانلود همه بشتاب . دیالمه . رادان:حبس موسوی دروغ است رهبری: انتخابات ریاست جمهوری اعجاز . زندگی علوی 22بهمن دولت اسلامی ارمان شهر شیعه . هولوکاست احمدی نژاد ترور .
» آرشیو مطالب
دولت اسلامی
قبل از این
بهمن ماه
فروردین 87
اردیبهشت 87
دانلود دونی
تیرما 87
مرداد87
شهریور87
دانلودشهریور87
آبان87
آذز87
دی 87
اسفند 87
خرداد88
آذز88
دی88
بهمن88
فروردین 89
اردیبهشت89
زمستان 89
تابستان90
سال 91
سال 92
سال 94

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان
شقایقهای کالپوش
جوک بی ادبی
زلال دل
مشق عشق ناز
مطالب عاشقانه
Chamran University Accounting Association
ساعت بدهی آمریکا
آخزین زلزله های ایران
آموزش تست زدن کنکور
..::.. رنــــگــیـــن کــــــمــــان ..::..


» صفحات اختصاصی

» لوگوی لینک دوستان








» وضعیت من در یاهو
یــــاهـو
» طراح قالب