سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداوند، زیباست و زیبایی را دوست داردو خوش دارد که اثر نعمت خود را در بنده اش ببیند . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
الله اکبر، خامنه‌ای رهبر
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» آیت الله رفسنجانی! از شرکت عمران گلبهار چه خبر؟

پایگاه خبری تحلیلی «پارس» -غلامرضا انبارلویی - جناب آقای هاشمی رفسنجانی هر از چندی، با طرح موضوعاتی در مورد اموال و دارایی‌های دانشگاه آزاد، خود و هواداران خود را در مخمصه‌ای غیرقابل دفاع از وی می‌اندازد. وی در اظهاراتش فضای گفتگو و گفتمان سیاسی اجتماعی کشور را از دیالوگ به مونولوگ می‌برد.

همین دیروز بود که با طرح موقوفه بودن دانشگاه آزاد و وقف نمودن ملک و املاک آن و واقف نمایاندن خود و سایر اشخاص حقیقی که به عنوان موسس نمایانده می‌شوند در صدد بود که دانشگاه آزاد را به صورت موروثی در قالب وقف در حیطه اختیار جمعی به نام هیئت موسس و اعضای خانواده‌شان درآورد که در این راه تا مرحله کسب رای از مرجع قضائی هم پیش رفت که خوشبختانه با ورود رئیس قوه قضائیه موضوع وقف منتفی شد و این رویکرد مدتی مسکوت ماند اما گویی هرازچندی جناب‌ هاشمی‌رفسنجانی با طرح موضوعاتی در مورد دانشگاه آزاد و تمسخر و مقایسه قدرت نظام جمهوری اسلامی با نظام شاهنشاهی در مورد استحکام اساسنامه دانشگاه آزاد و مشابهت آن با اساسنامه حسینیه ارشاد و یا همین اواخر با طرح موضوع ملک خدا بودن دانشگاه آزاد مونولوگ دیگری را به فهرست گفتمان‌های خود افزوده است. در حالی که صدها پرونده و اسناد مثبته‌ای وجود دارد که حکایت از دولتی بودن بخش اعظم اموال دانشگاه آزاد می‌کند. این مقال در صدد رونمایی از یکی از این اسناد مثبته است که در قالب دادخواست در مراجع نظارتی و در دست بررسی است که صرف نظر از نتیجه آن و بلاتکلیف ماندن این‌گونه پرونده‌ها توجه و تدقیق به مراتب زیر موید ملک دولت بودن، نه ملک خدا بودن بخشی از اموال و دارایی‌های دانشگاه آزاد است که با تحمیل ضرر و زیان هنگفت به دولت و خزانه کشور سال‌هاست به تملیک و تملک دانشگاه آزاد در آمده است:

hashemazad1

1 - شرکت عمران شهر جدید گلبهار به عنوان یک شرکت دولتی، با ردیف بودجه‌ای 28518 در پیوست شماره سه بودجه کل کشور است که بخشی از اموال و دارایی‌های خود را به شرح زیر طی قراردادی به دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد واگذار کرده است.(1)
الف - 200 هکتار از اراضی شهر جدید گلبهار به قیمت هرمترمربع 2 هزار ریال
ب - 59 واحد مسکونی ویلایی ناتمام به قیمت حدود هر یک 4میلیون و 600 هزار تومان
ج - 48 واحد آپارتمان نیمه‌تمام به قیمت حدود هر واحد یک میلیون و 900 هزار تومان
د - یک واحد ساختمان آموزشی به قیمت 66 میلیون و 600هزار تومان

2 - اینکه این معامله دولتی پس از طی تشریفات قانونی حاکم بر معاملات دولتی انجام شده یا نه و مراحل مزایده را طی کرده یا نکرده بماند. آنچه که واقعیت دارد و محل مناقشه نیست این است که ثمن این معامله نقدا دریافت نشده بلکه اولی در 100 قسط و دومی الی چهارمی در 50 قسط مساوی ماهانه مورد معامله قرار گرفته است.

3 - پرسش این است که آیا یک شرکت دولتی می‌تواند اموال دولت را از دم قسط به فروش رساند؟ پاسخ منفی است و محملی قانونی برای این نحو معامله وجود ندارد.

4 - معنا و مفهوم دیگر این معامله آن است که یک شرکت دولتی به نام شرکت عمران شهر جدید گلبهار مبلغ چهار میلیارد ریال(بهای 200 هکتار زمین متری 200 تومان) به علاوه 4.4 میلیارد ریال بهای آپارتمان‌های مسکونی و ویلایی را که می‌شود بیش از 8 میلیارد ریال را در سال 77 به هویتی به نام دانشگاه آزاد اسلامی وام داده تا طی 250 قسط مساوی بعدا طی 250 ماه دریافت نماید.
دانشگاه آزاد از کدام موسسه اعتباری با کدام بانک دولتی یا خصوصی می‌تواند چنین وامی که نه یک ریال کارمزد دارد و نه دو ریال سود، دریافت نماید؟

5 - آیا شرکت دولتی عمران شهر جدید گلبهار یک موسسه اعتباری یا بانک است که چنین معامله‌ای را با یک مشتری به نام دانشگاه آزاد می‌نماید؟ آیا با دیگران نیز این‌گونه معامله می‌کند؟

6 - اگر از مسئولین محترم وقت شرکت عمران گلبهار بپرسید شما به چه حقی چنین امتیازی را به ضرر دولت و به نفع این مشتری داده‌اید و از خزانه و بیت‌المال به نفع غیر گذشته‌اید، خواهند گفت ما مراتب را از مشهد به تهران(شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید و وزارت مسکن) اعلام و کسب تکلیف کرده‌ایم و آنها جواز این کار را به ما داده‌اند و ما به دستور آنها عمل کرده‌ایم. اینکه وزیر مسکن و شهرسازی دولت وقت حاکم مصدر کار در سال 77 کدام برادر بزرگواری بود و امروز کجاست؟ بگذریم!

7 - برای سنجش عیار عملکرد کارشناس محترم و منصفی که یک واحد ساختمان آموزشی را با 6469 مترمربع عرصه و 1206 متر اعیان فقط 66 میلیون تومان برای دانشگاه آزاد قیمت گذاشته کافی است بدانیم یک کارشناس رسمی دیگر همان واحد را 130 میلیون تومان یعنی بیش از دو برابر کارشناس اولی قیمت گذاشته است. حال بهای کدام یک را باید به پای خدا بابت ملکش فاکتور کرد؟

8 - آیا ملک هیچ بنده خدایی را می‌شود این‌گونه بی‌حساب و کتاب تقویم کرد تا به ملک خدا برسیم؟ آیا همه اموال منقول و غیرمنقول خدا این‌گونه بی‌حساب و کتاب هستند؟

9 - مقایسه عناوین و ارقام مندرج در قراردادی که در یک طرف آن دو بزرگوار(رئیس دانشگاه آزاد و رئیس دانشگاه آزاد واحد مشهد) و در طرف دیگر آن مدیران عامل وقت شرکت عمران شهر جدید گلبهار و شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید در 16 سال پیش پای آن امضا انداخته‌اند با عناوین و ارقام مندرج در گزارش کارشناسی مجددی که اموال 8.4 میلیارد ریالی را 13.6میلیارد ریال ارزیابی کرده حکایت از حداقل بیش از پنج میلیارد ریال غبن فاحش دولت و نفع وافر دانشگاه آزاد در این معامله است که کاهش مالیت اموال دولت ناشی از از ضرر و زیان این معامله به نرخ 22 درصد تسهیلات بانکی اعطایی در 16 سال پیش به مبلغ 97.6 میلیارد ریال به تقویم زیر دارد.
6.100. 000.000
ریال 1.100. 000.000 = 22درصد×5000.000. 000

6.100. 000.000 = 1.100. 000.000 + 5000.000. 000
97.600. 000.000 = 16×6.100. 000.000

10 - اکنون که حساب و کتاب اموال خدا معلوم شد پرسش این است: آیا بالاخره صاحب ملک خدا(دانشگاه آزاد) بابت بهای اموالی که به نام خدا از شرکت دولتی عمران شهر جدید گلبهار وابسته به وزارت مسکن و شهرسازی خریده می‌خواهد ثمن واقعی معامله ملک خدا را پرداخت کند یا نه؟

پی‌نوشت:
1 - قرارداد فروش شماره 4519 مورخ 15/9 / 77



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » فضول نامه ( جمعه 93/3/9 :: ساعت 1:5 صبح )
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

ویژهبرنامه «خبرگزاری دانشجو» در دوران «روحانی مچکریم»؛ فیلم طنز/
وطن جدید برای انتقال یهودیان + عکس
«وام 10 هزار میلیاردی به کارکنان»
کوثری: این بیعرضگی دولت است که.......
حکایت رئیس جمهوری که به همه حمله میکرد
واکنش روحافزا به تکذیبیه مجید انصاری/
«دوستان آلسعود» در ایران را بیشتر بشناسیم
آقای زیباکلام، آیا تا به حال به دولت گوشزد کردهاید
مداحی کامل شب چهارم محرم 1394 با نوای مطیعی + دانلود
مداحی کامل شب چهارم محرم 94 با نوای بنی فاطمه + دانلود
حالا که خاطره می گویید از آن چند میلیون دلار، یاسر هاشمی رفسنجان
کاسبانتحریمچهکسانیاند؟
بزرگترین امحاء تاریخ!
\چند گام با روحانی در ساری\
آهنگ عکس العمل خشن با صدای هاشم بافقی
[همه عناوین(1066)][عناوین آرشیوشده]

>> بازدید امروز: 27
>> بازدید دیروز: 71
>> مجموع بازدیدها: 333921
» درباره من

الله اکبر، خامنه‌ای رهبر

» پیوندهای روزانه

روشنگر [31]
فتیان [31]
اسلام و مسیحیت [70]
امام و رهبری [80]
[آرشیو(4)]

» فهرست موضوعی یادداشت ها
دانلود فیلم سربازان امریکایی .گلوله میان دو چشم دانلود همه بشتاب . دیالمه . رادان:حبس موسوی دروغ است رهبری: انتخابات ریاست جمهوری اعجاز . زندگی علوی 22بهمن دولت اسلامی ارمان شهر شیعه . هولوکاست احمدی نژاد ترور .
» آرشیو مطالب
دولت اسلامی
قبل از این
بهمن ماه
فروردین 87
اردیبهشت 87
دانلود دونی
تیرما 87
مرداد87
شهریور87
دانلودشهریور87
آبان87
آذز87
دی 87
اسفند 87
خرداد88
آذز88
دی88
بهمن88
فروردین 89
اردیبهشت89
زمستان 89
تابستان90
سال 91
سال 92
سال 94

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان
شقایقهای کالپوش
جوک بی ادبی
زلال دل
مشق عشق ناز
مطالب عاشقانه
Chamran University Accounting Association
ساعت بدهی آمریکا
آخزین زلزله های ایران
آموزش تست زدن کنکور
..::.. رنــــگــیـــن کــــــمــــان ..::..


» صفحات اختصاصی

» لوگوی لینک دوستان








» وضعیت من در یاهو
یــــاهـو
» طراح قالب